Covid-19 aşısı yaptırmadım, bir sakıncası olur mu?

0 oy
1,869 göst.
26 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (434 puan) sordu
Arkadaşlar hiç olmadım covid19 aşısını siz yaptırdınız mı
Gebelik haftası 31+3

31 Cevap

0 oy
26 Aralık 2021 (1,144 puan) cevapladı
30+3 haftalığım bende hiç olmadım
-Reklam-
0 oy
26 Aralık 2021 (528 puan) cevapladı
Bende olmadim olmayida düşünmüyorum son gune kadar direnicem kovit oldum asi olanlar agr gecrdi ben hic birsry domadi ilac dahil icmedim nane limonla iyilesdim basim bile ahrimadi nede vucdum sizlamadi
0 oy
26 Aralık 2021 (206 puan) cevapladı
Bende hiç olmadım 32 haftalığım covid atlattım ve hala da olmayı düşünmüyorum beni sahsi fikrim en azından doğum olmadan 
0 oy
26 Aralık 2021 (395 puan) cevapladı
Ben tetanoz asisini cok gec yaptirdigim icin covid asisini olamadim tetanoz 2.dozu olali 10 gun oldu 35 haftaligim simdiden sonra da gec kaldim covid asisi icin diye düşünüyorum kararsizim bende aslinda son ayda yapiyorlar mi bilmiyorum
0 oy
26 Aralık 2021 (505 puan) cevapladı
37 haftaligim olmadım asi karşıtı değilim ama gebeyken olma taraftarida değilim doğumdan 6 ay sonra olmayı düşünüyorum
0 oy
26 Aralık 2021 (3,821 puan) cevapladı
35+6 olduk aşı olmadım 17 haftalıkken covid atlattım şükür sıkıntı yaşamadım suanlik aşı düşünmüyorum 
0 oy
26 Aralık 2021 (142 puan) cevapladı
Hiç olmadım olmayı da düşünmüyorum insana güveni olmayan bir aşıyı karnında çocuk varken yaptırmam saçmalık bence Sizlerde yaptırmayın doğduktan sonra siz bilirsiniz
0 oy
26 Aralık 2021 (1,023 puan) cevapladı
Aynıyız bende hiç asi yok covid de olduk atlattık eşim oğlum kizkardesin
0 oy
26 Aralık 2021 (25 puan) cevapladı
24. Ve 28. Hafta olmak üzere 2 doz oldum ben 
0 oy
26 Aralık 2021 (1 puan) cevapladı
15 haftalık hamileyim 3.aşım için doktoruma danıştım aşıdan sonra düşük olabiliyo bilimsel olarak kanıtlanmış bişey yok ol yada olma diyemem anneye bırakıyoruz kararı dedi korktum olmadım 3.doz aşımı
0 oy
26 Aralık 2021 (136 puan) cevapladı
Merhaba 3. Dozumu geçen hafta yaptırdım kesinlikle yaptırın yeni varyant var çok bulaşıcı doktorun aile hekimi deki ebe kesinlikle olunmasını söylüyor Bi çok gebe hayatını kaybetti yada bebeğini içinizi şansa bırakmayın doğumda hastane ortamı bebeğinize de antikor geçer hem ben aşılardan sonra hafif kol ağrının dışında Bi sıkıntı yaşamadım tetanoz aşısından daha rahattı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Covid-19 aşısı yaptırmayanlar için riskler nelerdir?
Covid-19 aşısı yaptırmayan bireyler, virüsle karşılaştıklarında ağır hastalık geçirme, hastaneye yatış ve yoğun bakım ihtiyacı duyma konusunda çok daha yüksek risk altındadır. Aşılar, hastalığın şiddetini azaltmak ve ölümcül komplikasyonları önlemek için geliştirilmiştir. Aşı olmayan kişilerde virüsün akciğerlere inme ve solunum yetmezliği oluşturma olasılığı, aşılanan kişilere oranla bilimsel verilerle çok daha yüksek saptanmıştır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid-19 aşısı olmamanın uzun vadeli etkileri nelerdir?
Aşı olmamak, uzun Covid olarak bilinen ve hastalığı atlattıktan aylar sonra bile devam edebilen kronik yorgunluk, nefes darlığı ve bilişsel bozukluklar gibi semptomlara yakalanma riskini artırır. Ayrıca aşılanmayan bireyler, virüsü toplum içerisinde daha kolay taşıyıp yayma potansiyeline sahip oldukları için hem kendi sağlıklarını hem de çevrelerindeki risk grubundaki kişilerin sağlığını tehlikeye atabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik döneminde Covid-19 aşısı yaptırmak gerekli mi?
Sağlık otoriteleri, hamilelik döneminde Covid-19 aşısının hem anne hem de bebek sağlığını korumak adına önemli olduğunu belirtmektedir. Hamilelikte geçirilen ağır Covid-19 enfeksiyonu, erken doğum ve diğer gebelik komplikasyonları riskini artırabilir. Aşı, annenin vücudunda oluşan antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçmesini sağlayarak bebeğe doğum sonrası ilk aylarda pasif bağışıklık kazandırılmasına da yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid-19 aşısı yaptırmayanlar için bağışıklık nasıl güçlenir?
Aşı yaptırmayan bireylerin bağışıklık sistemini desteklemesi için dengeli beslenme, düzenli uyku, D vitamini takviyesi ve hijyen kurallarına uyum büyük önem taşır; ancak bunlar tek başına tıbbi aşının sağladığı spesifik antikor korumasını sağlamaz. Bağışıklık sistemini güçlü tutmak genel sağlığı desteklese de, virüse karşı vücudun hazırlıklı olması ancak aşı veya doğal enfeksiyon sonrası kazanılan antikorlar ile mümkündür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid-19 aşısı yaptırmayanlar hangi önlemleri almalı?
Aşı yaptırmayan kişilerin virüsle temas riskini minimize etmek için kapalı ve kalabalık ortamlarda mutlaka kaliteli maske (N95/FFP2) kullanmaları, sosyal mesafeye dikkat etmeleri ve el hijyenini sürekli sağlamaları gereklidir. Ayrıca semptom gösterdiklerinde vakit kaybetmeden test yaptırıp izolasyon kurallarına uymaları, virüsün yayılımını engellemek adına toplumsal bir sorumluluktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,216 soru

24,666,322 cevap

367,000 kullanıcı

...