Normal Doğum Sonrası Kontrol: Neler Yapılır? Rehberi

0 oy
1,141 göst.
30 Aralık 2019 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (548 puan) tarafından soruldu
Doğum yapalı 2 ay oldu normal doğum. İç ve dış dikişlerim vardı. Doktor 40 çıkınca kontrole gel dedi. Kontrolde neler yapılıyor bilen var mı. Doğumum zor geçince doktor fobim oluştu gidemiyorum erteleyip duruyorum sonunda randevu aldım ama korkuyorum :/

8 Cevaplar

0 oy
30 Aralık 2019 (50 puan) tarafından cevaplandı
Bende 2. Ayimda gittim  2 hafta önce  oda zor oldu korkuyordum bende ama sadece alttan dış dikise bakıyor ultrasonla da hafif içeri bakıyor acı yok yani korkma 
30 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah kolay geçer benimki de bakalım
-Reklam-
0 oy
30 Aralık 2019 (80 puan) tarafından cevaplandı
Bende normal doğum yaptıktan 2 ay sonra kontrole gitmiştim. Vajinal muayene yapıyor iç ve dış dikişlere bakıyor bir de vajinal ultrasonla baktı rahim kendini toparlamış mı diye. Acımıyor canım merak etme, benimde doğumum zor oldu bende korkarak gittim ama acımadı. 
30 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Oh içim rahatladı biraz olsun. Gerçi doğumu da yapıp o acıları çektikten sonra daha ne kadar acıyabilir diyorum ama yine de ayaklarım gitmiyor
0 oy
30 Aralık 2019 (10 puan) tarafından cevaplandı
Ayni durumdaym 50 gun oldu bnmde cok zor gecti
31 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Bugün gittim ben alttan baktı ama zor olmadı korkulacak birşey yokmuş yani ertelemeden gidin siz de :)
0 oy
30 Aralık 2019 (792 puan) tarafından cevaplandı
Bende gitmek istemiyorum 2 ay oldu bide İdrar testi yaptırmam lazım sanırım enfeksiyon var
30 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Enfeksiyon da varsa git bence gitmemiz gerek aslında birşey olmasa bile kontrol ama işte gel de anlat :/
30 Aralık 2019 (792 puan) tarafından yorumlandı
Benim iki kez dikişim açıldı bida dikildi filan zaten uyuşma olmadı hiç çok acı çektim korkuyorum 2 ay oldu psikolojik olarakda rahatlayamadım daha
30 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Off zor olmuş senin. Benim de 1 saat dikişim sürdü çok zor oldu hep hissettim, kanamam durmadı tekrar doğum masasına aldılar içeriye baktılar tampon yerleştirildi geri çıkarıldı derken öyle korku oluştu ki anlatamam. Mecbur gidicem işte bakalım. İnşallah atlatırsın canım Üzüldüm
30 Aralık 2019 (792 puan) tarafından yorumlandı
Sagol sanada geçmiş olsun
31 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Bugün gittim ben alttan baktı ama zor olmadı korkulacak birşey yokmuş yani ertelemeden gidin siz de :)
31 Aralık 2019 (792 puan) tarafından yorumlandı
Benim dikişlerim sızlıyo gitmesem nolur ki Bi İdrar testi yeter ya:(
0 oy
30 Aralık 2019 (57 puan) tarafından cevaplandı
Ben gittim canım alttan tekrar muayene etti bide benim kuyruk sokumu ağrıyodu iğne verdi bana
30 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
O ağrı doğumdan mı kaldı merak ettim ilk kez duydum
31 Aralık 2019 (57 puan) tarafından yorumlandı
Evet doğumda oldu 4 aydır doğum yapmışım hala geçmedi
31 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Geçer umarım çok geçmiş olsun
1 Ocak 2020 (57 puan) tarafından yorumlandı
Çok sağol canım
0 oy
30 Aralık 2019 (59 puan) tarafından cevaplandı
Benim 4 ay oldu doğum yapalı gitmedim ikinci dogumum o yüzde sanırım hiç gidesim gelmedi çok şükür bi sıkıntı olmadi ama sana gitme demem sen yinede git kontrole birşey olmuyor acı hissetmiyorsun ilk dogumda gitmiştim ordan biliyorum:)
30 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Gidicem mecbur bakalım inşallah kolay geçer :)
0 oy
30 Aralık 2019 (148 puan) tarafından cevaplandı
Ben sezaryanm ama bende kontrole gittgmde cok agrm oldj ulstrasnla alttan baktı vok agrıdı cok rahatsız oldm
0 oy
30 Aralık 2019 (162 puan) tarafından cevaplandı
Dikislere bakıyor canım alttan ultrasonla onda sıkıntı yok da.benden smear aldı o canımı çok yaktı.alicaksa aldirma bence daha sonra istersen yaptirirsin
31 Aralık 2019 (548 puan) tarafından yorumlandı
Gittim bugün alttan baktı dediğiniz çok akıntı var smear alamam şimdi dedi. Muayenem kolay geçti ama kan tahlil sonucu için tekrar gidicem acaba o zaman mı alır nasıl alındığını bile bilmiyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğum sonrası doktor kontrolünde neler yapılır?
Normal doğum sonrası doktor kontrolünde öncelikle genel sağlık durumunuz değerlendirilir. Dikişlerinizin iyileşme durumu, enfeksiyon belirtileri ve olası komplikasyonlar kontrol edilir. Vücudunuzun toparlanma süreci hakkında bilgi verilir ve size özel tavsiyelerde bulunulur. Bazı durumlarda ultrason gibi ek tetkikler de istenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sonrası kontrole kaç hafta sonra gidilmeli?
Genellikle normal doğum sonrası ilk doktor kontrolü için 40 gün (yaklaşık 6 hafta) beklenmesi önerilir. Bu süre, vücudunuzun toparlanması ve olası iyileşme sorunlarının daha net gözlemlenebilmesi için idealdir. Doktorunuzun belirttiği tarihe uymanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası doktor fobisi nasıl aşılır?
Doğum sonrası doktor fobisi yaşayanlar için öncelikle doktorla açık iletişim kurmak önemlidir. Korkularınızı ve endişelerinizi doktorunuzla paylaşın. Randevu alırken daha sakin ve anlayışlı bir doktor tercih edebilir, yanınızda güvendiğiniz birini götürebilirsiniz. Bu süreci adım adım yönetmek fobiyi hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda dikişlerin iyileşme süreci ne kadar sürer?
Normal doğumda atılan iç ve dış dikişlerin iyileşme süreci kişiden kişiye değişiklik gösterir. Genellikle dış dikişler 1-2 hafta içinde iyileşmeye başlar. İç dikişlerin tamamen iyileşmesi ise 4-6 haftayı bulabilir. Ağrı, şişlik veya akıntı gibi belirtiler devam ederse mutlaka doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sonrası kontrolü ertelemek nelere yol açabilir?
Normal doğum sonrası kontrolü ertelemek, olası enfeksiyonların veya iyileşme sorunlarının fark edilmesini geciktirebilir. Bu durum, sağlığınızı olumsuz etkileyebilecek daha ciddi komplikasyonlara yol açabilir. Doktorunuzun önerdiği kontrol randevusuna gitmek, sağlığınızın takibi ve güvencesi açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 620 göst.
0 oy
17 cevap 2,093 göst.
0 oy
2 cevap 476 göst.
29 Aralık 2023 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Elisasu (130 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 800 göst.
28 Ağustos 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Mkr (243 puan) tarafından soruldu

1,512,801 soru

24,673,938 cevap

367,431 kullanıcı

...