40+2 haftalık doğumum neden sezaryene döndü?

0 oy
4,555 göst.
31 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde (2,131 puan) sordu
40+2 de gece yarısı suyum geldi koştur koştur hastaneye geldik elim ayağım titriyor ama oğluma çok yaklaştım diye 3 de tamamen acil muanesi falan bitti yatisim yapıldı suyumla bir sancım da çoğaldı ki zaten 37. Haftadan beri düzenli sancım vardı ama açılmam yoktu 

Sadece bir parmak açıklıkla yatisim yapıldı ve kızlar ölmeyi bile isteyecek duruma geldim tam 32 saat yemin ederim bir fiil ağrı çektirdiler 32 saat sonunda açılmam 9cm oldu artık köpek gibi yalvarıyordum nolur alın artık bebeğimi diye ama beni gram takan yok tabi her defasında ilk gebeliğin açılman zor olur deyip durdular ama en az şey bilen insan bile benim ntslere ve açılma ya bakarak normal doguramaycagimi anlardı 32 saatin sonunda uzman bı doktor geldi bu çocuk sıkışmış dedi başımda bı suru hasta ebe bana 2 gündür yapmadıklari şey kalmamıştı hala iki saat beni ikinmaya zorlayarak normal yaptırmaya çalıştılar en sonun da hic bişe olmamış gibi hazırlan canım sezeyan dediler ama kızlar Allah düşman başına bile vermesin ne belim ne bacaklarım ne vajina bölgem ne omuzlarım hiç bir yerim kalmadı ağrıdan adım dahi atamıyorum ellerimin içi morardı ıkınırken yatak kenarı na tutunmak tan 

Neyse sonra sezeryana alindim binlerce kez şükürler olsun 40 dk sonra hazırlık aşamasında beraber bebeğim yanımdaydı yarım uyusturuldum herşeyi duydum 

Şuan hem sezeyan ağrılarım var hem alt kısmımda açıklık bacaklarım ellerim mos mor Rabbim düşman başına bile vermesin kaç gün sonra toparlanirim bilmiyorum evladımı emzirirken bile doğrulamıyorum 

Dualarını eksik etmeyin o kadar uzun sancida bütün gebeler için ağlaya ağlaya dua ettim dediğim gibi rabbim sizlere göstermesin bir avazda kurtulun inşallah 

35 Cevap

0 oy
1 Haziran 2021 (892 puan) cevapladı
İlk bebegimde yaşadım aynısını canım. O zamanlar yada vardı devlet Hastanesi'nde dön sna kadar sezeryan doğum yasaktı. Hem altın modmorfu hem sezeryan oldum. Neyse bu da bı anı olmuş canım unutmaya çalış. Bebeğine yoğunlaş. Oğlum 13yasinda şimdi bir arkadaşım gibi sanki. Bazen anlatirim sen bana çok çektirdin diye üzülüyor yavrum. İkincisinde öyle olmaz. 38. Haftada hazırlar çantanı alır giyinir süslenir gidersin doğumuna. Bu da evladına kavuşurken yaşadığın belki biraz tatsız ama sonunda kavusmacali bir anın olarak kalsın hafizanda. 
-Reklam-
0 oy
1 Haziran 2021 (1,141 puan) cevapladı
Canım benim çok çok geçmiş olsun inşallah çok çabuk iyileşir ve toparlanırsın, Allah yardımcın olsun. Bebeğine de sağlıklı hayırlı ömürler versin. Bir daha böyle zor durumlar yaşatmasın Rabbim sana.
0 oy
1 Haziran 2021 (813 puan) cevapladı
Aynı şeylerin bir tık fazlasını yasadım 43 haftada ilk kızım 3 gün suni sancı 3.gün 7 saat öncesinde suyumu patlattılar 7 saat bebek susuz kaldı doğmadı. Kasık catısı sarmış kimse anlamadı. 3 gün ac susuz sürekli lavman yapıldı. Halim yok sezeryan oldum birde. Berbat perişan dım. Bütün hastane acıdı halime. Çok bagırdım bende yastıkları yırttım. Şimdi 3.ye hamileyim :D
0 oy
1 Haziran 2021 (271 puan) cevapladı
Ayy canim ya nasıl üzüldüm anlatamam nasıl içim yandı sana Allah sorsun valla yazık günah degilmi onca saat o acıyı cektirmisler sana yazıklar olsun ne diyim Allah'ım acil şifalar versin inşallah tez zamanda düzelir yavrunla rahat ilgilenebilirsin Allah'a emanet ol✋✋✋
0 oy
1 Haziran 2021 (116 puan) cevapladı
Allah onların belasını versin ya bunlarda hiç mi vicdan yok benimde 41+2 günüm oldu şimdi hastanedeyim ve ne yapacağımı bilmiyorum 3 cm açıklık var diyo ama sancım çıkmıyor yatışım olabilir ama bu kötü ebelerin eline  bırakmak istemiyorum kendimi.

Allah yardımcın olsun canım Rabbim sana ve bebeğine şifalar versin 
0 oy
1 Haziran 2021 (131 puan) cevapladı
Aynı benim ilk doğumum gibi bire bir

Allah yavrunu analı babalı büyütsün inşallah 9 yıl öncə oldu ilk hayla dün gibi unutmadım. 
0 oy
1 Haziran 2021 (655 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun cnm bebeğini allah sana bağışlasın ama keşke yazmasaydın doğumdan zaten korkuyoruz senin bu yazdıklarından sonra daha da çok korktum
0 oy
1 Haziran 2021 (1,353 puan) cevapladı

Amin canım Allah razı olsun üzüldüm gerçekten okurken benim gözlerim doldu sonu güzel olmuş çok şükür Allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin canım<3

0 oy
1 Haziran 2021 (994 puan) cevapladı
Allah hepimizi iyi insanlarla karşılaştırsın gerçekten. Sanada sifa versin inşallah canım benim. Tez zamanda iyileşirsin inşallah.
0 oy
1 Haziran 2021 (235 puan) cevapladı
Canim ya hem gozun aydin hem de cook gecmis olsun. Bende çarşamba sezaryan a aliniyorum. Doktor her gittigimde acilma olsun diye akttan bakti ve zorlamisti kanamam oldu karnima bastirdi belim agridi. Seni dusunemiyorum gerçekten. Ama neden zorluyolar anlamiyirum. Bugun yatisim yapilacak benim 40+1oldum coktan almaliydi sezaryan a ama ne acilma ne sancim vardi yinede bekletti beni ama gececek agrilarin cok şükür bebisini almissin sag saglimm
0 oy
1 Haziran 2021 (166 puan) cevapladı
Rabbim analı babalı büyütsün Hayırlı olsun : ) sanada geçmiş olsun canım okurken çok duygulandım duaların içinde Allah razı olsun rabbim herkesi bir avazda kurtarsın insAllah 
0 oy
1 Haziran 2021 (815 puan) cevapladı
İlk dogumumda tam olarak senin anlattığın gibi herşey bire bir aynı malesef bendede , toparlanma epey zaman aldı 25 günün sonunda rahatlıkla kendi kendimi idare edebildim şimdi ikinciye hamileyim direk sezeryan olacağımin rahatlığı var biraz çok şükür umarım en yakın zamanda toparlanirsin
1 Haziran 2021 (2,131 puan) yorumladı
Bende ne zaman toprlarnirim acaba diyordum o kadar uzun sürüyor mu ya
1 Haziran 2021 (815 puan) yorumladı
Benim baya uzun sürmüştü yanimda yatanda sezeryan olmuştu o gece kalkıp çocuğun altını değişmişti ben doğrulup emziremiyordum bile çok zorlanıyordum ‍♀️
0 oy
1 Haziran 2021 (160 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun canım hayırlı olsun bebeğin inşallah tez vakitte geçer ağrıların ALLAH sabr versin 
0 oy
1 Haziran 2021 (464 puan) cevapladı

Bize de dua ettiğin için çok teşekkür ederim canım <3rabbim çocuğunu sana bağışlasın inşallah çok zor bir süreç geçirmişsin rabbim daima bizleri iyilerle karşılaştırsın gerçekten bu süreçte iyi doktor ve iyi hemşirelere çok ihtiyacımız var rabbim hepimizin yardımcısı olsun inşallah :)

0 oy
1 Haziran 2021 (341 puan) cevapladı
Yaa canım benim aynı şeyleri ilk çocukta yaşadım bende yalvardım sezeryana götürmediler ikinci çovuğumu kendi isteğimle sexeryan yaptım allah vicdan versin iyi doktorlarla karşılaştırsın hangi hastaneydi senin benimki etlikti şimdi önünden bile geçemiyorum kafamı çeviriyorum geçerken:((
2 Haziran 2021 (2,131 puan) yorumladı
Şehir hastanesi canım
2 Haziran 2021 (341 puan) yorumladı
Allah allah ankara mı bende oraya gidiyorum ilk defa şikayet duydum orada doğum eden çok tanıdığım var öve öve bitiremediler demek sana denk gelmedi şans işte
3 Haziran 2021 (2,131 puan) yorumladı
Bende öyle çogu arkadaşım burda doğum yaptı öyle övgü olunca muayene den de memnundum ama doğumum fiyasko oldu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+2 haftalık gebelikte normal doğum neden sezaryene döner?
Normal doğumun sezaryene dönmesi, genellikle bebeğin kanal içinde sıkışması, kalp atışlarının düşmesi veya annenin uzun süren sancılara rağmen yeterli açıklığa ulaşamaması durumlarında gerçekleşir. 40. haftadan sonra yapılan takiplerde, nts bulguları ve rahim ağzındaki açılmanın ilerlememesi, uzman hekimlerin anne ve bebek sağlığını korumak adına sezaryen kararı almasına neden olan temel faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Uzun süren sancılı doğum süreci sonrası sezaryen iyileşme süreci ne kadar sürer?
Uzun süren sancılı bir normal doğum denemesi sonrası yapılan sezaryen ameliyatı, vücudun hem yorgunluk hem de cerrahi müdahale nedeniyle toparlanma süresini uzatabilir. Genellikle sezaryen sonrası ilk 1-2 hafta hareket kabiliyeti kısıtlı olsa da, tam fiziksel toparlanma ve ağrıların azalması kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama 4 ila 6 hafta sürmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda uzun süre ıkınmak vücutta ne gibi ağrılara neden olur?
Doğum sırasında uzun süre ıkınmak, vücudun farklı bölgelerinde ciddi kas yorgunluğuna, doku hassasiyetine ve morarmalara yol açabilir. Özellikle yatak kenarlarına tutunmaktan kaynaklanan el morarmaları, bacaklarda ve bel bölgesinde aşırı kas zorlanması, vajinal bölgedeki baskıdan dolayı oluşan ödemler doğum sonrası süreçte hareket etmeyi zorlaştıran yaygın fiziksel belirtilerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası emzirirken nasıl pozisyon alınmalıdır?
Sezaryen sonrası ağrılı dönemde emzirirken, dikiş bölgesine baskı yapmayacak şekilde yan yatarak veya kucaklama (bebek ile anne arasına yastık koyarak) pozisyonları tercih edilmelidir. Emzirme esnasında bebeği desteklemek için bir emzirme yastığı kullanmak, annenin bel ve karın kaslarına binen yükü azaltarak daha konforlu bir emzirme süreci sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda açıklık ilerlemiyorsa hangi belirtiler sezaryeni zorunlu kılar?
Doğumda açıklığın ilerlememesi (doğum eyleminin duraksaması), nts cihazında bebeğin stres belirtileri göstermesi, uzun süren sancılara rağmen rahim ağzı açıklığının artmaması ve bebeğin doğum kanalına yerleşememesi sezaryen için tıbbi gereklilik oluşturur. Bu aşamada uzman hekim, hem annenin tükenmişliğini hem de bebeğin oksijensiz kalma riskini değerlendirerek sezaryen kararı verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 1,143 göst.
6 Aralık 2021 Doğum kategorisinde Melekyok (45 puan) sordu
0 oy
6 cevap 1,364 göst.
28 Kasım 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde 27 Mucize Annesi 27 (1,220 puan) sordu

1,512,304 soru

24,667,468 cevap

367,069 kullanıcı

...