18 haftalık bebeğimi kaybettim, bu acı nasıl geçer?

0 oy
2,624 göst.
8 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (332 puan) sordu
18 haftalık bebeğimi kaybettim son ana kadar kalp atışları vardı.hareketlerini hissediyordum...bugün tam 9 gün oldu kalbim çok acıyor.Bebesini kaybeden tecrübeli anneler,nasıl gecti bu acı?nasıl başettiniz?akşam saat9 gibi doğdu hergün o saatlerde beni bi ağlama tutuyor ağlamaktan nefessiz kalıyorum çok üzülüyorum İlahi takdir karşı çıkmıyorum ama yinede kalbim çok acıyor içim sızlıyorsütüm akıyor her aktığında ağlıyorum bebeğim yok Sütüm sahipsiz diye...Bu durum ne zaman geçecek.bu cümleleri kurarken bile boğazım düğümleniyor gözlerim doluyor...

31 Cevap

0 oy
8 Temmuz 2020 (300 puan) cevapladı
Rabbim dabır versin
-Reklam-
0 oy
8 Temmuz 2020 (1,133 puan) cevapladı
Canım çok üzüldüm gerçekten allah sabır versin bnde 10 haftalıkken kürtaj olmak zorunda  kaldim bebegim gelişmedi kalp atışı yoktu çok zor oldu günlerce üzülüp ağladım kendimi toparladıktan sonra yeniden anne olmak istedim yoksa o psikolojiyle daha çok yıpratacaktım kendimi çok şükür rabbim aratmadan nasip etti az bi zaman kaldı yavruma kavuşmaya sütun için de göğsüne soğuk uygulama yao canım buz uygula kesilsin rabbim tez zamanda sna yeniden anne olmayı nasip etsin inşallah çok zor bir süreç ama baş etmek bizim elimizde sakin isyan etme bol bol dua et cennette seni ilk o karşılamaya gelecek onu düşün duamda olacaksin kardeşim 
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
Teşekkür ederim Allah razı olsun
0 oy
9 Temmuz 2020 (4,276 puan) cevapladı
O kadar  zor  ki bende 1  ay  toplayamadım  egee  kızım  olmasaydı  kaldıramazdım bi kiizm  var 4 yaşında  iki kalp  durmasi sonucu  kaybettim  8 hafta  ve şubatta  12  hafta  canlı canlı  kürtaj herşeyi  gördüm  piskolojik  alt  üst  oldu  ama kızım mi gördükçe  şükrettim  o iyi  geldi  jep ona sarildim  ama 2 ay  geçti tekrar karar verdim çok isitpyum  bi kardeşi  olsum burda tek başına kimsse yok yanlış  olsun istemedim nisanda hamile  olduğunu öğrendim ama kanamam oldu  dusjk tehlikem  hala  var  iğne hap ile  suanlik  duruyor  tutunuyor  bebişim 12  hafta  ya  geldik ama  korku çok var ya gine durursa  yada düşük  yaparsam korkusu var bebek  büyüdük ce  inş geçer tutunur bana   pihtilasam varmış o yüzden kalp atışları  duruyormuş   şuan  kan sulandırıcı iğne kullanıyorum inş  yiyecek ekmeği varsa  birşey  olmaz  ALLAH  VERDI  ALLAH ALDI  

O bur dünyada  kavusurz  onlar bizim SEFATCIMIZ  canım 

ALLAHIM SABRINI  VERIYOR  TAM  UNUTMASANDA  ARTIK  AKLINA  GELMEMEYE BASLIYOR ALLAH  BÜYÜK  HIC IAYAN ETME  BOL DUA  ET  GÜNE OLUR  INŞ  SEN DE  ANNE  OLUR  O DUYGUYU  TADARSIN COK  UZULDUM  OKUYUNCA O GUNU  HATIRLADIM   ÇOK ZOR AMA GECIYOR  ALLAH  YAR VE YARDIMCIN OLSUN SABIR  VERSIN 
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
Allah razı olsun sağolun
0 oy
9 Temmuz 2020 (475 puan) cevapladı
Yaaa canım inan okurken gözlerim doldu 8 haftalık bebeğimi kaybettim bende ilk gebeliğimdi maalesef kürtaj oldum nasıl geçti eşim sürekli destek oldu bi ay sonra tekrar hamile kaldım artık iki kalpliydim dayanmak zorundaydım bebeğim için rabbim tez geçirisn inşallaahh 
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
İnşallah
0 oy
9 Temmuz 2020 (1,743 puan) cevapladı
Kıyamam sana Rabbim sabrını atttirsin Allah acını dindirsin  sabır kuzum Allahtan geldi Allaha gitti  artık cennet kuşun var cennette sana şefaatçi olucak asıl gerçek dünyada kavuşacaksın Rabbim inşallah bundan sonraki evlatlarına ömür  versin  
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
Aminnn
0 oy
9 Temmuz 2020 (2,938 puan) cevapladı
Allahım yorumları okudum ya sizlere sabır versin bende 9 haftalık kaybettim nerdeyse 1 yil oldu hamile kalamadım üzülüyorum çok isyan etmiyorum ama benden çok daha kötü durundasiniz düşündüm de hamile kalmak yetmiyor demekki doğuma kadar geçen sürede başımıza ne geleceği belli değil allah sağlıklı bur evlat daha nasip etsin sana hepimize canım sağlıklı olsun gerisi boş. Üzül ağla dök içini hazır hissedince sağlıklı bir evladın olur inşallah 
0 oy
9 Temmuz 2020 (460 puan) cevapladı
Başiniz saolsun allah sabir versin .peki hiç hissetmednzmi kalbinin durdugunu bi sanci falan
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
Hissetmez olurmuyum.o kadar şiddetli sancım vardı avaz avaz ağlıyordum.aksam 11’den sabah 8’e kadar.gece acile gittik parol verip eve gönderdiler.sabah hastaneye yattım 2 gün Sonra taburcu oldum 1 gün sonra yine ağrım tuttu bu defa doğum yaptım.bebeğin kalbi son ana kadar atıyordu hareketlerini hissediyordum ama elden gelen bişi yoktu
9 Temmuz 2020 (460 puan) yorumladı
Rabbim sabir versn cnm insallh tekrr olur saglikli alirsn kucagina
0 oy
9 Temmuz 2020 (1,753 puan) cevapladı
canim bende kaybettim 9 haftada doktor hatasi yuzunden tam 2 ay agladim ruyalarimda goruyordum pataloji sonucu cikti bebekte sorun yok olarak 1 ay 3 gun oldu kaybedeli dedimki nasip i yokmus belki sakat olucakti allah nasip etmedi diye kendimi avuttum kurtajdan sonra korunmadim belki bu ay kalirim diye ama kalamadim civi civiyi soker diyolar ya dun doktora gittim rahim duvari felan duzelmis gebe kalabilirmisim ama suan bu ay bir daha korunup bi dahaki ay tekrar denicem ben bebegim yasasin diye 2 ay ugrastim 2 ay o kadar agladim ki benim ailemin bile psikolojisi bozuldu babamin bile babam bizden cok istedi olsun diye hastane kapisinda saatlerce bekledi birde kurtaj dediler ama tehlikeli rahimin patlayabilir dediler bana sezeryanla dogum yaptim daha once baba boyle bir durumum var dedim ben ailemle acik konusurum cunku bilsinler diye kapida sabahladilar yikildik acikcasi o kadar cok bebegini kaybeden vardiki hastanede anlatamam cok kotu birsey ama uzulsende gitti giden bir daha deniceksin civi civiyi soker canim 
9 Temmuz 2020 (60 puan) yorumladı
Neden doktor hatası ? Çok geçmiş olsun
9 Temmuz 2020 (1,753 puan) yorumladı
Kanamam başlamıştı düşük tehlikem vardı 5 haftadaydi kimyasal dedi yolladı meğerse kimyasal değilmiş bebeğim varmış gelişmiş ama kanamaya fazla dayanamamış 6 haftada kalbi durmuş 9 haftada anlaşıldı bebeğin yaşamadığı
0 oy
9 Temmuz 2020 (1,753 puan) cevapladı
canim bende kaybettim 9 haftada doktor hatasi yuzunden tam 2 ay agladim ruyalarimda goruyordum pataloji sonucu cikti bebekte sorun yok olarak 1 ay 3 gun oldu kaybedeli dedimki nasip i yokmus belki sakat olucakti allah nasip etmedi diye kendimi avuttum kurtajdan sonra korunmadim belki bu ay kalirim diye ama kalamadim civi civiyi soker diyolar ya dun doktora gittim rahim duvari felan duzelmis gebe kalabilirmisim ama suan bu ay bir daha korunup bi dahaki ay tekrar denicem ben bebegim yasasin diye 2 ay ugrastim 2 ay o kadar agladim ki benim ailemin bile psikolojisi bozuldu babamin bile babam bizden cok istedi olsun diye hastane kapisinda saatlerce bekledi birde kurtaj dediler ama tehlikeli rahimin patlayabilir dediler bana sezeryanla dogum yaptim daha once baba boyle bir durumum var dedim ben ailemle acik konusurum cunku bilsinler diye kapida sabahladilar yikildik acikcasi o kadar cok bebegini kaybeden vardiki hastanede anlatamam cok kotu birsey ama uzulsende gitti giden bir daha deniceksin civi civiyi soker canim uzulme sen
0 oy
9 Temmuz 2020 (205 puan) cevapladı
Bende yavrumu kaybettim 1 gun yasadi doktorlar kritik dedikce daha karnimdayken ven yok hareketli baya baya diyordum abartiyorlar 7 kat altindan nasil bilsinler bukadar derdim ama dogdugnda cok kritikti durumu.rabbim sabrini veriyor inanki bana bebegimi gosterdiklerinde cansiz bedenini uyuyor bu dedim yogun bakimdaki diger bebekler kirmasiyordu benimki uyuyor dedim inanamadim.beni bi odaya goturmuslerdi orda bir bebek bir annesi taburcu oluyordu iste ölmemis burda ya benm cocugum dedim hayal gibiydi sanki baktim kız cocuguydu yıkildim.benm bebegim degildi melekler benimleydi o an hemsireler ailem hep destek cikti o an.kokusunu cekemedim opemedim sarilamadim ama gördum en azindan.ve ondan 5 ay sonrada annemi kaybettim kanserden iki acı birlesti ama rabbim sabrini verdi ve suan tekrar hamileyim cok sukur diyorum yine tattim bu duyguyu rabbim hic tattirmasaydi ya dedim.rabbim sinavdan geciriyor sevdiklerini isyanmi edeceksin sabr mi edeceksin sabir senle olsun neden benm bebegim neden ben deme tez zamanda kucaklarimizi kulaklarinizi bebek sesiyle doldursun rabbim.
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
Allah yardımcınız olsun
0 oy
9 Temmuz 2020 (219 puan) cevapladı
Canim 25 haftalik erken dogum yaptim 2014 de dunyam karardi cok uzun sure bebek istemedik ayni seyler basimiza gelecek diye taki 2018 de ogluma hamile kalana kadar hala icim yaniyor hep aklimda oglumla mezarina gittigimde saatlerce aglama kirizine girdim acim hic dinmedi seni cok iyi anliyorum sadece zaman alismayi ogretiyor yuregim hala kavuruluyor icimi bir gore bilsen
9 Temmuz 2020 (332 puan) yorumladı
Çok geçmiş olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 haftalık bebek kaybı sonrası süt gelmesi nasıl durdurulur?
Bebek kaybı sonrası süt gelmesi, vücudun doğal bir hormonal tepkisidir ve genellikle 7 ile 14 gün arasında kendiliğinden azalır. Süt kanallarının tıkanmaması ve enfeksiyon riskini önlemek için göğüsleri tamamen boşaltmamak, sadece rahatsızlığı giderecek kadar sağım yapmak gerekir. Çok sıkı olmayan, destekleyici sutyenler kullanmak ve soğuk kompres uygulamak süreci hızlandırabilir. Eğer göğüslerde aşırı sertlik, kızarıklık veya yüksek ateş gibi belirtiler görülürse, mastit riski nedeniyle vakit kaybetmeden bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaybı sonrası yaşanan yoğun yas süreci ne zaman hafifler?
Bebek kaybı sonrası yaşanan yasın en yoğun evresi genellikle ilk 3 ile 6 ay arasında seyreder ancak bu süreç tamamen kişiseldir. İlk haftalarda görülen nefessiz kalma, sürekli ağlama ve suçluluk duyguları zamanla yerini daha kabullenici bir hüzne bırakır. Psikolojik iyileşme süreci doğrusal değildir; bazı günler daha iyi hissedilirken, bebeğin beklenen doğum tarihi veya kaybın gerçekleştiği saatler gibi tetikleyicilerle acı tekrar yükselebilir. Uzmanlar, bu dönemde duyguları bastırmadan yaşamanın ve profesyonel destek almanın iyileşmeyi kolaylaştırdığını belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaybından sonra psikolojik destek almak neden önemlidir?
Bebek kaybı, travma sonrası stres bozukluğu riskini beraberinde getiren ağır bir kayıp türüdür ve profesyonel destek süreci yönetmeyi kolaylaştırır. Psikologlar veya yas danışmanları, 'sütüm sahipsiz' gibi yoğun suçluluk ve yetersizlik duygularıyla başa çıkmak için güvenli bir alan sunar. Terapi, yaşanan yasın sağlıklı bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olurken, tekrar hamilelik planlayan annelerin kaygılarını yönetmelerine de destek sağlar. Özellikle günlük yaşamı etkileyen uyku bozuklukları ve iştahsızlık gibi fiziksel belirtiler başladığında destek almak iyileşme için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaybı sonrası göğüslerde süt birikmesi enfeksiyona yol açar mı?
Evet, bebek kaybı sonrası boşaltılmayan süt göğüslerde birikerek mastit adı verilen süt kanalı enfeksiyonuna yol açabilir. Süt kanallarının tıkanması sonucunda göğüste sertleşme, zonklama, sıcaklık artışı ve vücutta titreme ile seyreden ateş görülebilir. Bu durumu önlemek için sütü tamamen boşaltmak yerine, sadece gerginliği alacak kadar sağım yapılması önerilir. Göğüslerde ağrılı şişlikler 48 saatten uzun sürerse veya genel vücut sağlığında bir bozulma hissedilirse, enfeksiyonun ilerlememesi için mutlaka tıbbi yardım alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaybı yaşayan anneler yas süreciyle nasıl başa çıkabilir?
Yas süreciyle başa çıkmanın en sağlıklı yolu, duyguları reddetmeden kabul etmek ve kendine zaman tanımaktır. Bebeğin kaybından sonraki günlerde rutin saatlerde yaşanan ağlama krizleri normaldir; bu duyguları bir günlüğe yazmak veya benzer acıları yaşayan annelerin bulunduğu destek gruplarına katılmak yalnızlık hissini azaltabilir. Fiziksel sağlığa dikkat etmek, yeterli su tüketmek ve mümkünse kısa yürüyüşler yapmak vücuttaki stres hormonlarını dengelemeye yardımcı olur. Yasın her annede farklı ilerlediğini hatırlamak ve kendini iyileşme için zorlamamak çok önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,202 soru

24,666,196 cevap

366,986 kullanıcı

...