Hamileyim ve hiç aşı olmadım, ne yapmalıyım?

0 oy
3,049 göst.
23 Şubat 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (334 puan) sordu
Aşım yok Korkuyorum hem koronadan hem aşıdan 
Gebelik haftası 4+2

37 Cevap

0 oy
23 Şubat 2022 (618 puan) cevapladı
Bn  olmadm hic
-Reklam-
0 oy
23 Şubat 2022 (122 puan) cevapladı
Ben hiç olmadım canım olmayıda düşünmüyorum 26 haftalık olduk şükür aşı olanda olmayanda covit oluyor mu oluyor e niye olayım içeriğinde ne olduğunu bilmediğim sıvıyı 
0 oy
23 Şubat 2022 (108 puan) cevapladı
16 hafta oldum hemen yaptırdım ufak kol ağrım oldu daha önce korona oldum çok ağır atlattım bana yan etkisi olmadı bebeğimde iyi çok şükür 
0 oy
23 Şubat 2022 (416 puan) cevapladı
Bende hiç aşı olmadım şuan 32+2  haftalık olduk bende korkmuyor değilim inşallah bişey olmaz Allah'ın izniyle 
0 oy
23 Şubat 2022 misafir cevapladı
Sadece tetanoz aşısı ve kan uyuşmazlığı iğnesi oldum bunlar yılların aşıları, daha yeni çıkmış aşıya güvenemem kimse kusura bakmasın, aşı karşıtı değilim, sadece tedbir diyelim, bir sürü ilaç birkaç yıl arayla toplanabiliyorken yeni cıkmış aşıya nasıl guveneyim
0 oy
23 Şubat 2022 (533 puan) cevapladı
Bende olmadım canım eşim ya çocuğa engel ise diyerek aşı yaptırmadı şimdi de doktorum diyor yaptır diye ama korkuyorum ya bişe olursa diye Rabbime emanetiz
0 oy
23 Şubat 2022 (84 puan) cevapladı
Bende olmadmm hamılelgmı n ilk ayında covıd oldm ve suana kadr enfeksyon vardı ve hala var  o yuzden suan aşı olmayı düşünmüyorm
0 oy
23 Şubat 2022 (1,117 puan) cevapladı
Bende olmadım. 4 aylik oladur dediler sonra tetenoz oldum tetenozdan sonrada nasip olmadı. 30 haftalik oldum simdi olmayi dusunuyorum nasip olursa en azindan 1 dozumu olayim.
0 oy
23 Şubat 2022 (3,977 puan) cevapladı
Ben yaptırmadım doktorumda ilaki olacak diye bir şey demedi 
0 oy
23 Şubat 2022 (1 puan) cevapladı
Bende olmadım ::/
0 oy
23 Şubat 2022 (2,238 puan) cevapladı
hamile kalmadan 3-4 ay önce olmuştum ben canım 23+2 oldum  tek dozluyum hala.
0 oy
23 Şubat 2022 (267 puan) cevapladı
Olmadim ben olmak hiç aklıma gelemdi hep dua ettim Allah'ım benim için hayırlı bebeğim için hayırlı değilse nasip etme diye ve henüz nasip oadi hayirlisi olsun
0 oy
23 Şubat 2022 (54 puan) cevapladı
Bende olmadım ama bugün covid olduğumu öğrendim çok felaket eklem ağrısı ve baş ağrısı yaptı bende boğaz ağrısı da var ama o hafif ayakta duramıyorum o derece  32+2
0 oy
23 Şubat 2022 (331 puan) cevapladı
Ben olmadim hic doktorumda izin vermedi hamileyken hic qripde olmadim. Bebeyim dogdu emziriyorum yine aşı olmadim yine doktorum izin vermedi aşı olmaya 
0 oy
23 Şubat 2022 (1,747 puan) cevapladı
37 haftalık hamileyim.. tek doz bile aşı yapmadim aslaaa yapmam da.. aşıya güvenmiyorum. Korona da oldum grip gbi hafif atlattım.. maske de takmıyorum.. daralıyorum. ..  bitseydi şu saçmalık artık baydı yani
0 oy
23 Şubat 2022 (204 puan) cevapladı
Ben hiç olmadım canım, aşı olsan da olmasan da hastalık bu geliyor yani. Gribin biraz daha ağırı. Beslenme dikkat et, kalabalık tan uzak dur. 
0 oy
23 Şubat 2022 (51 puan) cevapladı
Pandemide 2.bebeğime hamileyim :) hiç aşı olmadım ama hiç test de yaptırmadım. Yani sürekli covid korkusu ile yaşamadım tam tersine aşılı da olsan aşısız da olsan hastalıktan korunma ihtimali zayıf olarak yanaştım konuya. Aşılılar hafif aşısızlar ağır olayı da tamamen atmasyon. Çevremizde hepimiz birkaç vakada bunun tutmadığını anlayabiliyoruz. Kimi aşılı ağır kimi aşısız hafif ya da tersi geçirebiliyor. Tavsiye vermiyorum tabi ki şahsi kararlar. Antikor testi yaptırdım ve hep antikorum yüksek çıktı. Testler doğru ise benim burnum bile akmadı. Okula giden 2 büyük çocuğum daha var ve sınıfların yarısı covid. Demem o ki bu işin korunması ya da aşının hastalığın seyrine etkisi henüz belli değil uygulanan önlemlerle vs de çözülemedi. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken aşı yaptırmamak bebeğe veya bana zarar verir mi?
Hamilelik döneminde aşı yaptırmamak, koruyucu antikorların gelişmemesi nedeniyle hem anne hem de bebek için enfeksiyon riskini artırabilir. Bağışıklık sistemi hamilelikte doğal olarak baskılandığı için, aşılanmamış gebeler enfeksiyonlara karşı daha savunmasız kalabilir. Bu konuda kendi sağlık durumunuzu ve risk faktörlerinizi mutlaka kendi doktorunuzla detaylıca değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşı olmaktan korkuyorum, nelere dikkat etmeliyim?
Aşıyla ilgili endişeleriniz varsa öncelikle gebelik takibinizi yapan doktorunuza danışarak güncel klinik verileri konuşmalısınız. Aşıların içeriği, gebelik haftanız ve genel sağlık geçmişiniz göz önüne alınarak yapılan tıbbi değerlendirmeler, korkularınızı gidermek adına en güvenilir yoldur. Güvenilir kaynaklardan alınan bilimsel bilgiler, yanlış bilinenleri düzeltmek için en iyi yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte koronavirüs riskine karşı nasıl korunabilirim?
Gebelikte koronavirüs riskinden korunmak için öncelikle maske, mesafe ve el hijyeni kurallarına sıkı sıkıya uymanız gerekir. Kalabalık ve kapalı ortamlardan kaçınmak, düzenli beslenerek bağışıklığınızı desteklemek ve doktorunuzun önerdiği vitamin takviyelerini aksatmamak büyük önem taşır. Ayrıca, sosyal izolasyona dikkat ederek fiziksel temas gerektiren ortamlardan uzak durmak riski minimize eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hiç aşı olmayan gebeler için riskler nelerdir?
Aşılanmamış gebeler, özellikle solunum yolu enfeksiyonlarına karşı daha yüksek risk altında olabilir ve bu durum gebelik sürecinde komplikasyon ihtimalini artırabilir. Bağışıklık sisteminin desteklenmemiş olması, enfeksiyonun daha ağır seyretmesine neden olabilir. Bu nedenle gebelik süreci boyunca genel sağlık durumunuzu korumak adına tüm koruyucu önlemleri uzman hekiminizin yönlendirmesiyle almanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin hangi döneminde aşı yaptırmak daha güvenlidir?
Aşı yaptırma kararı sadece gebelik haftasına değil, genel sağlık durumunuza ve doktorunuzun klinik değerlendirmesine bağlıdır. Genellikle gebeliğin her döneminde aşı uygulamaları hakkında farklı yaklaşımlar bulunsa da, en doğru zamanlama için mutlaka kadın hastalıkları ve doğum uzmanınızın onayını almalısınız. Hekiminiz, sizin ve bebeğinizin durumuna göre en güvenli süreci planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,539 cevap

366,953 kullanıcı

...