Hamileyim, Ekim ayında doğum yapacağım, Covid aşısı olayım mı?

0 oy
3,969 göst.
12 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (13 puan) sordu
Doktorum öneriyor yaptirmayanda çok var doğum Ekim ayında olucak çok kararsızım yaptıranlar var mi
Gebelik haftası 27

43 Cevap

0 oy
12 Temmuz 2021 (220 puan) cevapladı
16 haftanın içindeyim şuan. İki ayrı doktor ile görüştüm biontech olabilirsin dediler. Hala kararsızım bende covit geçirmek daha riskli diyorlar. Etraftaki herkes aşı oldu ve kendini saldı maske takanların sayısı bile azaldı resmen şaka gibi . Kendimi nereye kadar koruyabilirim pek fikrim yok açıkçası . Aşı olmaktan da korkuyorum covit olmaktan da :D 
12 Temmuz 2021 (36 puan) yorumladı
Aynısını benim doktorum da dedi. Ben de biontech oldum. Şimdi farklı varyantlar da çoğaldı. Hâlâ risk devam ediyor. Tek çare aşı gibi görünüyor şu vaziyette.
12 Temmuz 2021 (220 puan) yorumladı
Bazı kişiler nasıl annesiniz bebeğinize nasıl bunu yaparsınız ben yaptirmicam falan diyor. İlk gebeligim benim. Kendimi kötü hissettim bı sure ben yeteri kadar dusunemiyor muyum bebeğimi acaba diye. Ama sonradan bu düşünceden vazgeçtim :) bu akşamüstü doktor kontrolüm var tekrar konuşacağım :)bende yaptıracağım büyük ihtimal birkaç hafta içinde . iyi yapmışsınız bol antikor olsun şifa olsun size ve bebeğinize :)
12 Temmuz 2021 (36 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim. Tabii ki insanlar bazen çok acımasız olabiliyor. Aslında herkes bebeğini düşündüğü için artı ve eksileri görerek aşı oluyor ya da olmuyor. Umarım siz de bebeğiniz ve kendiniz için en doğru kararı verirsiniz. Sağlıklı günler dilerim:)
-Reklam-
0 oy
12 Temmuz 2021 (2,964 puan) cevapladı
Kuzenim sinovac oldu. Doktor onu önermişti. Ben de son 3 ayda olacağım inşallah. Bebek antikorlu doğsun. Corona olsak daha kötü etkileri var. Sinovac, inaktif aşı.  bebekligimizden bu zamana kadar olduğumuz tüm aşılarla aynı yöntem.. (sinovac'a karşı olanlar hayatında hiçbir aşıyı vurulmaması lazım) o aşının hızlı çıkmasının sebebi de yöntemi diğerleriyle aynı olması. 

Biontech mRNA aşı.  Daha etkili ancak yan etkileri daha fazla. Alerji yapma riski yüksek o yüzden doktorlar hamilelere sinovac öneriyor. 
12 Temmuz 2021 misafir yorumladı
Aynen ölü hücre bende mantıklı buldum eşim biontec ben sinovac aşı yaptırdım oğlum 5 yaşında ona sıra gelse kesin onada yaptırırız bu illiet aşı olmadan bizim yakamizi bırakmaz annem az kaldı siroz oluyordu Corona yüzünden karaciğeri taş gibi döndürmus ilaç falan içti hala sağlığı 100% iyi değil
0 oy
12 Temmuz 2021 (614 puan) cevapladı
Ben oldum canım 31de oldum bayramdan sonra 2.dozu olucam. Olmayana olana saygım var bu tamamen senin kararın 
0 oy
12 Temmuz 2021 (1,139 puan) cevapladı

ben oldum 2.dozuda olacam . dr um bıontec onerdı. saglıkcıyım zaten covıd olmaktansa aşı olmayı 

tercıh ederım:)

12 Temmuz 2021 (220 puan) yorumladı
Benim doktorumda biontech öneriyor artık bilimsel çalışmalar var onu yaptırabilirsiniz diyor . Teşekkür ederim cevabın için :)
12 Temmuz 2021 (1,139 puan) yorumladı
rıca ederım:) bencede yaptrmalısın
12 Temmuz 2021 (220 puan) yorumladı
korkmaya başladım artık zaten. herkes aşı oldu millet maske falan takmamaya başladı . Kendimi koruyamayacagimi düşünüyorum maalesef. Sanırım birkaç hafta içinde olacağım bende .
12 Temmuz 2021 (1,139 puan) yorumladı
evet gercekten kımsede maske yok artık ben eczanede calısıyorum kapının onune masa koyduk kımseyı almıyoruz ıcerıye . adamlarda maske yok masayı ıttırıp ıcerı gırmeye calısıyor uyarınca da cekıp gıdıyor. ınsanalr gercekten cok cahıl. hele covıd olup maske takmayan bı ton ınsan var
12 Temmuz 2021 (220 puan) yorumladı
Hiç sormayın valla bilmiyorum ne olacak böyle bu insanlarla
0 oy
12 Temmuz 2021 (785 puan) cevapladı
Sonucu ne olacağı belli olmayan bir aşı bebeğe zarar verirmi vermezmi kanıtlanmamış ta oyuzden ben süt donemindeyken bile olmayı düşünmüyorum riske hiç değmez doktorumda önermedi zaten
0 oy
12 Temmuz 2021 (303 puan) cevapladı
Benim doktorum da önerdi ama birşey olsa bunun arkasında durmaz kimse ben aşı olmayacağım 26 haftalık hamileyim aşı olacak ilk meslek grubundaydim ancak doğumdan sonra emzirirken de düşünmüyorum
0 oy
12 Temmuz 2021 (2,167 puan) cevapladı
Benimde doktorum öneriyor ama ben yaptırmayı düşünmüyorum canım . Çunki gebeler uzerinde bi arastirma yapılmamış guvenip yaptiramam emzirirkende yaptırmayı düşünmüyorum canım 
0 oy
12 Temmuz 2021 (2,167 puan) cevapladı
BBenimde doktorum öneriyor ama ben yaptırmayı düşünmüyorum canım . Çunki gebeler uzerinde bi arastirma yapılmamış guvenip yaptiramam emzirirkende yaptırmayı düşünmüyorum canım 
0 oy
12 Temmuz 2021 (320 puan) cevapladı
Hamile olduğum için doktorum izin vermedi bebeğe zarar verir 
0 oy
12 Temmuz 2021 (61 puan) cevapladı
Olmadım doktorum önermedi çünkü geçen yıl ben covid oldum ağır atlattım hastahanede uzun süre tedavi gördüm. 
0 oy
31 Ağustos 2021 (165 puan) cevapladı
Herkese merhabalar,

Pfizer biontech aşısı faz4 ve faz4 tamamladı. İnternet sitelerinde paylaştı ve ilk korona aşısı olarak aşı lisansını aldı. Bunun dışında 20 bin gebe üzerinde yapılan çalışma sonuçları yine kendi sitelerinde yayınlandı. Yapılan çalışmalar sonucu negatif bir sonuç yok gebeler üzerine. Sadece gebeliğin ilk 3 ayı içerisinde önerilmiyor. Aşının içinde ne olduğunu bilmiyoruz diyenler var fakat mrna aşıları yıllardır kanser tedavisi gibi pek çok alanda kullanılıyor. Yani ilk kez korona da kullanılmadı.lütfen doğru bilgiye ulaşmaya çalışalım. Şuan bir çok hastahane de bir çok gebe korona yüzünden entübe durumda... Rabbim hepimizi korusun. Elbette olmak ya da olmamak bir tercih kimse zorlayamaz fakat yanlış bilgiler ile birbirimizi korkutmayalım lütfen ❤️
0 oy
31 Ağustos 2021 (865 puan) cevapladı
27 haftada oldum aşıyı sinovac Allaha şükür bende bebeğimde gayet iyiyiz 
0 oy
31 Ağustos 2021 (49 puan) cevapladı
Bende 25 haftada yaptirdim suan 26 haftadayim Allah korusun okullar da açıldı çocuktan korktum.
0 oy
31 Ağustos 2021 (439 puan) cevapladı
Bende yaptırmadım doğumdan sonra  40ım çıkana kadar da yaptırmayı düşünmüyorum 
0 oy
31 Ağustos 2021 (228 puan) cevapladı
Merhaba 2 doz sinovac oldum 15 gün sonra da 3. Dozumu biontech olacagim
0 oy
31 Ağustos 2021 (1,118 puan) cevapladı
Çalışmayıp evde oturuyorsa esin de dışarda çok çok dikkat ediyorsa olma ama bi yerden kapma ihtimalin varsa bı düşüm derim 
0 oy
31 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Amerikada biontech aşısı hamileler uzerindeki calismalari tamamlandi ona bakip arastirabilirsin. Ama asi olmayanlarda olay soyle ki sadece kendi yasadigim sehirden ornek vereyim: su an buradaki sehir hastnesi yogun bakiminda 3 hamile kadin yatiyordu bir tanesi allah vermesin 23 yasinda vefat etti. Felaket tellali gb algilama ne olur sadece kendimde ozellikle bu delta varyanttan korktugum icin kimsenin cani yanmasin diye yaziyorum.
0 oy
31 Ağustos 2021 (365 puan) cevapladı
Geçen doktorum ısrarla ol dedi, bi gün önce bebek vefat etmiş doğumda koronadan sebep, hem astımın var hem hamilesin kurtulamazsın diyor, eşiminde prof müşterileri var onlar da muhakkak olsun demiş, açıkçası hiiiiç düşünmüyordum ama insan bi tedirgin olmuyor değil. 
0 oy
31 Ağustos 2021 (171 puan) cevapladı
Ben bugün olucam 19+3 deyiz kork7nun ecele.faydasi yok valla olmadan korona olursak daha kötüymüş  doktorum dedi herkes kendi bileceği iş 
0 oy
31 Ağustos 2021 (10 puan) cevapladı

Tam randevu almıştım ki doktorum olma dedi düşük veya erken doğuma sebep oluyormuş bebeğe zarar verebilme ihtimali var dedi o yüzden düşünmüyorum 

En azından doğumu bekle

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte Covid aşısı yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yapılan Covid-19 aşılarının bebeğe zarar verdiğine dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Aksine, aşılar gebelik döneminde oluşabilecek ağır Covid-19 enfeksiyonu riskine karşı anne adayını ve dolayısıyla bebeği korumaya yardımcı olur. Dünya Sağlık Örgütü ve birçok ulusal sağlık otoritesi, gebelerin aşılanmasını güvenli ve koruyucu bir önlem olarak desteklemektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ekim ayında doğumum var, şimdi Covid aşısı olmalı mıyım?
Gebeliğin hangi döneminde olursanız olun, aşı yaptırmak anne adayının bağışıklığını güçlendirmek için kritik bir adımdır. Ekim ayındaki doğumunuza kadar aşılanarak hem kendi vücudunuzda antikor oluşmasını sağlayabilir hem de bu antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçerek onu doğum sonrası ilk dönemde korumasına yardımcı olabilirsiniz. Karar verme aşamasında kendi doktorunuzun güncel önerilerini dikkate almanız en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte Covid aşısı ne zaman ve kaç doz yapılmalıdır?
Hamilelikte Covid-19 aşısı, gebeliğin herhangi bir trimesterinde (ilk, ikinci veya üçüncü) uygulanabilir. İdeal olan, aşı takvimini doktorunuzla planlayarak enfeksiyon riskinin yüksek olduğu dönemlerden önce tamamlamaktır. Genellikle standart aşı şeması takip edilir ve hatırlatma dozları ile bağışıklık seviyesi korunur; bu süreç tamamen gebelik takibinizi yapan uzman hekimin yönlendirmesiyle gerçekleştirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Covid aşısı yaptırmanın anneye faydaları nelerdir?
Aşılanma, gebelerde Covid-19 kaynaklı hastaneye yatış, yoğun bakım ihtiyacı ve erken doğum gibi ciddi komplikasyon risklerini önemli ölçüde azaltır. Gebelik, bağışıklık sisteminin değiştiği bir süreç olduğu için virüs enfeksiyonlarına karşı daha savunmasız kalınabilir. Aşı, vücudun virüsle karşılaştığında daha dirençli olmasını sağlayarak anne adayının bu süreci çok daha hafif semptomlarla atlatmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid aşısı sonrası hamilelerde yan etkiler nasıl yönetilir?
Aşı sonrası hamilelerde görülen yan etkiler genellikle genel popülasyondakilerle benzerdir ve hafif seyirlidir. En sık rastlanan yan etkiler; aşı uygulanan bölgede ağrı, hafif ateş, yorgunluk ve kas ağrısıdır. Bu yan etkiler genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer; ateş durumunda doktorunuzun onayladığı güvenli ağrı kesicileri kullanarak süreci rahatlatabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 412 göst.
0 oy
5 cevap 332 göst.
0 oy
14 cevap 793 göst.
0 oy
10 cevap 634 göst.
3 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kbracnrkrtl (82 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,023 kullanıcı

...