Doğum sancısı ile ishal sancısını nasıl ayırt edebilirim?

0 oy
2,129 göst.
4 Eylül 2020 Doğum kategorisinde (858 puan) sordu
Merhaba kızlar etkilenirim diyen okumasin lütfen şimdiden soyliyeyim :D 

25 ağustos sali gunu saat sabah 7 de karın ağrısıyla uyandım. Once biraz karnimi ovdum falan ama bana mısın demedi. Sonra lavobaya girdim ayy afedersiniz o nasil ishal olmak icim cıktı sanki :D 1 gun once klimanin altinda yatmistim o yuzden üşüttüm heralde diye düşündüm. Karnımın ağrısını da ishal yüzündendir dedim. Neyse saat 12 gibi geri uyudum ama her 20 dakika da falan kalkıyorum agridan ama umursamayip geri uyuyorum arada lavobaya gidip icimi falan bosaltiyorum. :D Bu arada benim cadi kız da pek bi haraketliydi. Ben ev taşıyordum o sıra evi taşıdık bir kaç yerleşmemiş eşya vardi. 1 hafta boyunca popomun ustune oturamadim valla o yuzden cadi kizim biraz erken geldi sanırım. Neyse o esyalari yerleştirmeye gidecektim ama agrim iyice artmaya başladı ben de kendi  kendime kızıyorum ne diye klimaya yatarsin ki falan diye. Eve gidemedim. Ogleden sonra 3 gibi bizim kızın haraketleri durdu. Yapmadigim şey kalmadi haraket etsin diye. Esimin kendi işi birakip gelemez telaş etmesin diye annemle babamin işten gelmesini bekledim. Saat 6da onlar geldi 6 bucuk gibi hastaneye gittik hemen. Doktorum yok tabi cıkmış hastaneden. Nobetci doktora gittik dedim bebegi hissetmiyorum. Ishal olmuşum falan filan. Doktor alttan baktı 4 cm açığın var yatisini yapicaz dedi. Hayatimin şokunu yaşadim asla beklemiyordum :D eşya falan hic bir sey almadik yanimiza. Sonra eşimi aradim hüngür hüngür ağlıyorum doğum başlamış hasteneye yatırıyorlar cabuk gel cok korkuyorum diye. O da hemen geldi. Neyse saat 7de hasteneye yatışim yapıldı ama benim ağrılarım falan durdu. Bi tane ebe vardi allahim her geldikce bir parmak atiyo en igrenci en zoru oydu :D ben geziyorum öyle hastenede yürüyüş yapiyorum merdiven inip cikiyorum. Squat falan yapıyorum. Sonra bunlar suni sanci verdi bana ama bi yarım saat sadece sonra geri cikardilar. Kendi sancim gelsin diyeydi heralde. Neyse saat 2-3 oldu artik. Ben diyordum ki saat 7de yatışım yapildi 12de doğururum heralde ama nerdee :D benim sancilar da her 5 dakikada bir gelmeye başladı. Sabaha karşı doğururum heralde dedim. Odada annem ben kayinvalidem vardik. Ikiside uyuyordu ben sanci cekiyordum esimde disardaki koltukta uyuyordu :D neyse ebe geldi bir parmak daha tabiki.. Yok anam rahmim incelmiyormus. Cok kalınmış falan. Sabaha karsi benim sancilar iyice artti. Baya cekilmez bi hal aldi ama açığım 6 cm falandi daha. Neyse baya böyle devam etti sonra bunlar saat 9 gibi suni sanci verdiler bana. Allaaahhh saat 10dan sonra agri bir geldi anam gitmiyor yuruyorum egiliyorum cokuyorum. Gitmiyor naparsam yapayim gitmiyor. Eşime ağlamaya sizlanmaya baslsdim yeter yeter diye :D Ebe de her geldiginde parmagi basıyor parmağı basmasıyla ben hastaneyi inletiyorum çığıra çığıra:D Neyse saat 11den sonra ben her gelene yalvarmaya basladim sezeryana alin beni diye hic biri de takmadi beni. Eşime cok agladim git doktorla konus sezeryana alsin diye tamam diyip gidiyordu sigara icip geliyormus eşek herif :D doktor simdi gelecek diyordu. 11 bucuk gibi ebe kalcamdan igne yapti rahim yumusin diyeymis sanirim beni de apt.al gibi yapti valla insanlari duyuyorum cevap veremiyorum oyle sadece ssncimi cekiyorum etrafa aylak aylak bakarak. Sonra bunlar plates topu getirdi bana onunla haraketler yaparken anam bir ıkınma isteği geldi comeldim yere ıkınıyorum deli gibi. Annem gitti ebeye ıkınası geliyor demeye. Ebe geldi bir parmak daha :D parmagini ittiresim geldi baya ıkındım yine. Dogum başlamış dedi saat 12 gibi indirdiler aşağı dogumhaneye 12.20de doğdu guzel kizim :) 9 gunluk olduk bile allahima cok sukur yatiyor simdi yanimda. Bebegi kucaginiza alinca tum acilar unutuluyor. Dikiş acısı kalıyor tabi biraz :D ALLAAMM COK UZUN OLDU KIMSE OKUMAZ BUNU DHUDJSJ SIZI SEVIYORUM KIZLAR HAKKINIZI HELAL EDIN HAYATINIZDAN 10 DAKIKAYI CALDIM BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ :DD
Gebelik haftası 38+1 doğdu :)

26 Cevap

0 oy
4 Eylül 2020 (154 puan) cevapladı
Okurken bende doğurdum  sanki burda :) Allah anali babali büyütsün 
4 Eylül 2020 (858 puan) yorumladı
Hahaha teşekkür ederim Allah razi olsun:)
-Reklam-
0 oy
4 Eylül 2020 (748 puan) cevapladı
Zor olmuş ama sağlıkla kavuşmuşsun yavruna ne güzel :) dünyalara bedel işte o mucize..

 Allah analı babalı büyütmeyi nasip etsin canım sağlıkla büyüt ömrü uzun olsun inşAllah. Darısı da biz bekleyenlerin başına zamanında sağlıkla alırız bizde kucağımıza inşAllah
4 Eylül 2020 (858 puan) yorumladı
Allah razi olsun. Rabbim isteyen herkese nasip eylesin inşallah
0 oy
4 Eylül 2020 (67 puan) cevapladı
Hepsini okudum ve okurken gozyaslarim altı rabbim darısı başıma benimde prensesim olacak ve dört gözle bekliyor zsin gunlerim rabbim bir sancıda hepimizi kurtarsın allah kızını sana bağışlasın inş canım sana da geçmiş olsun nasıl peki dikişlerin şimdi daha iyimi durmunun yürüyebiliyor musun ilaç falan verdi mo doktor dikiş icjn
4 Eylül 2020 (858 puan) yorumladı
Tesekkur ederim Allah razi olsun. Rabbim isteyen herkese nasip eylesin inşallah. Dikislerim iyi rahatsız etmiyor hic ilk 2 gun yururken biraz zorlandım sadece. Bir tanesi dustu ama 5-6 tane daha var sanirim. Batikon suruyorum dikislere de
0 oy
4 Eylül 2020 (100 puan) cevapladı
Epidural olmadı dogumunuz değil mi
4 Eylül 2020 (858 puan) yorumladı
Yok hayir normal
0 oy
4 Eylül 2020 (109 puan) cevapladı

Gozün aydın canım Allah analı babalı büyütsün ben parmaktan cok rahatsız oldugum icin alttan muane olunca kötü oluyordum hep iyi dayanmşsın valla :)

4 Eylül 2020 (858 puan) yorumladı
Bende cok rahatsiz oldum gelene gecene yalvardım sezeryana alin diye kendimi cok kastım bir de o anda
0 oy
5 Eylül 2020 (157 puan) cevapladı
Karın ağrısı kaşıklardan mı basliyo benimde öyle tuvalete cikiyorum şimdi iki kasığımda var ağrı girip girip cikiyo
5 Eylül 2020 (858 puan) yorumladı
Evet canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı ile ishal belirtisi nasıl ayırt edilir?
Doğum sancısı başladığında yaşanan karın ağrısı genellikle düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen kasılmalarla karakterizedir. İshal ise bağırsak hareketliliği ile ilişkilidir ancak doğum öncesi süreçte vücudun kendini temizlemesi sonucu ishal benzeri semptomlar ve mide bulantısı sıkça görülebilir. Eğer ağrılarınız 5-10 dakikada bir düzenli geliyorsa ve istirahatle geçmiyorsa, bu durumun bir doğum belirtisi olma ihtimali yüksektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda rahim açıklığı kaç cm olunca hastaneye yatış yapılır?
Hastaneye yatış süreci genellikle rahim ağzında 3-4 cm açıklık saptandığında ve düzenli sancıların başlamasıyla gerçekleştirilir. Aktif doğum evresine geçiş olarak kabul edilen bu aşamada, sağlık personeli rahim ağzı incelmesini ve bebeğin inişini yakından takip eder. Açıklık miktarı kişiden kişiye değişmekle birlikte, 10 cm tam açıklık evresine ulaşılana kadar takip ve destekleyici müdahaleler devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı doğum sürecini nasıl hızlandırır ve ne zaman verilir?
Suni sancı, doğal kasılmaların yeterli olmadığı veya doğum sürecinin ilerlemediği durumlarda rahim kasılmalarını tetiklemek için tıbbi olarak uygulanır. Uygulama sonrasında sancıların şiddeti ve sıklığı hızla artabilir, bu da rahim ağzının daha kısa sürede açılmasına yardımcı olur. Genellikle doğumun durakladığı veya anne ile bebek sağlığı için doğumun gerçekleşmesi gereken durumlarda doktor kontrolünde tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sırasında ıkınma isteği tam olarak ne zaman gelir?
Ikınma isteği, bebeğin başının doğum kanalında ilerleyerek pelvik taban bölgesine baskı yapmasıyla hissedilen doğal ve istemsiz bir reflekstir. Genellikle rahim tam açıklığa (10 cm) ulaştığında ve bebek doğum kanalına yerleştiğinde anne adayı yoğun bir ıkınma dürtüsü hisseder. Bu aşamada ebelerin yönlendirmesiyle doğru nefes teknikleri kullanılarak ıkınmak, bebeğin dünyaya gelmesini kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra dikiş ağrısı ve iyileşme süreci nasıl yönetilir?
Doğum sonrası dikiş ağrısı, epizyotomi veya doğal yırtıkların iyileşme sürecinde hissedilen normal bir durumdur. İyileşme sürecini hızlandırmak için bölgenin temiz ve kuru tutulması, pamuklu iç çamaşırı tercih edilmesi ve otururken dikkatli olunması oldukça önemlidir. Ağrıların şiddetine göre doktorunuzun önerdiği hafif ağrı kesiciler kullanılabilir; genellikle ağrılar ilk birkaç hafta içinde azalarak kaybolur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,234 soru

24,666,659 cevap

367,030 kullanıcı

...