Ek Gıdaya Geçişte Tahıllı Kaşık Maması: Bebek Beslenmesi SSS

0 oy
1,526 göst.
4 Haziran 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (250 puan) tarafından soruldu
Merhaba hanımlar. Kizim 5bucuk aylik oldu. Ayına ve dogum kilosuna gore gelişimi iyi olduğunu söyledi doktor. Simdiye kadar sadece anne sütü ile beslendi. Ama aylik kontrolde 6. Ayda ek gıda ile birlikte tahıllı kaşık maması vermem gerektiğini boylece artik anne sütüne eskisi kadar ihtiyac duymayacagini söyledi. Gelisimi iyi olan bir bebeğe neden mama takviyesi gerekiyor anlamadim açıkçası. Ve doğal ürünlerle beslemek varken hele ki anne sütü varken neden azaltıp hazir kasik mamalarindan kullanmami söylemesi de kafama pek yatmadı.

Sabah- 1 kahve fincanı tek tahıllı kaşık maması

Oglen - meyve ve yoğurt

İkindi - tadım yaptığımız sebzelerden çorba. (Bir gün yağsız kuzu kiyma 1gun tavuk göğsü ile)

Verdiği menu bu sekilde. 6 ay dolduktan sonra gunde 3 ogun yedirmeye başlayacaksınız 1 ay sonra(6bucuk aylıkken gidecegimiz kontrolde) bu sekilde yiyor olarak gelecek dedi.

Tahilli kaşık maması almak yerine evde kendim hazirlayamazmiyim bu tahillari alması gerekiyorsa eger. Cunku içerik olarak masum sayılabilecek pek ürüne rastlamadım. Gerci araştırmaya yeni başladım sayılır.

Yok bunu kendin yapamazsin illa vermek gerekir derseniz hangi marka daha az katkısız yardimci olurmusunuz
Bebek Ayı 5.5

7 Cevaplar

+1 oy
4 Haziran 2022 (325 puan) tarafından cevaplandı
Valla ben hazırdan ziyade kendim yapıyorum. Genel de yulaf irmik gibi ürünler kullanıyorum muhallebi tarzında bişey yapacaksam. Çok zorda kalmadığım sürece dışardan bişey alıp yedirmem. 
5 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Bende sizin gibi düşünüyorum. Hazirin icinde ne oldugu belli degil cunku
-Reklam-
+1 oy
5 Haziran 2022 (1,927 puan) tarafından cevaplandı
Koşarak o doktordan uzaklaşın. Allah akıl fikir versin böyle doktorlara. Tabiki de asla böyle bir şey yapmayın anne sütünü azaltıp kaşık mama ver demek nasıl bi akılsızlık. Siz bilinçliymişsiniz de sorgulama gereği duymuşsunuz çoğu kişi de doktor dedi diye uyuyor böyle saçma şeylere 
5 Haziran 2022 (1,927 puan) tarafından yorumlandı
Ne 3 gün kuralı ne bişey yapmadan direkt 3 ana bi ara öğün vermiş bide bu kişi doktor mu kesinlikle şikayet ederdim ben olsam böyle bi yanlış yönlendirme olabilir mi ya. Küçücük çocuk Max yiyeceği 1 yemek kaşığı zaten bu kadar şeyi midesi bağırsağı nasıl kaldırsın. Bir daha asla bu doktora gitmeyin ve dediğini yapmayın
5 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Ben kendim 3gun kurali ile vermeye başladım açıkçası. Cunku doktorun söylediği kafama yatmadı. Tabi ki ek gıdayı alacak cocuk ama hala ana ogun anne sütü olmalı diye düşünüyorum. Ki tahıllı, meyveyi de alacaksa kendi yapacagim purelerden almasınin daha sağlıklı düşünüyorum. Yorumunuz için teşekkürler.
+1 oy
5 Haziran 2022 (1,104 puan) tarafından cevaplandı
Ek gıdaya başlanan ilk haftalar sadece günde 1 kere veriliyor 3 nedir? Ayrıca emmede azalma olmayacak, biz mama ile besleniyoruz. Her ek gıda sonrası hiç yememiş gibi mamasını yiyor ve cc si artıyor.

Sebze, yoğurt ve meyve sıralaması ile gittim ben, daha sonra yulaf unu, irmik, pirinç unu ekledim çorba yaptım, devamında kuzu kıymaya geçtim. Hazır ürün içeriği ne kadar temiz dense de değil diye düşünüyorum, sonuçta raf ömrü diye birşey var. Üstelik hazırladığımız besinleri taze pişirip 2 saat içinde beslememiz gerekiyor.

Her besini 3 gün tadım yaptım, ilk gün çay kaşığı, ikinci gün tatlı kaşığı ve üçüncü gün çorba kaşığı kadar alerjik reaksiyon gösterirse önlem almak için. Tabi büyüdükçe 3 gün denesem de miktarlar arttı yemek istedikçe verdim, şimdi 9 aylık olmak üzere kızım.

Farklı bir doktora takip yaptırmanızı tavsiye ederim imkan varsa şehrinizde. 15 günde neyi tadacakta bu şekilde yiyor olacak bebeğiniz? Zamanla kendi besleme düzeniniz oturacak zaten.

Aklınıza takılan başka bir şey varsa da yanıtlayabilirim :) 
5 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Doktor değiştirmeyi baska sebeplerden daha önce de düşünmüştüm aslında ama bi sans daha verelim cocuk alıştığı doktora gitsin diye beklemiştim. Gelisimi geride mama takviyesi yapmamız lazım deseydi de mama verseydi onu da anlardim. Ama kızımın gelisimi Allaha şükür guzel gidiyor. Birde anne sütüne ihtiyacı azalacak bu sekilde deyince benim için orda bitti doktorun kredisi. Tadimlari 3 gun kurali ile yapmaya başladım önce tadimlari yapip sonrasinda tadim yaptığım sebzelerden çorba vermeyi düşünüyorum. Tahıllari ne zaman ve nasil verdiniz siz?
5 Haziran 2022 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Su postta bir tane bile cici bebe, kavanoz mama oneren yorum olmamasi beni o kadar mutlu etti ki. Mantikli yorumlar okumayı ne kadar özlemişim :)
5 Haziran 2022 (1,104 puan) tarafından yorumlandı
Tam buğday unundan ekmek ve kek yapıp veriyorum. Ekmeği çorbalarına koyuyorum ya da eline veriyorum damaklarını kaşısın diye üst dişler çıkmadı zorlanıyor. Yulafı haşlayarak vermiştim pek sevmedi o yüzden yulaf unu kullanmaya devam ediyorum ekmekte, çorbalarında veya muhallebi içerisinde hem bebek irmiği hem de yulaf unu ekliyorum, pirinç unu kullanıyorum bazen ama abartmamaya çalışıyorum çünkü karın ağrısı yapıyor bizde kakada zorlanıyor yediği zaman.

Ayrıca pirinç unu, yulaf unu, tam buğday unu ve bebek irmiğini OrganikGurmem marka aldım cam kavanozlarda geldiği için, arkadaşım önermişti. Eski doktorumuz vitma veya makarnalütfen markalarını önermişti, kendi çocuğu da küçük onları kullanmış sanırım.
Çorbalarda ilik kaynattım onu kullanıyorum, sebze çorbalarında peynir altı suyu kullanıyorum evde lor yapıp ayırıyorum. Ve doktorunuz bir gün kuzu kıyma bir gün tavuk demiş, ben tavuk vermemeyi tercih ettim ama kırmızı et 7 ya da 8 den sonra veriliyordu ve her gün beyaz veya kırmızı et önerisi fazla geldi açıkçası.

Ayrıca evde bebe bisküvisi yapmayı denedim ama sadece zeytinyağı ile tutturamadım, köyden tereyağı bulduğumda yapacağım :D

@merveeren in de dediği gibi kavanoz mamalarında tahıllı kaşık mamaları gibi rad ömrü var.
Zaten 3-4 dk da muhallebi pişiyor, soğuyunca içine meyve rendesi karıştır. Al işte kavanoz maması. (Aklıma gelmişken keçi boynuzu özü kullanıyorum meyveli muhallebilerde)
6 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Cok tesekkur ederim
+1 oy
5 Haziran 2022 (9,848 puan) tarafından cevaplandı
Bu doktora gitmeyin. Kasik mamasi oneren doktorlari maalesef ciddiye alamiyorum. Sizin yazdiklariniz kelimesi kelimesine dogru. 6 aylik bebege 3 ogun ek gida verilmez. Anne sutune ihtiyac duymamasini saglamak neden istensin ki? 1 yasa kadar ana besini anne sutu olacak zaten. Bebegim 20 aylik. Hic kasik mamasi vermedim. Hic de gerek yok. Ben size kendi ek gida surecimi anlatayim. Fikir olur. 6 aylikken sebzelerle basladik. 3 gun kurali ile mevsim sebzelerinden tadım yaptı. Maksimum verdigim 1 yemek kasigiydi. Sonra 2-3 tane meyve tadimi yapti. Yogurt, peynir, kefir, yumurta tadimi ile ilerledik. Zaten bu surecte 7 aylik oldu. O zaman kahvaltiya basladik. İkinci ogun de tadim ogunu oldu. Birkac sebze karistirmaya da basladim. 8 aylikkende 2 ana ogun devam etti. 9 aylikken 2 ana 1 ara ogun oldu. 11 aylikken 3 ana ogun oldu. 1 yasindan sonra da 3 ana 1 ara ogun olarak devam ediyor. Tahillari erkenden vermeye gerek yok. 8 ay civari verebilirsiniz. Zaten ilk etapta tahillik bir durum da yok. Muhalllebi tarzi bir mama yapmaniza gerek yok. Pankekte kullanacaginiz tam bugday unu da bebeginiz icin faydali bir tahil olacak. Bulgur, pirinc, irmik gibi tahillar da yeterli olur. Kiymaya 6 aylikken baslanabilir ama ben sindirim kolayligi acisindan 7 aylikken basladim. Tavuk hic vermedim. Organik tavuk ya da koy tavugu disinda vermeyi de dogru bulmuyorum. 
6 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Cok tesekkur ederim yorumunuz için çok yardımcı olacak bana.  kasik masası vermektense kendim yapmayi tercih ederim bende. Tadimlara basladim zaten 1 ay tadimla geçecek en az sonrasinda da anne sütü ana besini olacak şekilde ek gidaya devam edeceğim
0 oy
5 Haziran 2022 (4,617 puan) tarafından cevaplandı
Yani kendinizde yapabilirsiniz, biz alerjik oldugumuz icin hipp 5 tahilli mamayi kullaniyoruz kahbaltida ,temiz icerikli ona bakabilirsiniz , icinde tahillar harici vitaminde var o sebeple de tercih ettim 

Bana ilk baslangic icin ogun sayiniz fazla geldi, biz 6.5 aylik olana kadar sadece sebze tadimi yaptik, daha sonra kahvaltiya basladik, 7 aylik olana kadar bu sekil, bizim de sadece anne sutu aliyo +ek gida
5 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkurler kendim yapamayacak olursam inceleyeceğim
6 Haziran 2022 (162 puan) tarafından yorumlandı
aptamili veriyorum ben memnunum
0 oy
6 Haziran 2022 (72 puan) tarafından cevaplandı
bebeğin temel gıdası anne sütü ve 2 yaşına kadar ihtiyacı var. kaşık maması ek gıda öğünü arada bir verilebilir. ama anne sütünü azaltmayın. daha çok anne sütü içesi lazım. ek gıdalar tadımlık olmalı ki bebek sizi daha çok emsin. kaşık maması ben de arada sırada veriyorum aptamilin 7 tahıllı kahvaltısından kullanıyorum kahvaltı için. ama gece de verilebilir tok tutsun diye. 
6 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Yani mantikli olan da arada verilmesi olmalı bence de. Anne sütüne ihtiyacını azaltmak için mama vermeyi tavsiye edeni ilk defa duydum.
0 oy
6 Haziran 2022 (235 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba bizde sadece anne sütü ile besleniyoruz ve gelişimi güzel 6 ayda doktor ek gıdaya basladi 1 ay olacak kesinlikle hazır mama önermedi anne sütü çok iyi şuan gelişiminde.cok güzel olduğu için sabah akşam olarak bize öğün verdi yarın Çay bardağı olacak şekilde önemli olan vitamin alıp tadlarini bilmesi dedi anne sütü ne kdr alırsa o kadar iyi dedi 

Listemizde havuç kabak avakado yumurta yulaf irmik armut elma muz tatlı paatates vardı en son meyvelere başladık 3 gün kuralı ile değil 2 gün  deneme yonetmi ile devam ediyoruz çok şükür ne bir alerji ne de sevmemesi oldu mümkün olduğunca anne sütü ile destekliyorum kaşık mama fln hiç yedirmiyoriz önermedi 
6 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Bize avokado suan icin vermeyeceksiniz dedi alerjik olabilirmiş gerekçesi. Ama zaten 3 gun kuralının amacı da bu değil mi o da ayrı bir konu. Yulaf ile irmigin tadimini nasil yaptınız acaba. Ben daha sebze tadimlarini yapıyorum buharda haşlayıp. Meyvelere geçmeyi düşünüyorum sonra da ama tahıllarin tadimini nasil yaptıracağım hakkinda pek fikrim yok acikcasi
6 Haziran 2022 (235 puan) tarafından yorumlandı
İrmik ve yulaf ikisindede aynı yöntem biraz su ekleyip pişirdim ilk gün sade verdim 2 gün 1 damla zeytin yağı ekledim avakado denettigin için yulafla avakoda karıştırdım irmiklede 2 gün tatlı patates karıştırdım avakado alerjik demedi bize vitamin fazla olduğu icin bizde ilk denettiklerin arasında yulafda çölyak hastalığına karşı için denetti
6 Haziran 2022 (250 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkur ederim deneyeceğim bende
7 Haziran 2022 (235 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim:)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gelişimi iyi olan bebeğe neden ek gıda ve mama verilmeli?
Gelişimi iyi olsa da bebeğin artan enerji ve demir ihtiyacını karşılamak için doktorlar ek gıda ve tahıllı kaşık maması önerir. Anne sütü tek başına 6. aydan sonra bu ihtiyacı tam olarak karşılayamayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hazır tahıllı kaşık maması yerine evde mama hazırlanabilir mi?
Evet, evde doğal tahılları kullanarak bebeğiniz için mama hazırlayabilirsiniz. Pirinç, yulaf gibi tek tahılları haşlayıp püre haline getirerek katkısız alternatifler oluşturabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Katkısız bebek maması markası hangisidir?
Katkısız bebek maması arayışındaysanız, içerik listesini dikkatlice incelemelisiniz. Genellikle az sayıda ve doğal içerikli ürünler tercih edilmelidir. Araştırmalarınızda bu kriterlere uyan markaları bulabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ek gıdaya geçerken bebeğin anne sütü alımı azalır mı?
Ek gıdaya geçişle birlikte anne sütü alımı doğal olarak bir miktar azalabilir. Ancak hedef, anne sütünü tamamen kesmek değil, bebeğin beslenme çeşitliliğini artırarak tüm besin ihtiyaçlarını karşılamaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğime ek gıda ve mama ne zaman verilmeye başlanmalı?
Genellikle doktorlar 6. ayın dolmasıyla birlikte ek gıdaya başlamayı önerir. Mama takviyesi de doktorunuzun önerdiği takvim ve bebeğin gelişimine göre ayarlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 2,554 göst.
15 Aralık 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Glcnn (244 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 692 göst.
11 Mayıs 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde GizemGY (337 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 531 göst.
0 oy
5 cevap 931 göst.

1,512,730 soru

24,673,024 cevap

367,375 kullanıcı

...