Bebek Yüzündeki Sert Kabarıklıklar Nasıl Geçer?

0 oy
1,713 göst.
13 Haziran 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (1,841 puan) tarafından soruldu

image

Bebeğim 44 günlük yüzünde böyle şeyler var dokununca elime sert geliyor. Nasıl geçer? Dün kafasının İçinde de farkettim

22 Cevaplar

+1 oy
13 Haziran 2021 (911 puan) tarafından cevaplandı
Her bebiste oluyor canim. Geciyor kendiliginden
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Bir şey sürmeme gerek yok demi
-Reklam-
+1 oy
13 Haziran 2021 (47 puan) tarafından cevaplandı
Mustela nemlendirici kullaniyorum gecti benim 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Kuruluktan mı oluyor acaba
13 Haziran 2021 (47 puan) tarafından yorumlandı
Bana alerjik dedi bu mevsimlere esiminde bu aylara alerjisi var
0 oy
13 Haziran 2021 (309 puan) tarafından cevaplandı
Ben doktora götürdüm 1 krem verdi 2 gün de geçti sonra kuruluk oldu bioderma krem kullanıyorum. Kremin adını bilerek yazmadım doktora danışmadan alma diye yarın en kötü ihtimalle sağlık ocağına götür 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Yok kullanmam da 17sinde kontrol var aslında o zaman da soracağım ama merak ettim
0 oy
13 Haziran 2021 (1,662 puan) tarafından cevaplandı
Geçmiyor ben geçen sene oğlumu götürmediğim yer kalmadı. İslak pamukla silin dedi bana cildiye en son. Ama yine de geçmiyor 
0 oy
13 Haziran 2021 (287 puan) tarafından cevaplandı
Sıcaktan olmuş olabilirmi? Benim bebeğimdede olmuştu yüzünde ve kafasının içinde boynuna doğru inmeye başlamıştı. Doktora götürdüm sıcaktan çok kalın giydirme dedi. Banyo yaptırdım ince giydirdim 3 güne toparladı. He birde sütünden sürdüm. Şifa resmen... 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Sütü duydum da aklıma gelmemişti ben de yapayım. Sıcak şehirde değiliz aslında Konya da yaşıyoruz da öyle çok da sarmiyorum ama bebise fazla gelmiş olabilir belki
14 Haziran 2021 (287 puan) tarafından yorumlandı
Canım şuan fotoda bile 2 kat var üzerinde birde battaniye falan örtüyorsan çok gelir. Sütünü mutlaka dene bebeğin tüm vucuduna şifa. Hatta banyo suyuna koy dedi ebem benim. 20 cc koy dedi.
14 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Bugün sütümü sürdüm hafifledi biraz. Denicem sürekli. Altındaki zıbın ama 0 kol
0 oy
13 Haziran 2021 (574 puan) tarafından cevaplandı
En iyi doktor bilir, çünkü bizimde böyle başladı biraz vardı sonra egzamaya döndü.  Doktora sor yani
0 oy
13 Haziran 2021 (58 puan) tarafından cevaplandı
Benim de bebisimde oldu saglik ocağı benim çok tatlı yememe bağladı. Anne çok tatlı yerse de olurmuş. Ben sıcaktan olur diye biliyordum. Ben tatlıyı kesmedim bebeğimi sürekli yıkadım ve azaldı neredeyse yok
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Ben tatlı sevmem ama
0 oy
13 Haziran 2021 (48 puan) tarafından cevaplandı
Oy MaşaAllah  benim bebeğimdede olmuştu doktora goturduk önemli birşey değil dedi her bebekte oluyor bide çok öpmekten ellwmketen kaynaklaniyormus
0 oy
13 Haziran 2021 (535 puan) tarafından cevaplandı
Artık hazirandayız kısa kollara sortlara baslamalisin ve artık hergun yıkayıp nemlendir
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Biz Konya'da yaşıyoruz yorganla yatiyoruz daha kendimiz gecemedik kısa kolluya :))
14 Haziran 2021 (535 puan) tarafından yorumlandı
Ayy bunu hiç düşünmedim canım ama o isilik bebişim terlediginin göstergesi bi kat ince bildirebilirsin gönül rahatlığıyla hergun yıka bide imkanın varsa
0 oy
13 Haziran 2021 (45 puan) tarafından cevaplandı
Benim oğlumdada var Biz dün doktora sorduk 3 4 aylık olana kadar olur onlar sonra kendiliğinden geçer dedi 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkürler.
13 Haziran 2021 (45 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim.
0 oy
13 Haziran 2021 (103 puan) tarafından cevaplandı
Aynı şekilde benim bebişin de kafasının içi dolu yüzüde böyle... Sigarayı içen 35 günlük bebeği şapur şupur öpüyor kafayı yiyecegim ama sabrediyprum. 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Ben opturmuyorum da babasını tutamıyorum bi ama o da sulu opmuyor. Öpme olayı beni de delirtiyor
0 oy
13 Haziran 2021 (116 puan) tarafından cevaplandı
Canım aynı şey bizdede var 47 günlüğüz yarın doktora gideceğim ne diyecek yarın sor bana olur mu bende konyadayım çok da sıcak değil yani

Şapka takmıyorum çok üzerini kapatmıyorum  
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Konya Ereğli ama bizim şapka ben de takmıyorum da üstünü ortuyorum
13 Haziran 2021 (116 puan) tarafından yorumlandı
Merkezdeyiz geçer inşallh ya
0 oy
13 Haziran 2021 (107 puan) tarafından cevaplandı
İsilik olmuş muhtemelen çok üzerini bastırınca bide aşırı sıcaktan oluyo kendiliğinden geçiyor pişik kremi iyi gelir
0 oy
13 Haziran 2021 (2 puan) tarafından cevaplandı
Yediklerinden kaynakli.birde sicakdan.benim oglumda boyleydi.anne sutu aliyorsa diyet uygulamasan dahada articak.ben sekerli alerjik yiyicekleri kesdim.sicak giydirmemeye basladim.bizimki gecdi artik
0 oy
13 Haziran 2021 (8 puan) tarafından cevaplandı
O günlerde bizde yaşadık canım hatta daha fazlaydı gülsuyula günlük silerdim bende şimdi 65 günlük olduk çok şükür yüzündekiler geçti sıkma canını ilerleyip yara gibi olmadığı sürece geçiyor
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim
0 oy
13 Haziran 2021 (15 puan) tarafından cevaplandı
Aynısı benim kizimdada vardı Bepanthol sensidaily kullanıyorum doktor kullanabilirsin sorun olmaz dedi bide sampuanini falan değiştirdim Dalin kullaniyorsaniz çok kurutuyor cildini
0 oy
13 Haziran 2021 (143 puan) tarafından cevaplandı
Babası öpüyor sa ondan olabilir canım benim kız babası öptüğü gibi çıkıyor bıyıkları falan batıyor sanırım 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Olabilir ama dinlemiyor ne desem ne etsem de yine de öpüyor dinlemiyor
13 Haziran 2021 (143 puan) tarafından yorumlandı
Sütunle sil  faydası oluyor hem yüzede iyi geliyor süt
0 oy
13 Haziran 2021 (7 puan) tarafından cevaplandı
Benim bebeğimde 47 günlük aynısı onun yüzündede var. Doktorumuza sorduğumda batılın ile sil ardından hemen yıka geçer dedi. Ben kendim daha denemedim. Bugün banyosundan önce yapmayı düşünüyorum
0 oy
13 Haziran 2021 (198 puan) tarafından cevaplandı
Oy masallahh ya mis bebek kokusu burnuma kadar geldi bizimki 6 aylik ne cabuk buyudu falan diorum :* 

Yuzundekilerde normal canim biseycik olmaz senden gecen hormonlardan oyle oluyodur cok normal
0 oy
13 Haziran 2021 (70 puan) tarafından cevaplandı
Mrb benim oğlumunda öyleydi 1 aya kadar geçer. Her yeni doğan bebekte oluyor dert etmeyin . Musluk suyuyla falan yıkamayın bebeği . Benimki 7 aylık oldu hala hazır su ile yıkıyorum.  Ya da musluk suyunu kaynatıp yıkayın 
13 Haziran 2021 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Tamam teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde yüzdeki sertlik ve kabarıklık neden olur, nasıl geçer?
Bebeklerde yüzdeki sert ve kabarık görünümler genellikle konak, atopik dermatit (egzama) veya sivilcelenme gibi durumlardan kaynaklanabilir. Konak, bebeğin saçlı derisinde görülen, ancak yüz ve vücudun diğer bölgelerine de yayılabilen yağlı, sarımsı kabuklardır. Egzama ise cildin kızarmasına, kaşınmasına ve pul pul dökülmesine neden olur. Bebek sivilceleri ise genellikle ilk haftalarda hormonal değişimler nedeniyle ortaya çıkar. Kesin teşhis ve uygun tedavi için mutlaka bir çocuk doktoruna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
44 günlük bebeğimin yüzündeki sert kabarıklıklar için hangi doğal yöntemler güvenlidir?
Bebeğinizin yüzündeki sertlik ve kabarıklıklar için doktorunuza danışmadan kesinlikle herhangi bir ürün veya doğal yöntem uygulamayın. Doktorunuzun önerdiği yumuşak, hipoalerjenik bebek temizleyicileri ve nemlendiricileri kullanmak, cildin nazikçe temizlenmesini ve nemli tutulmasını sağlar. Ilık suyla yapılan nazik banyolar ve yumuşak pamuklu bezlerle kurutma da faydalı olabilir. Kendi başınıza uygulayacağınız herhangi bir yöntem, bebeğinizin hassas cildine zarar verebilir veya durumu kötüleştirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin kafasında da benzer lezyonlar varsa ne yapmalıyım?
Bebeğinizin hem yüzünde hem de kafasında benzer lezyonlar fark etmeniz, bir dermatolojik durumun belirtisi olabilir. Konak genellikle saçlı deride başlar ve bebeğin diğer bölgelerine yayılabilir. Bu durumda en doğru adım, bir çocuk doktoruna veya dermatoloğa başvurarak doğru teşhisi koydurmak ve önerilen tedavi yöntemlerini uygulamaktır. Kendi başınıza teşhis koymak veya tedaviye başlamak bebeğinizin sağlığı için riskli olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde yüzdeki sert lekeler ne kadar sürede geçer?
Bebeklerde yüzdeki sert lekelerin geçme süresi, altta yatan nedene bağlı olarak değişiklik gösterir. Örneğin, bebek sivilceleri genellikle birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer. Konak ise birkaç ay sürebilir ancak düzenli bakım ile kontrol altında tutulabilir. Egzama gibi durumlar ise kronikleşebilir ve uzun süreli tedavi gerektirebilir. Doktorunuz, bebeğinizin durumuna özel bir zaman çizelgesi ve tedavi planı sunacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde yüzdeki sertliklere hangi doktor bakar, ne tür tedaviler önerilir?
Bebeklerde yüzdeki sertlikler ve benzeri cilt sorunları için öncelikle çocuk doktorunuza başvurmanız gerekmektedir. Gerekli görülmesi halinde çocuk doktorunuz sizi bir çocuk dermatoloğuna yönlendirebilir. Tedavi, teşhise göre değişir; konak için özel yağlar ve şampuanlar, egzamalar için nemlendiriciler ve kortizonlu kremler (doktor kontrolünde), sivilcelenme için ise genellikle özel bir tedaviye gerek kalmadan temiz tutmak yeterli olabilir. Her durumda doktorunuzun önerileri esas alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 363 göst.
16 Ocak 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde İkipaşaannesi (48 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 673 göst.
19 Mayıs 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 822 göst.
5 Mayıs 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Bermalpoyraz72 (5 puan) tarafından soruldu
0 oy
10 cevap 1,100 göst.

1,512,812 soru

24,674,101 cevap

367,434 kullanıcı

...