10 Aylık Bebek Yediğini Neden Eliyle Çıkarır?

0 oy
295 göst.
6 Eylül 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (800 puan) tarafından soruldu
10 aylık bebegım. Yemesı falan ıyıydı sonra bi hasta oldu bir hafta kadar. Son 4 5 gündür ne verirsem eliyle yemekleri ağzından geri cıkarıyor. Elinden gelse komple elini sokacak agzına. Hıc bısey yedıremez oldum. Sürekli meme emmek istiyor
Bebek Ayı 10

1 cevap

0 oy
6 Eylül 2023 (80 puan) tarafından cevaplandı
Neden acaba 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

10 aylık bebek neden yediğini eliyle geri çıkarır?
10 aylık bebeğinizin yediğini eliyle geri çıkarmasının birkaç nedeni olabilir. En yaygın sebepler arasında gelişmekte olan çiğneme becerileri, yutma güçlüğü, boğazına bir şey takılma hissi veya sadece oyun oynaması yer alır. Hastalık sonrası bu durumun başlaması ise iyileşme sürecinde hassasiyetten kaynaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde yemek reddinin en sık görülen nedenleri nelerdir?
Bebeklerde yemek reddinin en sık görülen nedenleri arasında diş çıkarma döneminde yaşanan rahatsızlık, boğaz ağrısı gibi hastalıklar, sindirim sorunları (gaz, reflü), besin alerjileri veya intoleransları, yemek yeme pozisyonundaki rahatsızlıklar ve yeni tatlara veya dokulara karşı isteksizlik sayılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
10 aylık bebeğime yemek yedirmekte zorlanıyorum, ne yapmalıyım?
10 aylık bebeğinize yemek yedirmekte zorlanıyorsanız, öncelikle sabırlı olun. Küçük porsiyonlar sunun, farklı tat ve dokuları deneyin. Bebeğinizin ilgisini çekecek elle tutulur gıdalar (finger food) sunmayı düşünebilirsiniz. Meme isteğinin artması, genel bir rahatsızlık veya güvensizlik belirtisi olabilir, beslenme düzenini gözden geçirin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek yemekten kaçınma davranışı ne kadar sürer?
Bebeklerde yemekten kaçınma davranışı genellikle geçicidir ve birkaç günden birkaç haftaya kadar sürebilir. Bu durum genellikle altta yatan nedene (hastalık, diş çıkarma, stres) bağlıdır. Nedeni ortadan kalktığında veya bebek kendini daha iyi hissettiğinde beslenme düzeni normale dönebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin eliyle yemekleri çıkarması normal bir gelişim süreci midir?
Evet, bebeklerin yemekleri eliyle çıkarması belirli bir yaş grubunda normal bir gelişim süreci olabilir. Özellikle 10-12 aylık bebekler, keşfetme ve motor becerilerini geliştirme aşamasında ağızlarını ve ellerini yoğun kullanırlar. Bu, besinlerin dokusunu veya tadını anlamaya yönelik bir çaba olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 588 göst.
24 Temmuz 2021 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Kristina (63 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 429 göst.
5 Mayıs 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Pinarcekirge (65 puan) tarafından soruldu
0 oy
0 cevap 226 göst.
5 Mayıs 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Pinarcekirge (65 puan) tarafından soruldu

1,512,747 soru

24,673,231 cevap

367,383 kullanıcı

...