Suyum geldi ama sancım yok, neden sezaryen oldum?

0 oy
1,966 göst.
17 Mayıs 2020 Doğum kategorisinde (356 puan) sordu
Sabah suyum mu geliyor diye post açmıştım. Hastaneye geldim ve bebeğimin suyunun geldiğini ama ne acilma ne de sancı yoktu ve bebeğin suyu çok az kaldığı için sezeryan oldum. İyi ki de olmuşum çok şükür çünkü kordon dolanmisti boynuna. Rabbim herkese güzel şekilde evlatlarını kucağına almayı nasip etsin 
Gebelik haftası Doğum

21 Cevap

0 oy
17 Mayıs 2020 (135 puan) cevapladı
Amin allah evledını saglıcakla büyütmek nasıp etsin 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin suyunun gelmesi ama sancı olmaması durumunda ne yapılır?
Bebeğin suyunun gelmesine rağmen sancı başlamaması durumunda, enfeksiyon riski ve bebeğin susuz kalması nedeniyle hastanede yakın takip başlatılır. Su azalması veya bitmesi durumunda bebeğin oksijen alımı ve kalp atışları risk altına girebileceği için genellikle tıbbi müdahale ile doğumun başlatılması veya sezaryen kararı alınması değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sırasında kordon dolanması neden tehlikelidir?
Kordon dolanması, bebeğin oksijen ve besin alışverişini sağlayan kordonun sıkışmasına veya gerilmesine neden olarak bebeğin kalp atışlarında düşüşe yol açabilir. Bu durum acil müdahale gerektiren bir komplikasyondur; doktorlar NST cihazı ile bebeğin kalp atışlarını izleyerek kordonun yarattığı baskıyı ve bebeğin durumunu anlık olarak takip ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suyum geldi ama sancım yok sezaryen mi olmam gerekir?
Suyun gelmesi ancak sancının başlamaması tek başına sezaryen gerektirmez, ancak bebeğin suyunun azaldığı veya bittiği durumlarda dış ortamdan gelecek enfeksiyon riskleri ve bebeğin susuz kalması nedeniyle genellikle sezaryen tercih edilir. Karar süreci; suyun gelme süresine, bebeğin kalp atışlarına ve rahim ağzındaki açılmanın ilerleyişine göre uzman hekim tarafından belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde suyun azalması nasıl anlaşılır?
Gebelik takibinde suyun azalması (oligohidramnios) genellikle ultrason muayenesi sırasında amniyotik sıvı indeksinin ölçülmesiyle anlaşılır. Bebeğin suyunun gelmesi durumunda ise iç çamaşırında sürekli bir ıslaklık hissi veya sıvı akışı fark edildiğinde, vakit kaybetmeden hastaneye başvurarak muayene olunması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum sonrası iyileşme süreci nasıldır?
Sezaryen doğum sonrası iyileşme süreci, genellikle operasyondan sonraki ilk 24 saat içinde ayağa kalkıp kısa yürüyüşler yapılmasıyla hız kazanır. İlk birkaç hafta dikiş bölgesini zorlayacak ağır hareketlerden kaçınılmalı, doktorun önerdiği ağrı kesiciler düzenli kullanılmalı ve enfeksiyon belirtisi olan kızarıklık veya ateş gibi durumlarda mutlaka hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 860 göst.
0 oy
20 cevap 1,498 göst.
0 oy
2 cevap 315 göst.

1,512,223 soru

24,666,403 cevap

367,001 kullanıcı

...