1 Yaş Bebekle İşe Başlayan Anneler İçin Bağ Güçlendirme Tavsiyeleri

0 oy
677 göst.
17 Mayıs 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (425 puan) tarafından soruldu

Kızlar ben bebeğim 13 aylıkken işe başlayacağım 7 buçukta çıkıp 6 da geleceğim. Bebeğime kayınvalidem ve annem dönüşümlü bakacak bir ay biri bir ay biri. Annem şehir dışında o bir ay gelip kalacak bakacak gidince kaynanam bakacak bir ay. Anneme çok alışkın geçen hafta 5 saat hastanedeydim beni aramamış hiç emdiği için emmek için aramış sadece. Kayınvalideme bu ay alıştıracağım eve çağırıp. Şuan 10 aylık bebeğim. Başka ne tavsiyeleriniz var aramızdaki bağın zedelenmemesi için. Bu süreci daha kolay atlatmamız için neler yapabilirim. Bende istiyorum kendim büyüteyim ama ekonomiyi sizde biliyorsunuz tek maaşla geçinmek çok zor. Birde memur olmak için çok emek verdim. İşi bıraksam ileride çocuğum okul çağına gelince evde olmayınca gene iş arayacağım. Belkide böyle vicdanımı rahatlatıyorum bilmiyorum çok üzülüyorum işe başlayacağım için. Lütfen bana deneyimlerinizi tavsiyelerinizi yazar mısınız:'(

6 Cevaplar

0 oy
17 Mayıs 2023 (319 puan) tarafından cevaplandı
Eltim paramedik bıraktı mesleğini. Çocuklarım dedi. Tabi bu seni yargılamak için degil. Kaynım zaten okul müdürü. Baksın babası bize dedi :D
17 Mayıs 2023 (90 puan) tarafından yorumlandı
Herkesin anneliğin kendine tabi kimseye düşmez yargılamak , eşinin maaşı yetmese bakalım ozaman ne olurdu herkesin çocugu kendine kkymetli kimse keyfinden çalışmak istemiyo zaten , kadın bi boslukta ve motive edici bi cevap bekliyo, yani yazmasanda olurmus hani
17 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından yorumlandı
Eşimde okul müdürü olsaydı keşke bende öyle diyebilseydim. Eşimde memur 12bin lira maaş alıyor 7bini kira aidata gidiyor. 5 bin de artık yetmiyor maalesef. Keyfimden çalışmak istemiyorum yoksa bende isterim işi bırakayım eşim bize baksın
17 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından yorumlandı
@Yktnjl teşekkür ederim beni anladığın için
17 Mayıs 2023 (319 puan) tarafından yorumlandı
Evet sizin beni yargılamak haddinize düşmediği gibi dimi.
17 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından yorumlandı
Kimse seni yargılamamış ama yinede sen bilirsin
17 Mayıs 2023 (90 puan) tarafından yorumlandı
Seni yargılayan falan yok hep eltinden bahsettin birazda kendi durumundan eşinin işinden bahsetsene ;)
Canım ne demek benim oğlumda 10bucuk aylık bende nasipse bi kaç haftaya işe başlıcam içim parçalanıyo ama onun için ona daha iyi şartlar suna bilmek için vs diyerek kendimi motive ettim hep suan içim bi tıkta olsa rahat gibi ki emanet ettigimiz kişiler gözü gibi bakacagı için gözümüz arkada kalmıcak tek tavsiyem ne kadar yorgun olsanda evde oldugun her an verimli vakit geçirin daha fazla ilgilenin bence oda sende alışıcaksınız bu duruma <3
18 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından yorumlandı
Evet canım benimde tek tesellim emanet ettiğimiz kişiler. Gözümüz arkada kalmayacak çok şükür. İnşallah güzel güvenli atlatırız bu süreyi canım benimde bebeğim doğdu doğalı içim içimi yiyor maalesef
-Reklam-
0 oy
17 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından cevaplandı

Var mı hanımlar işe başlayan yoksa hepiniz işi bıraktınız mı :angel:

0 oy
18 Mayıs 2023 (11 puan) tarafından cevaplandı
Bu durumu yaşayan çok kişi var maalesef. Benim kızım erken uyuyor birde geldiğim de 2 saat ance vakit geçirebiliyordum. Çocuklarda bu durumdan etkileniyor üzgünüm. Ücretsiz izin düşünüyorum çünkü bende çok fazla etkilendim. Eve geldiğinde artık yemek bulaşık işleriyle uğraşma. Çocukla kaliteli vakit geçir oyna ki bu yokluğunu çok hissetmesin. Hem iş hem ilgi çok yoruyor ama annelik katlanıyorsun. Belki uyku düzeni de biraz geç uyursa daha iyi olur. Bide okuduğum kadarıyla güvenli bağlanmada sıkıntı yaşanmaması için aynı kişinin bakması gerekiyormuş. Tabi bu da imkan varsa ‍♀️ 
18 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından yorumlandı
Ben zaten bu ana kadar yemek temizlik vs hep bebeğim uyuyunca yaptım. Sabah hep erken başlar bizim için 6 gibi o yüzden bebeğim akşam erken yatıyor 7-8 gibi. Bende işlerimi hep gece yaptım. Temizlik yemek hep ikinci planda oldu benim için. Çalışırkende öyle olur bebeğim birinci sırada olur zaten umursamam ben yemek bulaşık. O uyuyana kadar. Canım ananeyede babaneyede alışınca çok sorun olmaz gibi geliyor bana. Hepsinin uzun süre bakması zor. Böyle daha iyi verimli bakılır gibi geldi bana biri dinlenecek biri gelecek
0 oy
18 Mayıs 2023 (368 puan) tarafından cevaplandı
Oğlum da 11 aylık işe başladım. İşten geldikten sonra onun la vakit geçir hani diyorlar ya kaliteli diye aynen öyle. Tüm işlerimi o uyuduktan sonra yapıyordum. Kendini daha çok yoruyorsun ama bünye Bi süre sonra az uyku az dinlenmeye alışıyor. Senden tek ricam ihmal etme. Eşinden destek al ve çocugunu ihmal etme. Evde olan çoğu anneden daha iyi yetiştirdim oğlumu daha ilgiyle daha sevgiyle şimdi 7 yaşında. Yeterki onun la geçirdiğin her anı iyi değerlendir.
18 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından yorumlandı
Aranızda ki bağda bir değişiklik oldu mu peki canım hala size düşkün mü
0 oy
18 Mayıs 2023 (425 puan) tarafından cevaplandı
Tavsiyelerinizi bekliyorum hanımlar 
0 oy
18 Mayıs 2023 (209 puan) tarafından cevaplandı
Bende şurada şöyle beklemek istiyorum 16 aylık oğlum var ve muhasebeciyim çalışmak istiyorum ama oğlumuda yalnız bırakmak istemiyorum ne yapacağımı bilmiyorum Allah yardımcımız olsun keşke anneler hiç çalışmak zorunda kalmasa ama iştee 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

1 yaşındaki bebeğe işe başlayan anneler bağ zedelenmemesi için ne yapmalı?
Öncelikle bebeğinizle geçirdiğiniz her anın kalitesini artırın. İşe başlamadan önce onunla bol bol vakit geçirin, oyunlar oynayın ve sevgi dolu etkileşimlerde bulunun. Eve geldiğinizde ilk 15-30 dakikayı sadece ona ayırarak gününüzü onunla başlatın. Bakıcılarla (anneanne, babaanne) net ve tutarlı sınırlar belirleyin ve bebeğinizin rutinlerini korumaya özen gösterin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğe işe giderken anneden ayrılma süreci nasıl kolaylaştırılır?
Ayrılıkları kısa ve net tutun. Vedalaşmayı uzatmak bebeğinizin endişesini artırabilir. Ona güvendiğiniz bakıcılarla (anneanne, babaanne) bol bol zaman geçirmesi için fırsatlar yaratın. Eve döndüğünüzde bebeğinizle kaliteli zaman geçirerek bağınızı güçlendirin. Ona sevginizi ve ilginizi hissettirmek, ayrılık kaygısını azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
10 aylık bebeği işe başlamaya hazırlamak için neler yapılabilir?
Bebeğinizi yavaş yavaş bakıcılara (anneanne, babaanne) alıştırın. Kayınvalidenizi eve çağırarak onunla vakit geçirmesini sağlayın. Bebeğinizin uyku ve beslenme düzenini sabit tutmaya çalışın. İşe başladığınızda da bu düzeni korumak, adaptasyon sürecini kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İşe başlayan anneler vicdan azabıyla nasıl başa çıkabilir?
Ekonomik gerçekleri ve kariyer hedeflerinizi göz önünde bulundurun. Kendinize karşı şefkatli olun. İşe gitmenin sadece ekonomik bir zorunluluk değil, aynı zamanda kendi kişisel gelişiminizi ve geleceğinizi de etkilediğini hatırlayın. Bebeğinizle geçirdiğiniz her anın kalitesine odaklanın ve ona sevginizi her fırsatta gösterin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışan anneler bebekleriyle bağlarını nasıl güçlü tutar?
Sabahları ve akşamları bebeğinizle özel 'bağ kurma' zamanları yaratın. Bu zamanlarda telefondan uzak durun ve tamamen ona odaklanın. Uyku öncesi rutinleri (masal okuma, sohbet) gibi anları değerlendirin. Hafta sonlarını bebeğinizle dolu dolu geçirmeye özen gösterin. Ona sarılmak, öpmek ve sevdiğinizi söylemek bağınızı güçlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
20 cevap 2,001 göst.
0 oy
1 cevap 523 göst.
3 Şubat 2020 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Nnurhayat (73 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 489 göst.

1,512,706 soru

24,672,803 cevap

367,361 kullanıcı

...