Bebek Sarılığı: Mama Dışında Neler Yapılır?

0 oy
3,077 göst.
11 Mayıs 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (1,209 puan) tarafından soruldu
Bebeğimde sarılık çıktı sınırdaymış çok üzgünüm. Yarın yine kontrol var mama takviyesine başladık emzirme ve mama dışında neler yapayım başka lütfen paylaşın

34 Cevaplar

0 oy
11 Mayıs 2020 (120 puan) tarafından cevaplandı
Canım benim bebeğinde sarılık ben sarı hiç bişey giydirmedim sarı kıyafetlerin daha çok yaptığını düşündüm niyeyse ve 40 çıkana kadar ışığı söndürmedim 3 günde falan geçti canım sende bi dene istersen 
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Işığı açtık bugun altında yatıyo suan sarı ışık hep kapa loş oda olsun dediler milleti dinlediğime çok pişmanım
11 Mayıs 2020 (120 puan) tarafından yorumlandı
Millet ne dedi sana ben kimsenin lafina baktım
-Reklam-
0 oy
11 Mayıs 2020 (79 puan) tarafından cevaplandı
Basıma geldi hemen soyluyeyım, uyandırıp yedir yyurlen yedirme, şekerli su verdik biz cok az mamalarından sonra
0 oy
11 Mayıs 2020 (115 puan) tarafından cevaplandı
Ayni durumu bende yasadim 6 gunlukken suan 18 gunluguz. Baska bir doktora gittik sinirda ama isina almicam annesi,bol bol emzir emzirdikten hemen sonrada mama ver dedi. 2 saatte bir uyandirip zorlada olsa uyandirma asamasi,once 15 dakka en az emzirdim arkasina da 30 cc mama verdim. Simdi gectiii bebegim sapsariydi ayaklarina inmisti. Hemen isin cozum diyip gitme canim surekli emzir tek caresi o
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Aynısı doktor bugun dedi mama ver meme ver arkadan, sonra diğer öğünde tek meme ver, sonraki öğünde yine mama meme şeklinde sırayla devam et dedi. 6 gibi mama içti ama hemen uyudu emmedi, hareket ediyo eli kolu mırın kırın ediyo ama halsiz gözleri kapalı
11 Mayıs 2020 (115 puan) tarafından yorumlandı
Bizimkide oyleydi canim ayaklarindan uyar topuklarindan minik minik sık. Uyumasina izin verme. Valla biz yarim saat uhmgrasiyoduk uyandirmak icin. Araliksiz uyuyordu. Cani yaniyor diye kiyamiyorduk ama is ciddiye binince uyumasina izin vermiyorduk. Tamamen soyduk ayaklarindan kollarindan uyariyoduk
0 oy
11 Mayıs 2020 (411 puan) tarafından cevaplandı
Canm geceleri ışık açık yat.Biz 40 gun ışık açık yattık.Işın tedavisi bunun modern hali.
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Bilmiyordum hun ınrltim söyledi bana hemen gidip sarı ışık aldık kaç saattir yatıyo altında
11 Mayıs 2020 (102 puan) tarafından yorumlandı
Çok uyutma annesi uyku sarılığı yüksektir ve bir hafta sonra sarılık yükselmeye başlar o yüzden şuan ne kadar düşürürsen senin için iyidir telefonunu saat başına kur uyandır sütün geliyorsa lütfen mamaya bulaşma
0 oy
11 Mayıs 2020 (53 puan) tarafından cevaplandı
2 saatte bir beslemeye çalışın aç kalmaması lazım sarılık zor bir süreç geçmiş olsun 
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Sağolun. 6 da en son mama yedi uyuyakaldı şimdi hala halsiz uykulu o yüzden ağzını açsmıyo memeyi versemde çekmeye gücü yok
0 oy
11 Mayıs 2020 (102 puan) tarafından cevaplandı
Sürekli beyaz ışık yanık olsun evde bebeği güneş gören yerde tut gün içerisinde bizde de var ama düşüyor
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Sarı ışık dediler hemen gidip aldık yarında güneşe de çıkarcm
11 Mayıs 2020 (102 puan) tarafından yorumlandı
Sarıya sarı koca karı lafları canım evet annelerimizde biliyorlar belki ama işe yaramıyor eğer araştırırsan mavi ışık veya beyaz ışık yok altın tak yok üstüne sarı bez at sarı giydir bunlar hep laf
0 oy
11 Mayıs 2020 (454 puan) tarafından cevaplandı
Mama ver demiş doktor canım mamasını düzenli ver geçer bizim çok çabuk geçti mamayla sütüm yetersizdi mecbur mama başlatıldı mecbur verilmek zorunda mama vermek kötü birşey degil onun saglici için mecburuz Allah şifa versin inşallah
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Yok iyi olsunda yeter ki mama yesin onu halsiz bitkin görmek çok üzüyo bizi gözünü açamıyo yavrum
11 Mayıs 2020 (454 puan) tarafından yorumlandı
Düzelir canım merak etme hiçbir şey olmaz Allah'ın izniyle
0 oy
11 Mayıs 2020 (361 puan) tarafından cevaplandı
Lambanin altinda  yatir isik acik kalsin 
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Sarı lamba aldık taktık altında yatıyo suan etki eder mi? Sanki bize rengi normal ten rengi gibi geldi ama psikolojik mi bilemedim gerçekten iyi mi geldi acaba
0 oy
11 Mayıs 2020 (23 puan) tarafından cevaplandı
Benim kizimin sarılığı 2 aya yakın gecmedi benim kayınvalide arada şekerli su verdi yada sade su verdi geçti şükür 
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Onu da verme diyorlar ya doktor da demedi arada kaldım
0 oy
11 Mayıs 2020 (707 puan) tarafından cevaplandı
Bana cay kasigiyla sekerli su ver demislerdi sekerli suda sariligi geciriyormus ama benim doktorum dediki ne kadar cok kakasini yaparsa okadar cok atar demisti bol.bol emzir 
11 Mayıs 2020 (1,209 puan) tarafından yorumlandı
Bugun 1 kere kaka yaptı uyku hali çok var yoksa hep emzircem de yarım saatte bir deniyorum
11 Mayıs 2020 (707 puan) tarafından yorumlandı
O sariliktan uyuyor canim onu sen 2 saate bir uyandir emzir onun uyunmajsni bekleme canim yoksa dusmez sarılığı
0 oy
11 Mayıs 2020 (126 puan) tarafından cevaplandı
Bol bol emzir uyumamasına dikkat et ben biraz mama takviyesi ve bi çay kaşığı ile su verip çok fazla idrar ve kaka ile atlattık 
0 oy
11 Mayıs 2020 (92 puan) tarafından cevaplandı
eşimle ile bende uyusmazlik vardı ve kızımda pozitifti  benimle uyuşmadi sarilik oldu korkma ben atlattıysam sen hayli hayli atlatırsın sadece emzir doktorun mama verdiyse onuda ver ama 30 cc geçmesin mama yeni dogan doyduğunu anlamaz ne kadar verirsen o kadar içer o hataya düşme sakın bende sık sık emzirdim mama verdim sütun geliyorsa emzir derim bol bol zaten emdikçe cogakicak geçmiş olsun canim hurafelerede inanma yok sarı tülbent sarılık alır yok şu içir sakın yapma bunları 
0 oy
11 Mayıs 2020 (525 puan) tarafından cevaplandı
Gecmis olsun canim sık sık emzirince geciyor bizimkiside kilo vermisti mama takviyesi yapmadi bizim doktor en iyi tedavisi anne sütü dedi bolca emzirmek dedi  duser yavas yavas dedi şükür düşmüştü beyaz ışığın altinda yatir gunduzde gunes goruyorsa evin ac gunese  kilosu cokmu düştü mamaya baslatti  benimkisi 250 gr vermisti hastaneden çıkarken geçer insallah seninkiside 
0 oy
11 Mayıs 2020 (771 puan) tarafından cevaplandı
Emzirme dışında yapacak bişey yok mama takviyesine de başlamışsın korkma bişey olmaz inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde sarılıkta mama takviyesi dışında neler yapılabilir?
Bebeklerde sarılıkta mama takviyesi dışında en önemli yöntemlerden biri sık sık emzirmektir. Bebeğin yeterli sıvı alması, bilirubin seviyesinin düşmesine yardımcı olur.Additionally, doktorunuzun önerdiği şekilde bebeği güneş ışığına maruz bırakmak (dikkatli ve kontrollü bir şekilde) da faydalı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek sarılığında emzirme sıklığı ne kadar olmalı?
Bebek sarılığında emzirme sıklığı, bebeğin yeterli sıvı almasını sağlamak için önemlidir. Genellikle her 2-3 saatte bir veya bebek istediği zaman emzirmek önerilir. Bu, bilirubin atılımını hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık kaç gün sürer ve ne zaman tehlikeli olur?
Bebeklerde sarılık genellikle doğumdan sonraki ilk hafta içinde başlar ve çoğu zaman 1-2 hafta içinde kendiliğinden geçer. Ancak bilirubin seviyesi çok yükselirse veya sarılık 2 haftadan uzun sürerse tehlikeli olabilir ve tıbbi müdahale gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık için evde uygulanabilecek doğal yöntemler var mı?
Bebeklerde sarılık için evde uygulanabilecek en etkili yöntem, bebeği sık sık emzirmek ve doktorun önerdiği şekilde kontrollü güneş ışığına maruz bırakmaktır. Diğer tüm doğal yöntemler için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora başvurulmalı?
Bebeklerde sarılık belirtileri arasında cildin ve göz aklarının sararması yer alır. Bebek sarılık belirtileri gösterdiğinde ve özellikle beslenmede zorlanma, aşırı uyku hali veya huzursuzluk gibi ek belirtiler varsa hemen doktora başvurmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 1,052 göst.
0 oy
48 cevap 2,875 göst.
0 oy
5 cevap 794 göst.
13 Haziran 2024 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Nur.yldaz (72 puan) tarafından soruldu
0 oy
0 cevap 234 göst.
3 Nisan 2023 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Elif gülmüş (1 puan) tarafından soruldu

1,512,818 soru

24,674,262 cevap

367,442 kullanıcı

...