Aşıdan 2 Ay Sonra Şişlik Neden Olur? Uzman Görüşü

0 oy
640 göst.
1 Ocak 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (270 puan) tarafından soruldu

2 ay önce aşı olmuştu bugün böyle balon gibi şiş neden acaba 

image

4 Cevaplar

0 oy
1 Ocak 2023 (6,551 puan) tarafından cevaplandı
Verem aşısı yeri normal bir durum bazı bebeklerde oluyor ovmayin ellemeyin liflemeyin zamanla geçecek 
1 Ocak 2023 (270 puan) tarafından yorumlandı
Tamam inşallah geçer
-Reklam-
0 oy
1 Ocak 2023 (230 puan) tarafından cevaplandı
Bana ebe demişti şişicek sonra iltihap akar sonra kurucak dedi normal  bence 
1 Ocak 2023 (270 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah geçer
0 oy
1 Ocak 2023 (1,615 puan) tarafından cevaplandı
Olması gereken o. İltihaplanıp akabilir. Bi kaç kez kabuk bağlayıp iyileşiyor. 
1 Ocak 2023 (270 puan) tarafından yorumlandı
Ağrımı yor dur dmei
1 Ocak 2023 (1,615 puan) tarafından yorumlandı
Yok hatta ben üzerini değiştirirken yarası kalkmıştı iltihap akmıştı bayağı hiç ağlamadı. Acısa ağlardı
0 oy
1 Ocak 2023 (267 puan) tarafından cevaplandı
Bana hemşire dedi 1 yaşına kadar şişer kabarır iltihap akar kurur bi daha akar bu çok normal dedi kesinlikle sıkmayın ovalamayın
1 Ocak 2023 (270 puan) tarafından yorumlandı
Tamam inşallah ağrımı yor dur
1 Ocak 2023 (267 puan) tarafından yorumlandı
İlk günler ağrı olur ama sonra olacağını sanmıyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Aşı sonrası 2 ayda şişlik neden olur? Belirtiler nelerdir?
Aşı sonrası 2 ayda görülen şişlik, genellikle bağışıklık sisteminin aşıya verdiği tepkinin bir parçasıdır ve nadiren ciddi bir durumdur. Bu şişlik, aşı bölgesinde lokalize olabilir ve bazen kızarıklık veya hassasiyet eşlik edebilir. Genellikle birkaç gün içinde kendiliğinden geçer. Ancak, şişlikte ani artış, şiddetli ağrı, ateş veya genel bir halsizlik varsa mutlaka bir sağlık profesyoneline danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşıdan 2 ay sonra oluşan şişlik için ne yapılmalı?
Aşıdan 2 ay sonra oluşan şişlik için öncelikle sakin kalmak önemlidir. Hafif ve lokalize şişlikler genellikle kendiliğinden geçer. Şişliğin olduğu bölgeye soğuk kompres uygulamak rahatlama sağlayabilir. Ağrı varsa, doktorunuza danışarak parasetamol gibi reçetesiz ağrı kesiciler kullanabilirsiniz. Şişlikte büyüme, kızarıklık, ısı artışı veya ateş gibi belirtiler olursa acilen tıbbi yardım alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı sonrası 2 ayda görülen balon gibi şişlik tehlikeli midir?
Aşı sonrası 2 ayda görülen balon gibi şişlik genellikle tehlikeli değildir. Bu tür reaksiyonlar, vücudun aşıya karşı geliştirdiği normal bir yanıt olabilir. Ancak, her zaman bir sağlık uzmanına danışmak en doğrusudur. Özellikle şişlikte hızla büyüme, yayılma, şiddetli ağrı, ateş veya genel sağlık durumunda bozulma gibi belirtiler varsa derhal bir doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı türüne göre 2 ay sonra şişlik riski değişir mi?
Evet, aşı türüne göre aşı sonrası görülen yan etkiler ve şişlik riski değişebilir. Bazı aşılar, immün sistemi daha güçlü uyararak lokal reaksiyonlara neden olabilir. Genellikle bu şişlikler geçicidir. Aşı sonrası olası yan etkiler hakkında en doğru bilgiyi aşıyı yapan sağlık kuruluşu veya doktorunuzdan alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşıdan 2 ay sonra şişlik ne kadar sürede geçer?
Aşıdan 2 ay sonra oluşan şişliğin geçme süresi kişiden kişiye ve aşı türüne göre değişiklik gösterebilir. Genellikle bu tür lokal reaksiyonlar birkaç gün içinde düzelir. Ancak, eğer şişlik uzun süre devam ederse, büyürse veya başka endişe verici belirtiler eşlik ederse, bir sağlık uzmanına başvurmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 371 göst.
0 oy
9 cevap 1,067 göst.
0 oy
9 cevap 1,168 göst.
1 Kasım 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Leyla Sena'm (348 puan) tarafından soruldu

1,512,328 soru

24,667,819 cevap

367,084 kullanıcı

...