Gebelik sürecinde aile baskısıyla nasıl başa çıkarım?

0 oy
2,941 göst.
27 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (600 puan) sordu
İlk bebeğimi kaybettim cinsiyeti erkekti . Tuturdu o çocuk kız o çocuk kız diye çocuk erken ölü doğum yaptım yine erkek . Bugün kadın doğuma gittim lap diye aldı odaya bende gireyim diye ilk sorduğu şey bebeğin cinsiyeti belli mi sağlık sihhati nasıl diye sorar insan . Doktorlar da biri kıza benziyor biri erkege benziyor dedi . Ben zaten anladım kalçaları genişlemiş öyle böyle diyor . Sonra başladı hocam bu çok uyuyor demeye beni şikayet ediyor ne zmaan doktora gitsem aynı şeyler . Yani ne önemi var ki bebeğin cinsiyetinin görümcem kız doğurdu diye bende kız doğurmak zorunda mıyım ? 
Gebelik haftası 15
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

23 Cevap

0 oy
27 Ağustos 2021 (629 puan) cevapladı
Ah canım benimkide sırf babasına benzesin diye erkek olacak dedi durdu Dr 2 kere kıza benziyor dedi inanmadı bana sonra kendi geldi kontrole ddr yine kız dedi akşam bana diyor ben bu Dr u hiç beğenmedim cinsiyeti değişiyor çoğunun bu niye değişmedi diyor 3 tane erken doğumum oldu bu 4.ve serklaj yapıldı Dr sürekli yatıcan dedi. Annem geldi kaldı eşim annemi evden kovmaktann beter etti kayınvalideme söyledi oğlun böyle böyle yaptı diye benim oğlum yapmaz dedi ve gitti. annemde dayanamadı gitti. 2 gündür yanlızımm tek başıma yatıyorum kayınvalidem ne arıyor ne soruyor emin ol erkek olsaydı böyle yapmazdı herkesi Allaha havale ediyorum ben zaten sıkıntılı Bi durumdayım bana bunları yaşatıyorlar. Diliyorum rabbim den evladımı evlatlarımızı sağlıkla kucağımıza alalım eşim dahil kimsenin yüzünü görmek istemiyorum 
-Reklam-
0 oy
27 Ağustos 2021 (496 puan) cevapladı
Canim benim niye onun yaptiklarini kafana takiyorsunki, o esinin annesi asla hayatindan cikaramicaksin, bir yerde birseylere karisacak asla huylu huyundan vazgecmez, bu yuzden asla muhattap olma yada kafana takip esinle tartisma, en iyisi bile birsey soyluyor merak etme
0 oy
27 Ağustos 2021 (197 puan) cevapladı
Valla düğünüme bile misafir gibi geldi hiç birsey de istemedim yorum dahi yaptırmıyorum çok şükür midem bulanıyor diyorum benim sabah bulaniyodu diyo belim ağrıyor diyorum benim doğuma yakin başladı diyo canım birsey istiyor daha erken değil mi diyo çocuğun cinsiyeti kız diyo daha doktor görmedi rüyasında görüyor  Allah akıl fikir ihsan eylesin daha da arayıp sormuyorum oğluyla konuşuyor işaretle uyuyo de diyorum taktik konuşursam bütün sinirlerim hopluyor Allah sizlere sabır versin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik takibinde bebeğin cinsiyeti ne zaman kesin olarak belli olur?
Bebeğin cinsiyeti genellikle 16. haftadan itibaren yapılan detaylı ultrason muayenelerinde büyük oranda netleşir. Ancak bebeğin pozisyonu, kordonun yeri veya amniyotik sıvı miktarı gibi faktörler, 12-14. haftalarda yapılan tahminlerin yanılma payını artırabilir. Kesin sonuç için genellikle ikinci trimester taramaları beklenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde stres bebeğin gelişimini nasıl etkiler?
Gebelik sürecinde yaşanan yoğun stres, vücuttaki kortizol hormonunun yükselmesine neden olarak dolaylı yollarla anne ve bebek sağlığını etkileyebilir. Özellikle çevresel baskılar veya ailevi gerginlikler annenin kan basıncını yükseltebilir ve uyku düzenini bozabilir. Bu dönemde annenin psikolojik olarak desteklenmesi, bebeğin sağlıklı gelişimi ve annenin genel iyilik hali için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason görüntülerine göre cinsiyet tahmini neden yanılabilir?
Ultrason cihazları görüntüleme teknolojisi olsa da, erken dönemlerde cinsel organların gelişimi birbirine çok benzer olduğu için yanılmalar yaşanabilir. Özellikle bebeğin bacaklarını kapatması veya kordonun cinsel organ bölgesinde gölge yapması, doktorların yanlış tahminde bulunmasına yol açabilir. Bu yüzden doktorlar genellikle kesin bir ifade kullanmak yerine, görüntüye dayalı olasılıkları paylaşırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde ailevi baskıyla nasıl başa çıkılır?
Gebelik sürecinde yaşanan ailevi baskılarla başa çıkmanın en etkili yolu, sınırları net bir şekilde belirlemek ve tıbbi süreçlerin sadece anne, baba ve doktor arasında olduğunu hatırlatmaktır. Stres yaratan kişilerden uzak durmak, doktor randevularına mümkünse eşinizle gitmek ve çevrenin cinsiyet veya sağlık hakkındaki temelsiz yorumlarına karşı mesafeli kalmak zihinsel sağlığınızı korumanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde doktor randevularında nelere dikkat edilmelidir?
Doktor randevularında en önemli konu, bebeğin gelişimsel verileri, kalp atışı ve genel sağlık durumudur. Başkalarının beklentilerinden ziyade, doktorun tıbbi verilerine odaklanmak süreci yönetmenizi kolaylaştırır. Randevu esnasında aklınıza takılan soruları not almanız ve uzman görüşü dışında dışarıdan gelen yorumları sürece dahil etmemeniz, sağlıklı bir gebelik takibi için oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...