4.5 Aylık Bebek Ateşi ve Huzursuzluğu: Ne Zaman Doktora Gitmeli?

0 oy
355 göst.
9 Haziran 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (18 puan) tarafından soruldu
Merhabalar kızım 4bucuk aylık dün akşamdan beri ateşi var en fazla 38.3 gördük hep başındayım ilk bebeğim bugünde 3 kere de sıvı kakasını yaptı gündüz akşam üzerine doğru çok huysuzdu uyuyan bebeğim ağlayarak çok zor uyudu şuan ateşi iyi ama cıkadabilir ateşi 37yi geçince eklem yerlerine hep ıslak bez koyuyorum başına sabahtanda ılık duş aldirdim 38 zi geçerse calpol veriyorum yani çok huzursuz sizce doktora gözükmelimiyim hemen yoksa bir kaç gün gozlemlemelimiyim 

3 Cevaplar

0 oy
9 Haziran 2022 (469 puan) tarafından cevaplandı
Ateş 3 günü geçerse o zaman gelin derler genelde ama daha küçük olduğu için gitmenizde yarar var. 
9 Haziran 2022 (18 puan) tarafından yorumlandı
Bende korktum acaba diş mi çıkartıyor ama öyle salya sorunu falanda yok bilmiyorum
-Reklam-
0 oy
9 Haziran 2022 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
Diş çıkarıyor olabilir yada grip geçiriyor olabilir. 38.5 i görmeden ateş düşürücü vermiyorum ben. Çünkü virüs nedenli bir ateş ise ateş vücudu savunuyor 
10 Haziran 2022 (18 puan) tarafından yorumlandı
Havale geçirmesinden korkmuyormusunuz daha çok küçük bende bekliyorum 38i ama dahada geçerse Allah korusun
10 Haziran 2022 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Havale den korkmuyorum. Havale neden olur hangisi zararlı hangisi değil onu öğrendikten sonra korkulacak birşey olmadığını anladım. Ayrıca havale geçirmesi için yüksek ateş gerekli değil. 37 derece ilede havale geçirebilir çocuk.
10 Haziran 2022 (18 puan) tarafından yorumlandı
Bilmiyorum havale ileride kötü sonuçlar bırakıyor çok şahit olmuslugum var Allah yine göstersin
10 Haziran 2022 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Evet havale tehlikeli ama Her havale değil. Birde çocuk eğer havale geçirecek ise ateş düşürücü bunu önlemiyor. Havale geçirmesine neden olan hastalık veya nedene göre havle zarar veriyor.
Yani bende bunları yıllar içinde takip ettiğim bir doktor sayesinde öğrendim. Keşke ilk çocuk doğmadan tanısaydım. Ama onuda o doktorla beraber büyüttüm. 40. Derce ateşi oldu mesela oğlumun 10 aylık dı. Hastaneye gitmedim. Çünkü ateş yanında neler olursa gitmek gerek onları öğrendim.
Mesela bu doktor sayesinde ben hiç ilaç kullanmam. En son çocuğuma bronşit dedi doktor.  İlaç tedavisi verdi falan. Aldım çocuğu eve geldim.. Bir çok aile o ilaçları kullanıyor ve kısır döngüye yakalanıyor. Ama benim ki ilaçsız iyileşti. Demek ki bronşit değilmiş. Her nefes alışta gelen hırıltı bronşit gibi korkutuyorlar insanları.

Malesef biz anneler çok fazla korkulacak yanlış bilgi geçiyor.
10 Haziran 2022 (18 puan) tarafından yorumlandı
Haklısınız tabi hepsi farklı farklı doğru söylüyorsunuz iyi bir doktora denk gelmek çok önemli bilgilenmek
0 oy
9 Haziran 2022 (56 puan) tarafından cevaplandı
Canim benim kizim da ayni ayda ara ara huzursuzlukları oluyo bazen dişten  galiba hafif ateş oluyo yada havalar bu ara dengesiz oda etkiliyo olabilir ben ağrı kesici ateş düşürücü verip takip ediyorum ertesi gün normale dönerse götürmüyorum 
10 Haziran 2022 (18 puan) tarafından yorumlandı
Kaç gün surerdi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4.5 aylık bebek ateşi ve huzursuzluğu için ne yapılmalı?
4.5 aylık bebeğinizin ateşi 38.3 dereceye kadar çıktıysa ve huzursuzsa, ilk yapmanız gereken bebeği rahatlatmak ve ateşini düşürmeye çalışmaktır. Doktorunuza danışmadan Calpol gibi ilaçları kullanmadan önce bebeğin genel durumunu gözlemlemek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde 38.3 ateş kaç saatte düşmeli, ne zaman doktora gidilmeli?
Bebeklerde 38.3 derece ateş genellikle birkaç saat içinde düşebilir. Eğer ateş 24 saat içinde düşmezse, bebekte başka belirtiler (kusma, ishal, döküntü gibi) varsa veya genel durumu kötüleşiyorsa mutlaka bir doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek ateşi yükseldiğinde ıslak bez ve ılık duş ne kadar etkili?
Bebek ateşi yükseldiğinde eklem yerlerine ıslak bez koymak ve ılık duş aldırmak ateşin düşmesine yardımcı olabilir. Ancak bu yöntemler tek başına yeterli olmayabilir ve bebeğin durumuna göre ilaç takviyesi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4.5 aylık bebekte sıvı kaka neden olur ve ne yapılmalı?
Bebeklerde sıvı kaka, genellikle enfeksiyon, mama değişikliği veya diş çıkarma gibi nedenlerle görülebilir. Bebeğinizde sıvı kaka 3 kereden fazla olduysa ve ateşi de varsa, doktorunuza danışmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek ateşi ve huzursuzluğu durumunda evde gözlem ne kadar sürmeli?
Bebek ateşi ve huzursuzluğu durumunda, eğer ateş 38 derecenin altındaysa ve bebek genel olarak iyi besleniyorsa ve keyfi yerindeyse, birkaç saat gözlemleyebilirsiniz. Ancak ateşin yükselmesi, bebeğin halsizleşmesi veya başka belirtiler ortaya çıkarsa hemen doktora başvurmak gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 279 göst.
13 Haziran 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Fatmanur26 (110 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 591 göst.
25 Aralık 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Zezü (1,996 puan) tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 621 göst.
23 Kasım 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Ppppnrrrpppp (376 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 333 göst.

1,512,801 soru

24,673,938 cevap

367,431 kullanıcı

...