Hamileyken korona aşısı oldum, yan etkileri nelerdir?

0 oy
2,860 göst.
9 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (234 puan) sordu
Korona aşısı oldunuz mu. Hangi aşıyı oldunuz. Yan etkisi oldu mu. Doktorlarınız ne dedi söyler misiniz? 
Gebelik haftası 16

31 Cevap

0 oy
29 Ekim 2021 (451 puan) cevapladı
Doktorum biontek önerdi bende 25 haftada oldum iki gun hafif kol agrisi oldu bir hafta sonra ikinci dozu olucam. Tetanoz aşısıyla arasında en az 10 gün olsun dedi ama 
-Reklam-
0 oy
29 Ekim 2021 (2,013 puan) cevapladı

image

iki doz biontech oldum dr tavyesiyle ve 3 hafta sonra koronaya yakalandım sadece tat kaybından şikayetle gidip test yaptırdım pozitif çıktı 9 güne geçti ztn iyikide olmuşum dedim hiç günlük rutinim aksamadı ve etkilenmedi sanki hasta değilmiş gibi hissediyordum
0 oy
29 Ekim 2021 (350 puan) cevapladı
Canım ben biontech  aşısı vuruldum 32 haftalıkta şu anda 35haftaligim 2 ci dozunu  doğumdan sonra vurulacağım saglik ocağında ki hemşire haftan ilerlediği için erken dogum olur dedi doktorunla görüş öyle yapalım dedi bende sordum dokdoruma dogum dan sonra yap  dediği için bekliyorum 38 ken alincak zaten
0 oy
29 Ekim 2021 (186 puan) cevapladı
2 doz biontech oldum. İlkinde 21 haftalık, ikinci dozda 26 haftalık idim. Bir sorunum olmadı. Bebekte bende iyiyiz. 
0 oy
29 Ekim 2021 (252 puan) cevapladı
Tetnoz daha çok yormultu beni 5 gün kolum ağrısı iki doz aşımı da biontech olarak vurumdum gayet iyiyim çocuğumda gayet hareketli ve sağlık çok şükür sadece 1 gün ağrıdı kolum10 günü de geçti olalı
0 oy
29 Ekim 2021 (1,386 puan) cevapladı
Alerjik bünyem olduğu için mrna aşılarının beni etkileme durumu vardı o yüzden sinovac oldum 2 doz 28deyim doğumdan sonraya 3. Doz görünür onuda olurum.. Çevremde aşısız olup ölümden dönen insanlar vardı korktum eşim annem hepsi 3 doz aşılı ama yinede korktum 
0 oy
29 Ekim 2021 misafir cevapladı
Doktorum kesinlikle vurulmam gerektiğini söyledi çünkü 21. Haftam da covid geçirdim. Ve çok ağır atlattığım için doğumun Aralık ayinda son bahar döneminde bir kez daha yakalanirsan erken doğum olabilir dedi. Biontech oldum ve yan etkisini de görmedim...
0 oy
29 Ekim 2021 (90 puan) cevapladı
Biontech aşısı oldum. 1. Dozda sadece kol ağrısı yaşadım. 2. Dozda baş agrisindan bir gün boyunca hep yattım. Çocuğun hareketleri çok hızlanmıştı. Kontrole gittiğimde Allah a şükür hiç bir soruna rastlanmadı 
0 oy
29 Ekim 2021 (481 puan) cevapladı
Biontech oldum 1.dozu oldum ertesi günü hamile olduğumu öğrendim herhangi bir sıkıntı olmadı.2.dozu kadın doktoru tavsiyesi üzerine 20 haftalıkta oldum.Şu an 24 haftalık hiç-bir sıkıntımız yok bebekte bende gayet iyiyiz 
0 oy
29 Ekim 2021 (88 puan) cevapladı
İki doz biontec oldum kol ağrısı dışında başka bişey olmadı 
0 oy
29 Ekim 2021 (1 puan) cevapladı
Canım ben oldum doktorumda olmamı istedi hiç Bi yan etkiside olmadı şükür sende ol biran önce ben biontek oldum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken korona aşısı olmak bebeğe veya bana zarar verir mi?
Hamilelik döneminde korona aşısı olmak, anne adayını ve bebeği ağır hastalık riskinden korumak için uzmanlar tarafından önerilmektedir. Yapılan geniş kapsamlı klinik çalışmalar, aşıların hamilelikte güvenli olduğunu ve düşük, erken doğum veya doğum kusurları riskini artırmadığına dair bir kanıt bulunmadığını göstermektedir. Aşı sonrası oluşabilecek hafif ateş gibi yan etkiler, doktor kontrolünde uygun ağrı kesicilerle yönetilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona aşısı olduktan sonra ne gibi yan etkiler görülebilir?
Korona aşısı sonrası en sık görülen yan etkiler aşı yapılan kolda ağrı, şişlik, hafif yorgunluk, baş ağrısı ve düşük dereceli ateştir. Bu belirtiler genellikle vücudun bağışıklık yanıtı oluşturduğunun bir işaretidir ve çoğunlukla 24 ila 48 saat içerisinde kendiliğinden geçer. Eğer ateşiniz düşmüyorsa veya beklenmedik şiddetli bir yan etki hissederseniz mutlaka doktorunuza danışarak durumu bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi korona aşısı türü tercih edilmelidir?
Hamilelikte tercih edilen aşı türü, sağlık otoritelerinin güncel rehberlerine göre genellikle mRNA tabanlı aşılardır. Bu aşılar, virüsün genetik materyalinin küçük bir parçasını kullanarak bağışıklık sistemini eğitir ve vücutta çoğalmazlar. Hangi aşının sizin sağlık geçmişinize daha uygun olduğunu belirlemek için mutlaka takip eden kadın doğum uzmanınızla görüşmeli ve güncel aşı takvimine uygun hareket etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona aşısı yaptırdıktan sonra doktoruma hangi belirtileri söylemeliyim?
Aşı olduktan sonra şiddetli göğüs ağrısı, nefes darlığı, geçmeyen yüksek ateş, bacaklarda ani şişlik veya geçmeyen şiddetli baş ağrısı gibi belirtiler yaşarsanız vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle hamilelik sürecindeyseniz, bebeğin hareketlerinde azalma veya farklı bir şikayet hissettiğinizde durumu sağlık uzmanınızla paylaşmak en güvenli yoldur. Doktorunuz, yaşadığınız semptomları değerlendirerek gerekli tetkikleri planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona aşısı yaptırmak neden önemlidir?
Hamilelikte korona aşısı yaptırmak, enfeksiyon durumunda yaşanabilecek ağır hastalık, yoğun bakım ihtiyacı ve erken doğum riskini önemli ölçüde azaltır. Bağışıklık kazanan anneler, aşı yoluyla oluşan antikorları plasenta aracılığıyla bebeklerine geçirebilir, bu da bebeğin doğumdan sonraki ilk aylarda bir miktar korunmasına yardımcı olabilir. Uzmanlar, pandeminin yarattığı risklerden korunmak için aşılanmanın en etkili önleyici yöntem olduğunu vurgulamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 201 göst.
0 oy
7 cevap 560 göst.
0 oy
2 cevap 285 göst.
0 oy
0 cevap 178 göst.

1,512,289 soru

24,667,221 cevap

367,055 kullanıcı

...