Devlette doğum yapmaktan korkuyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
2,482 göst.
18 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (154 puan) sordu
Merhabalar malum ekonomi belli.. doğumum Aralık'ta olacak Allah izin verirse şimdiden bile fiyat aldığımda 20 binden aşşağı istemiyor özeller aralığa kadar çıkar çıkar.. o kadar durumumuz malesef yok.. devlette yapmak hiç istemiyorum korkuyorum ama mecburum.. devlette yaptırıp memnun olan var mı ? ( Konum:samsun)

28 Cevap

0 oy
19 Haziran 2023 (110 puan) cevapladı
Benim maddi durumum var ilk haftalar özelde kontrollere gittim ama bana devlettede kayıt açtırmam gerektiğini, yeni doğan yoğun bakimlarinin yeterli olmadığını söylediler. Artık devlete gidiyorum her kontrolede aynı dra gidiyorum, çok ilgili sagolsun erkek dr olduğu halde yatıp kalkarken zorlandığım için yardımcı bile oluyor bunu özelde hiç görmedim, benim dogumum sezeryan olacak ve dr'um endişe etme doğuma ben gireceğim dedi, sıra bulamasanda gel ben alırım seni bekleme dedi ve öylede yaptı Allah bin kere razı olsun, çarşamba anesteziden gün alacağız.

En ufak baş ağrısı, bebek hareketinde azalma, tansiyon yüksekliği, gözlerinin önünde sinek ucusmasi gibi bir görüntü olursa acile gel beni arasınlar dedi ki çok şükür riskli bir durumumda yok.

Benim bu kararı verme sebebim devlette yeni doğan yoğun bakımının çok gelişmiş olması herhangi bir durumda ameliyatlı halimle o hastaneden diğerine koşamam ki özelde doğum yapsam bile aynı ilde devlette yoğun bakım bulamama durumuda çok oluyormuş, tabi dr da ikinci büyük sebep. Doğum zor iş özel veya devlet farketmiyor Allah yavrularimizi sağ salim almayı nasibetsin kucağımıza
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim yorumunuz için.. amin inşallah.. şuan durumunuz nedir normal mi doğum sezaryen mi düşünüyorsunuz
19 Haziran 2023 (110 puan) yorumladı
Benim ilk sezeryan olduğu için 8yil sonra buda sezeryan olacak ilki araştırma hastanesindeydi orada da cüzi miktarla özel odada kalmıştım oradan da çok memnundum. Geçen hafta EKG çekildi kan falan alındı çarşamba ameliyat günü alacağım
-Reklam-
0 oy
19 Haziran 2023 (301 puan) cevapladı
Ben ilk oğlumu 5 ay önce devlette doğurdum kontrole özele gittim birden suyum gekince acil ambulansla devlete götürdüler bebeğe ultrason la baktılar kafası büyük kilosu 4 kilo normal doğum olmaz dediler acil sezeryan a aldılar bebek bir doğdu 3335 ve sezeryanda apandisit ime dokunmuslar enfekte oldu sezeryandan üç gün sonra birde apandist ameliyatı oldum öldüm öldüm tekrar canlandim yani birdaha devlet uzak olsun
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Ayy çok geçmiş olsunnnnn şimdi varmı bir sıkıntı
19 Haziran 2023 (301 puan) yorumladı
Yok Allah a şükür ama iki bıçak darbesi kolay geçmedi
0 oy
19 Haziran 2023 (3,110 puan) cevapladı
Sizin orda  pahalıymış  Ben Bitlis de doğum yapcam ozel de fiyat  5 bin
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Neeeeee 5 bin mi ay ben bitlise geliyorummm
19 Haziran 2023 (3,110 puan) yorumladı
Arkadaşım 5 bine oldu  fiyatlar atsa bile 10 binden üstü olmaz asla
0 oy
19 Haziran 2023 (229 puan) cevapladı
Kocaeli eğitim araştırma Hastanesi'nde normal doğum yaptım tek oda saydım doğum yapana kadar herşey güzel geçti bir tek bı hemşire gıcıklık orda nadiren gelirdi ebeler çok iyiydi doğum olsun dikiş vs muhabbet ettiler güzel gecti
0 oy
19 Haziran 2023 (13 puan) cevapladı
Ben Trabzon doğum hastanesi nde yaptım ilk dogumumu Allah hepsinden razı olsun hemşiresi den ameliyathane personeline kadar bebek gibi ilgilendiler eskisi gibi değil şikayet alırlarsa hemen kapıya koyuyor hastaneler özellikle devlettekiler artık çok dikkatli hastalara karşı hiç korkma paranda cebinde kalsın  ikingun için hiç korkma Allah yardımcımız olsun bende 26 haftaligim şuan yine aynı hastanede doğum yapicam insallah
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Allah sağ sağlim kucaginiza almayı nasip etsin inşallah :) inşallah bana da iyi insanlar denk gelir
0 oy
19 Haziran 2023 (131 puan) cevapladı
Korkma canm Rabb'im yardımcın olsun şehir hastaneleri gerçekten çok güzel ilgileniyorlar ikinci oğlumu adana şehirde doğurdum çok memnun kladim  nasipse bunuda orda soğutmayı düşünüyorum 
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Ay inşallah kucağınıza alırsınız sağ sağlim bana da inşallah ilgili birileri düşer
0 oy
19 Haziran 2023 (430 puan) cevapladı
Devlet veya özel inanın pek fark etmiyor. Sadece iyi insana denk gelmek lazım anlayışlı iyimser. Bnm de ilk gebelik takibim devlette oldu hiç memnun değildim. Özele gittim orda Dr istedim ama ebe girdi çok sert davrandı paranla rezil oluyon yani. Şimdi ki doğumumu devlette yaptım. Ebe o kadr iyi anlayışlı ve yardımcı oldu bayağı stajyerlere müsade bile vermedi kendi yaptırdı doğumu. Yani mekan önemli değil iyi insana denk gelmek önemli.
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Aynen öyle inşallah bana da iyisi denk gelir
0 oy
19 Haziran 2023 (255 puan) cevapladı
ben sezaeyanla dogum yaptim devlete doktorum cok iyidi cok ilgilendi yanindaki ebeler hemsireler anesteziciler filanda cok iyiyidi sohbet ettiler konustular ben cok memnun kaldim bagzi doktot cok iyi sert gözüksede cok iyiler rabbim zorluk vermesin simdi yine hamilryim yinr devlette yapicam hicte korkmiyorum rabbim kolayligini veriyor emin ol sen sadece guclu ol brbeginin sesini duyunca hersey bir tarafta kaliyor kotu davranirlarsa saglik bakanligina sikayrt edersin
19 Haziran 2023 (154 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için.. iyiyi denk gelmek önemli umarım güzel olur her şey
19 Haziran 2023 (255 puan) yorumladı
evet genelde iyi kotude davranirsa sizi sikayet edicem  boyle davranmazsiniz diye tepki verirsiniz korkmaya gerek yok onlarda parasini aliyor sonucta ama rabbom iyi insanlarla karsilastirsin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesinde doğum yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Devlet hastanesinde doğum yaparken en önemli nokta, gebelik takibinizi yapan doktorunuzla doğum planınızı önceden konuşmanız ve yanınızda bulundurmanız gereken evrakları eksiksiz hazırlamanızdır. Doğum çantanızı hastane prosedürlerine uygun şekilde hazırlamak, doğum sürecinde ihtiyaç duyacağınız kişisel eşyaların elinizin altında olmasını sağlar. Ayrıca doğumun başlayacağı ana dair belirtileri önceden öğrenmek ve hastaneye hangi aşamada başvuracağınızı bilmek süreci çok daha yönetilebilir kılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum sürecinde refakatçi bulunabilir mi?
Devlet hastanelerinde doğum sürecinde refakatçi bulundurma kuralları hastanenin fiziksel imkanlarına ve ilgili servisin yönetmeliğine göre değişiklik gösterir. Genellikle sancı odalarında refakatçi kabul edilmezken, doğum sonrası servise geçildiğinde anneye destek olması için bir refakatçinin kalmasına izin verilmektedir. Doğum yapacağınız hastanenin hasta hakları birimiyle veya doğum servisiyle görüşerek kendi hastanenizdeki güncel refakatçi kurallarını ve ziyaretçi saatlerini net bir şekilde öğrenmeniz en doğru yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum yapmanın avantajları nelerdir?
Devlet hastanelerinde doğum yapmanın en büyük avantajı, acil durumlar için gerekli olan yoğun bakım üniteleri ve uzman ekiplerin 7/24 hazır bulunmasıdır. Tıbbi donanım açısından kapsamlı olan bu kurumlarda, doğum sırasında oluşabilecek beklenmedik komplikasyonlara anında müdahale edebilecek çocuk doktoru, anestezi uzmanı ve cerrahi ekip her zaman mevcuttur. Ayrıca devlet hastanelerinde yapılan doğumlar için herhangi bir ücret ödenmez, bu da bütçesini düşünen aileler için önemli bir maddi kolaylık sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum korkusu nasıl yenilir?
Doğum korkusunu yenmenin en etkili yolu, doğumun fizyolojik bir süreç olduğunu kabul etmek ve süreç hakkında doğru bilgilerle kendinizi hazırlamaktır. Doğum öncesi eğitimlere katılmak, nefes egzersizleri öğrenmek ve doğumun aşamalarını bilmek kaygı seviyenizi belirgin şekilde düşürür. Ayrıca daha önce devlet hastanesinde doğum yapmış kişilerin tecrübelerini dinlemek yerine, kendi sağlık durumunuza ve doktorunuzun yönlendirmelerine odaklanmak, süreci daha kontrollü hissetmenizi sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum yapmak için ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Devlet hastanesine gitmek için en ideal zaman, sancılarınızın düzenli hale geldiği (yaklaşık 5-7 dakikada bir gelen ve 45-60 saniye süren) veya suyunuzun gelmesi durumudur. Ayrıca bebek hareketlerinde azalma hissederseniz veya herhangi bir kanama durumu yaşarsanız vakit kaybetmeden hastanenin acil servisine başvurmalısınız. Hastaneye giderken mutlaka gebelik dosyanızı, tahlil sonuçlarınızı ve kimlik belgenizi yanınıza almayı unutmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,163 soru

24,665,736 cevap

366,967 kullanıcı

...