Hamileyken Tarlusal kullandım, bebeğime zarar vermiş midir?

0 oy
3,411 göst.
30 Haziran 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (11 puan) sordu

Merhaba, ben gunum 15 gun gecikince doktora gittim 2 kere kan tahlili yapildi ve gebe olmadigim anlasilinca doktorum tarlusal yani adet sokturucu verdi. Bittikten bikac gun sonra adet olmayinca test yaptim ve gebeymisim. Doktora gitmeden bikac gun once hamile kalmisim ve bu sebepten kanda cikmamis. Simdi sorum su ki bebegime zarar vermis midir. Bu durumu yasayip dogum yapan varmi. Tesekkurler

7 Cevap

0 oy
30 Haziran 2018 Sibel cevapladı

Sanmıyorum canım eğer bir şey olsaydı kanama yaparak atardın döllenme aşamasında olduğu için embriyo zarar görmemiştir Rabbim korusun bebişini

30 Haziran 2018 misafir yorumladı
Amiin insallah tesekkurler
-Reklam-
0 oy
30 Haziran 2018 (812 puan) cevapladı

Bende diane diye bi adet ilaci kullanmistim 32 haftalik oldum bisey olmadi cok sukur

30 Haziran 2018 (11 puan) yorumladı
Insallah tesekkurler
0 oy
8 Eylül 2019 (61 puan) cevapladı
Benim arkadasimin basina geldi tup bebege başlıyacakyi bi türlü adet olmadi kan testi yapildi ayni ilaci kullandı ama bisey olmadi simdi bebegi cok saglikli ve yurumeye basladi bile darisi size
0 oy
21 Mayıs 2020 (53 puan) cevapladı
Arkadaşım bnde ayni ayni durumdayim su an snbi sorun yasadin mi bebegin nasil
0 oy
21 Mayıs 2020 (319 puan) cevapladı
Bende mart ayinda ictim.iki kutu maydonoz sogan suyu vs vok sukur bisey olmadi hamileyken o ilaclar Rahim kalinlastiriyormus doktorum oyle dedi
21 Mayıs 2020 (53 puan) yorumladı
İki kutu tarlusalmi ictin
0 oy
21 Mayıs 2020 (306 puan) cevapladı
Canım kç tane içtin benim bir düşüğüm dah yeniydi tarlusal yüzünden düştü 1 aylık bile değildi 3 tane kullandım bn normalde 1 tane içince oluodum 2 gün içinde olmayınca bi tanede daha attım 2 gun bekledim yine olmadım 3 kez attım yine olmadım bukez drumu aradım nıe böyle oldu dıe hemn kan testi ver hamile olabilirsin demişti evet hamileydim ama 1 hafta gecti öğrendikten sonra kanamam oldu ve düştü bebeğim aldıgın miktar önemli canım helede yeniyse 
21 Mayıs 2020 (53 puan) yorumladı
Bn bi kutu bitirdim bn dedoktoruma ilacim bitmek üzere hala adet olmadım dedim ilac bitsn on gün sonra gel demisti iyi bi dr olsaydi gel tahlili yaptıralım derdi seninki gbi
21 Mayıs 2020 (306 puan) yorumladı
Sıkma canını canım inan biraz da nasip işi bi bkarsın hiç bişey olmz nasbinde vrsa 10. Kattan asagıda atlasan yinedoğar o bebiş ya nasip de su mübrek günler hürmtine canım
21 Mayıs 2020 (63 puan) yorumladı
Canim bende ayni senin gibi adet olamiyorum diye doktora gittim söktürücü verdi vermeden once test yapti cikmadi ben yinede icmedim 5 gun daha bekledim yine yaptirdim cikmadi  çıkmayınca iceyim dedim hepsini bitirdim. Adet olmayinca test yaptim hamileymisim. 11.haftaya kadar lekeler oldu surekli ama şükür bebege bisey olmadi suan 18 haftalık hamileyim. InsaAllah saglikla dogar bebekelrimiz
21 Mayıs 2020 (53 puan) yorumladı
İns canm ya cok sagol
0 oy
23 Mart 2021 (53 puan) cevapladı
Şuan aynı durumu yaşıyorum, bebeğinde herhangi bir sorun var mı ..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken Tarlusal kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebeliğin erken döneminde farkında olmadan kullanılan adet söktürücü ilaçların bebek üzerinde doğrudan bir etkisi olup olmadığını belirlemek için mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulmalıdır. Tarlusal gibi progesteron içeren ilaçların erken gebelik döneminde kullanımıyla ilgili klinik değerlendirme, ilacın dozu ve kullanım zamanına göre doktorunuz tarafından detaylı bir ultrason ve takip süreciyle yapılacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet söktürücü içtikten sonra hamile olduğumu öğrenirsem ne yapmalıyım?
Adet söktürücü kullandıktan sonra gebelik testi sonucunuzun pozitif olduğunu öğrenirseniz, vakit kaybetmeden ilacı reçete eden doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Doktorunuz, ilacın son dozundan itibaren geçen süreyi ve gebelik haftanızı dikkate alarak bebeğin gelişimini yakından takip etmek için bir kontrol planı oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte adet söktürücü kullanımı sonrası nasıl bir takip süreci izlenir?
Hamilelikte adet söktürücü kullanımı sonrası izlenen süreç, uzman doktorun yapacağı detaylı ultrason taramaları ve gerekli görülürse yapılacak genetik danışmanlık görüşmelerini içerir. İlk aşamada gebelik haftası kesinleştirilir ve ilacın kullanıldığı dönemle bebeğin organ gelişimi evresi karşılaştırılarak risk durumu değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikten habersiz Tarlusal kullanmak düşük riskini artırır mı?
Gebelikten habersiz Tarlusal kullanmanın düşük riskini artırıp artırmadığı kişisel sağlık geçmişinize ve ilacın kullanım yoğunluğuna bağlıdır. Bu durumla karşılaşan birçok kadın sağlıklı doğum gerçekleştirebilmektedir; ancak risk değerlendirmesi için mutlaka beta-hCG değerleri ve ultrason bulguları üzerinden hekiminizle görüşerek tıbbi bir risk analizi yaptırmanız en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kanda çıkmayan gebelik sonrası adet söktürücü kullanmak riskli midir?
Kanda çıkmayan bir gebelik sonrası adet söktürücü kullanmak, genellikle döllenmenin çok yeni gerçekleştiği ve hormon seviyelerinin henüz testlerde saptanamadığı durumlarda yaşanmaktadır. Bu durumun bebek üzerindeki olası etkileri hakkında net bilgi almak için doktorunuzla gebelik haftanızı netleştirmeli ve düzenli prenatal kontrollerinize başlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,510,873 soru

24,648,845 cevap

366,194 kullanıcı

...