Verem Aşısı Sonrası Sertlik ve Yara Normal mi?

0 oy
767 göst.
13 Kasım 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (222 puan) tarafından soruldu

imageSağlık ocağı yara olur normal dedi ama etrafı da sertleşmiş baya normal mi bu? Ve canı yanar mı 

4 Cevaplar

0 oy
13 Kasım 2023 (192 puan) tarafından cevaplandı
Fotoğraf tan tam anlamadım ama bizimki de serlesmisti ucu sivilce gibi olup kendi patlamıştı 
13 Kasım 2023 (222 puan) tarafından yorumlandı
Evet ucu sivilcelesmeye başladı
-Reklam-
0 oy
13 Kasım 2023 (455 puan) tarafından cevaplandı
Canı yanar mı bilmiyorum ama şişme yapar su toplar demişti doktor bize 
0 oy
13 Kasım 2023 (123 puan) tarafından cevaplandı
Normal bir durummuş. Siz hiç dokunmayın sıkmayın ovalamayon kendiliğinden iyileşmesi gerek. 
0 oy
13 Kasım 2023 (4 puan) tarafından cevaplandı
Bu normal bir durum benim bebeğimde de oldu sağlık ocağındaki hemsiremize sordum böyle olması aşının fayda ettiğini yani vücuda olumlu olduğunu gosteriyormuş. Elle temas etmeyin yara iltihap olup patlayabilir hiçbir şey sürmeyin diye de uyardılar 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Verem aşısı sonrası oluşan sertlik ve kızarıklık normal mi?
Evet, verem (BCG) aşısı sonrası enjeksiyon yerinde oluşan kızarıklık, şişlik ve sertleşme oldukça yaygın ve genellikle normal kabul edilen yan etkilerdir. Bu reaksiyonlar, aşının bağışıklık sistemini uyarmasının bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
BCG aşısı sonrası yara ve sertleşme ne kadar sürer?
Genellikle BCG aşısı sonrası yara ve sertleşme birkaç hafta sürebilir. İlk haftalarda belirgin olan şişlik ve kızarıklık zamanla azalır, ancak küçük bir iz veya sertlik daha uzun süre kalabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Verem aşısı yerinde ağrı olur mu, ne zaman doktora başvurulmalı?
Aşı yerinde hafif ağrı veya hassasiyet normaldir, ancak şiddetli ağrı, aşırı kızarıklık, iltihap akıntısı veya ateş gibi belirtiler varsa mutlaka bir sağlık profesyoneline danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde verem aşısı sonrası yara bakımı nasıl yapılmalı?
BCG aşısı sonrası yara bölgesini temiz ve kuru tutmak önemlidir. Kabuklanma olursa soyulmamalıdır. Yaraya müdahale etmekten kaçınılmalı ve doktorun önerdiği şekilde bakım yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
BCG aşısı sonrası sertleşme kalıcı iz bırakır mı?
Evet, BCG aşısı sonrası oluşan sertleşme genellikle aşı yerinde küçük, kalıcı bir iz bırakır. Bu iz, aşının yapıldığına dair bir işaret olarak kabul edilir ve tıbbi bir sorun teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 791 göst.
7 Temmuz 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Tubiskooo (305 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 428 göst.
28 Aralık 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde nurr001 (711 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 463 göst.

1,512,824 soru

24,674,387 cevap

367,447 kullanıcı

...