Bebek İshal Belirtileri & Nedenleri | Uzman Cevapları

0 oy
1,187 göst.
30 Eylül 2018 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (22 puan) tarafından soruldu

Cok sık yapıyor ve sarı yesılde degıl bazen karnı agrypr ve sürekli gurultusu var bu ıshal oldu belirtısmı cok sıvı neten arstryorun sıvı yapar yenı doganlar dıyor kafam karsti yarın doktra goturcem hastnye yatırır diye korkuyorum

6 Cevaplar

+1 oy
30 Eylül 2018 (90 puan) tarafından cevaplandı

Yatırmalarından korkma canım en azından doktor gözetiminde olacak ve tedavisi yapılır bi hastalığı varsa erkenden iyileşir ama günde 10 defa büyük abdestini yapması normal altına yaptığı zaman çok cıvıksa sağlık ocağına götür kilo kontrolü yaptır canım bebeklerimiz güçsüz bol bol emzir sütünü içiyor mu 

30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Evet canım emıyor allaha sukur
-Reklam-
0 oy
30 Eylül 2018 (412 puan) tarafından cevaplandı

Gunde kac kere yapiyo

30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
5-6 defa yapıyor günde sıvı bıraz ya
30 Eylül 2018 (412 puan) tarafından yorumlandı
Ilk zmnlar norml aslinda bnmkinin de su gibiydi sonradan koyulasti kabiz oldu 2 hafta yapamadi smdi 4 5 gundur guzl yapiyo
30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Ya korkuyorum sıvı kaybder bısey olur dıye neten baktım kusuyorsa ıshal gıbıyse goturun muhakak dıyo
30 Eylül 2018 (44 puan) tarafından yorumlandı
Canm normal o bebekler sivi yapar tabiki bnmkide 20 günlük  sari civik yapiyor ustelik seninki 5 6 kez yapiyorms bnmki  2 saate bir yapiyor bi pakt bez bir hafta gitmiyor sn sık sık emzr korkma normal bnlar kabz olmaasn amanda
30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Saolun ya ıcım rahatltınız bızımde 2 haftda bıttu 70 tane
30 Eylül 2018 (882 puan) tarafından yorumlandı
Benim bebeğinde aynı canım 13 günlük her meme emmeden sonra kaka yapıyor gazla birlikte korkma normal bu durum 1 aylıktan sonra düzeliyormuş kaka yapması azalıyormuş bakıcaz artık
30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
İnsallah crt crt yapıp druyo bnde ishal dıye dusndum sıvı kaybı cunku korktum
30 Eylül 2018 (44 puan) tarafından yorumlandı
Sn 70 adeti 2 haftada bitirmisn bizm 5 gun gitti emiyor arkasndan yapiyor bezi degistrp yenisini koyuyorm derkn oda batiyor tekrar koyuyorm daha zibini iliklemedn yenisini yapiyor babasi batacak yazk :)
30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Ayy ne guldum yaa batıversn artık 1 ay :)
0 oy
30 Eylül 2018 (1,006 puan) tarafından cevaplandı

benim oglum da 25 gunluk. Gayet normal cunku anne sutu iciyorlar. Benim oglumda 4 5 kez yapıyor ve sıvı gibi yapiyor karnindan sesler de geliyo isal belirtisi degil canim

30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Ay canım saol ya ıcımı rahtltn kac gundur kafama takılıyor
30 Eylül 2018 (1,006 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim canim
0 oy
30 Eylül 2018 (93 puan) tarafından cevaplandı

Benim ki de yirmi günlük ken filan daha sıvı yapıyordu doktora gösterdim normal demişti

Şimdi baya düzeldi biraz daha katı üstelik anne sütünun yüzde 87 si su dan oluşuyor o yüzden korkma susuz kalmaz aç kalmadığı sürece sorun yok

30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Rahtldım ya kfama takıp druyordum ılk kızım emmeyınce bole olmdı bnde bı teredut edım :)
0 oy
30 Eylül 2018 (1,108 puan) tarafından cevaplandı

cnmm bebekler ilk zamanlar sarilik ozellikle attiklarindan cok fazla kaka yaparlar..gunde 6 ya da 7 kere...benim.oglum.28 gunluk.sarimsi ve biraz civik.yapiyor ve bu normal..ayrica doktora giderken yaninda kakali bezini goturmen lazim.ki gorsun bence gerek yok doktora ama sen bilirsin 4 aya kadar gaz sorunu hep olucak benim.2bebegim..tecrubeliyim.yani..gazini sen cikarican netten izle yontemlerini

30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Canım bnmde ıkncı ılk kızmda gaz problmı hıc ysmdm o emmedı icin hıc boyle bırseyle karslsmdm bu yuzden:)
30 Eylül 2018 (1,108 puan) tarafından yorumlandı
analdim.cnmm korkma.ins her sey yolunda gozukuyor
0 oy
30 Eylül 2018 misafir tarafından cevaplandı

Canım ishal oldu mu çok sıvı ve bebeğin poposunda pek bişey kalmaz bez emer ve Yeşilırmak yakın olur genelde.internetten bak eğer ishale benziyorsa sakın ihmal etme bebeğin su kaybetmesin

30 Eylül 2018 (22 puan) tarafından yorumlandı
Yarın goturcez cnm baklm ıns bişey cıkmaz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 günlük bebekte sık, sulu ve gurultulu kaka ishal belirtisi midir?
Evet, 17 günlük bebekte sık, sulu ve gurultulu kaka, özellikle de yeşil ve sarı renklerden farklıysa, ishal belirtisi olabilir. Yenidoğanlarda sık kaka yapmak normal kabul edilse de, aşırı sululuk ve karın ağrısı gibi ek belirtiler varsa dikkatli olunmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeklerde ishal nedenleri nelerdir ve ne zaman doktora başvurulmalı?
Yenidoğanlarda ishalin başlıca nedenleri enfeksiyonlar (bakteriyel, viral), beslenme değişiklikleri (anne sütünden mama geçişi, yeni gıda denemeleri) veya alerjilerdir. Bebekte ishal belirtileri (sulu kaka, kusma, ateş, halsizlik) varsa veya 24 saatten uzun sürüyorsa mutlaka doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 günlük bebeğimin sürekli gurultulu karnı ishal olduğunun göstergesi midir?
Bebeklerde bağırsak seslerinin (gurultu) sık olması, özellikle de sindirim sisteminin gelişme aşamasında olması nedeniyle normaldir. Ancak bu gurultuya sulu kaka, ağlama nöbetleri veya beslenme güçlüğü eşlik ediyorsa, ishal gibi durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sulu kaka yapan 17 günlük bebeğim için evde neler yapabilirim ve hastaneye yatış riski nedir?
Sulu kaka yapan 17 günlük bebeğiniz için öncelikle sıvı kaybını önlemeye odaklanmalısınız. Anne sütü alıyorsa sık sık emzirmeye devam edin. Mama ile besleniyorsa doktorunuza danışarak mama miktarını ayarlayabilirsiniz. Aşırı sıvı kaybı, dehidratasyon veya enfeksiyon belirtileri varsa hastaneye yatış gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin ishali için ne tür testler yapılır ve bu süreç ne kadar sürer?
Bebeğinizin ishali için doktorunuz dışkı örneği alarak enfeksiyon olup olmadığını kontrol edebilir. Gerekirse kan testleri de istenebilir. Test sonuçları genellikle birkaç gün içinde çıkar. Tedavi, ishalin nedenine yönelik olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 629 göst.
0 oy
1 cevap 385 göst.
6 Haziran 2022 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Bahar.kurt (145 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 390 göst.
0 oy
1 cevap 377 göst.
3 Ocak 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Zeyzo75 (52 puan) tarafından soruldu

1,512,759 soru

24,673,425 cevap

367,405 kullanıcı

...