Bebek Parmak Gıdaya Nasıl Başlar: Kıvam ve Zamanlama Soruları

0 oy
792 göst.
21 Ocak 2024 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (488 puan) tarafından soruldu
Nasıl başlıcam haşlama kıvamı tamamen yumusak mı biraz sert mi nasıl olcak . Pütürlü parçalı yemek yiyo balık yerken zorlanıyo sadece . Artık kendi eline verip tutmasını kendi başına yemesini öğrenmeye başlasın istiyorum zamanı var mı başlasam mı . Fazla kopartır diye panik yapıyorum nasıl olcak bi  yol gösterirseniz sevinirim. birde bebe bisküvisi yapan varsa  tarif alabilirim
Bebek Ayı 9

6 Cevaplar

0 oy
21 Ocak 2024 (34 puan) tarafından cevaplandı
Ben ek gıdaya başladığımızdan beri veriyorum şuan 11 aylık elma muz vs kendisi yiyebiliyor bu öğrenilen birşey ben böyle düşünüyorum ne kadar geciktirirseniz o kadar iyi olmayacak ne kadar çok deneyimlerse o kadar çabuk öğrenir evet bir süre zor oluyor sürekli kontrol etmeniz gerekiyor boğazına kaçırdığı da oluyor öyle anlarda sizin panik yapmamanız onu korkutmamanız önemli ama deneyimlemeden öğrenemez 
21 Ocak 2024 (34 puan) tarafından yorumlandı
Kıvamı içinde elinde parçalanacak kadar yumuşak olmamalı bölemeyeceği kadar sertte değil
21 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
O yüzden erteledim az daha az daha dedim m öğrenmeli pnik yapmmaya çalışcam . Kıvam olarak nasıl vermeylim yumuşak mı olmalı tamamen eliyse sıkınca ezilmeli mi azcık diri mi olcak . Meyve filesiyle verdim ama elinde hiç vermedim bu hafta inşallah başlıcam
21 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Nelerle başlayabilirim mesela . Meyve sebze öneriniz ?
21 Ocak 2024 (34 puan) tarafından yorumlandı
Dokuz aylık diyorsunuz daha bütün parçalı şekilde yedirmeye başlamışsınızdır zaten ama çok tedirgin oluyorsanız ilk birkaç gün biraz daha yumuşak şekilde hazırlayın sonra biraz daha az haşlamaya başlarsınız kendisi de heves ediyorsa daha kolay oluyor benim bebeğim daha ek gıdaya başladan eline almak yemek isterdi biz yerken hala öyle şu an mesela kaşığı falan da kendisi kullanmak istiyor eğer sizin de öyleyse daha kolay öğrenir diye düşünüyorum bebekler bazen bizi şaşırtıyor yetenekleriyle biz bazı konularda çok evham yapıyoruz onlar çok çabuk ve kolay kavrıyorlar mesela onu hevesi olmasa bende cesaret edemezdim uzun sürede tedirgin olarak verdim bir süre sonra yutamıcağını anladığı şeyleri falan kendisi çıkarmaya başlıyor zaten
21 Ocak 2024 (34 puan) tarafından yorumlandı
Ben haşlanmış havuçla falan başlamıştım ama siz şu an normal beslenmesinde olan bir çok şeyi verebilirsiniz havuç patates meyve olarak muzu ikiye yada dörde bölebilirsiniz kıvamı da yumuşak
21 Ocak 2024 (34 puan) tarafından yorumlandı
Elmayı ben normal veriyorum ama siz dilimleyip bir miktar haşlayıp verebilirsiniz başlangıçta mandalina dilimlerini büyüklüğüne göre ikiye ya da dörde bölüp verebilirsiniz karnabahar brokoli küçük parçalara ayırabilirsiniz
21 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Muz elma çok seviyo teşvik edebilir sevdikleri aslında. Bakalım yarın Cesaret edip başlıcam
-Reklam-
0 oy
21 Ocak 2024 (560 puan) tarafından cevaplandı
Ek gıdaya başladığım günden beri eline veriyorum tabi ilk zamanlar hiç yalnız bırakmıyordum ne kadar kopardı ne yapıyor diye takip ediyordum baktım ki hallediyor yiyebiliyor artık rahatça verebiliyorum her şeyi yavaş yavaş basla sende mesela meyve verdiginde kabuğunu soy ince bir parça ver baslamsi lazım artik
21 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Ek gıdaya başlayınca salatalık veriyodum bakıyorum içini kopartmış oluyodu ben tutuyordum ama  anlık işte  dikkatli olmak lazım . Yalnız zaten bırakmam bakalım nasıl tepki vercek ne yaşıcaz
21 Ocak 2024 (34 puan) tarafından yorumlandı
Evet dediğiniz gibi anlık birşey ilk kez karpuz kaçırmıştı boğazına ikimizde çok korkmuştuk panik yaptığınız zaman daha zor oluyor bebeğiniz daha çok korkuyor umarım kolay olur endişeniz biraz olsun geçer sizin de endişeleri sıfırlamak mümkün değil zaten annelik endişe demek :)
21 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Kesinlikle ilk günden beri acabalar korkular endişeler çoğalıyor :) teşekkür ederim
0 oy
21 Ocak 2024 (1,494 puan) tarafından cevaplandı
Bak buna bende korkuyordum ananemle görüntülü k konuşurken kendi yiyor mu dedi yok dedim korkuyorum ver eline somun ekmeği ver görecem dedi yer merak etme dedi 8.5 9 aylıktan kızım korktum bir bütün ekmeği verdim ikimizde izliyoruz damakları ile ıslatıp kemirmeye basladi ben cok şaşırdım hem oynuyor hem yiyor diside yoktu yani.

Sonra bana bir gaz geldi çiğ pirasa verdimnkereviz sapı verdim kalın  havuc verdim öyle gitti.
22 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Teyzem de bana ver kendi kendine yesin diyo dedim vermedim korkuyorum alışsın diyo da işte başlayamadım bi türlü . Bugun deneme yapcam  bakalım
0 oy
22 Ocak 2024 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
Korkmayın. Öğürme refleksi olabilir. Geç bile kalmışsınız. 10. Ay lahmacun yiyordu benim bebeğim tabi yeterli dişi de vardı. Çünkü 6. Ay başladım blw ile vermeye yiyecekleri. Çatala takın yiyeceği çatalı eline verin ağzına götürmesi için yardımcı olun. Böyle böyle alışacak. Damağı ile gezeceği sertlikte olsun yiyecekler 
22 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Ne güzel. Parçalı olunca büyük eziyo evet ama bu boğulma videoları falan da cok cıkıyo karşıma  korkmadım değil yanii
22 Ocak 2024 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Boğulma için gıdanın soluk borusuna gitmesi gerek ki bu püre için de mümkün Allah korusun. Damağı ile ezebilecegi yumuşaklık da yiyebilir. Öğürme de reflekstir. İlk yardım videolarını izleyip öğrenmenizi öneririm. Her zaman bilmeye ve soğuk kanlı olmaya ihtiyacımız var
22 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
İzledim hep o anda ne yapabilirim diye bebekken süt çok kaçıyodu. Herşeyde mümkün dediğin gibi boyut olarak büyük yicek kopartcak psikolojisi oluyo  kendide istekli uzatıyo elini herşeye bakalım. Bugunbaşlıyorum
22 Ocak 2024 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Ya Allah diyelim
0 oy
22 Ocak 2024 (356 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızımda 9 aylık olacak bende eline vermeye korkuyorum hiç dişi yok daha sizin varmı pütürlü yiyor ama 
22 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Kız bu diş beni deli etcek. Kabardı  çıksın diye bekliyorum 1 ay oldu yok bembeyaz ucu görünüyo bugun yarın derken patlamadı. Pütürlü parçalı yiyor hiç bebek rendesinde yada pütürsüz vermedim ilk günden beri haşladım çatalla ezdim yedirdim
0 oy
22 Ocak 2024 (480 puan) tarafından cevaplandı
Benim bebeğim de 9,5 aylık 7 aylıktan beri kendisi eliyle tutarak yemek istiyor bu tamamen bebeğinizin isteğine bağlı bence eğer o kendini hazır hissediyorsa siz kaşıkla verirken bir şeyleri tutmak istiyorsa ya da önüne küçük bir parça bir şey koyduğunuzda onu alıp ağzına götürmek istiyorsa bebeğiniz elle yemeye hazır demektir. Biz 6 ayda ek gıdaya başladık 1 ay boyunca ben muhallebi kıvamında bir şeyler verdim ek gıdaya alıştıktan sonra baktım ki kendi bir şeylere uzanıyor tutmak istiyor önüne bir şey koyduğumda alıp ağzına götürmeye çalışıyor daha sonra normal patatesi havucu haşlayıp normal haşlama kıvamı yani çok sert değil aşırı yumuşak değil normal pişmiş hali ile uzun uzun doğrayıp pişirmiştim tutması kolay olsun diye kendisi o şekilde eliyle tutup ya da ben eline veriyordum tutuyordu ağzına götürmeye çalışıyordu ve çok şükür şu an 9 bucuk aylık kaşıkla bir şey verdiğimde kaşığı ittiriyor yani elle yemek istiyor artık bu bebeğinizin  nasıl tepki verdiğine bağlı. Siz zorlayarak değil de onun istemesi önemli
22 Ocak 2024 (488 puan) tarafından yorumlandı
Bişey yerken kaşığıtabağı ne bulursa tutmaya çalısıyo eline bişey  uzatınca elimi tutup ağzına götürüyor . Dalatalık veriyodum eline direk ağzına atıyodu ama diş kaşıma olayından dolayı havuç falan verince çok sokuyodu yine öyle yapar o kadarını ısırırsa diye aklıma geldiği için uzattım aslında

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde parmak gıdaya geçiş nasıl yapılır?
Parmak gıdaya geçiş, bebeğin oturma pozisyonunda, rahat ve dikkat dağıtıcı olmayan bir ortamda başlamalıdır. İlk olarak, kolayca kavranabilen ve püre haline getirilmiş sebzeler veya meyveler sunulabilir. Kıvamı, bebeğin rahatça yutabileceği kadar yumuşak olmalı, ancak dağılmaması için hafif sertlikte de olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Parmak gıdada kıvam ne kadar yumuşak olmalı?
Parmak gıdada kıvam, bebeğin kolayca ezebileceği kadar yumuşak olmalıdır. Haşlanmış sebzeler çatal ile kolayca eziliyorsa veya parmakla bastırıldığında dağılıyorsa idealdir. Çok sert olması boğulma riskini artırabilir, ancak tamamen püre de olmamalıdır ki bebek çiğneme hareketini öğrenebilsin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler parmak gıda yerken neden zorlanır?
Bebekler parmak gıda yerken çiğneme, yutma ve kavrama becerileri henüz gelişmediği için zorlanabilirler. Özellikle katı veya pütürlü gıdaları ağızda kontrol etmekte güçlük çekebilirler. Balık gibi yapısı hassas gıdalarla zorlanmaları normaldir ve bu becerileri zamanla kazanırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Parmak gıdaya başlama zamanı ne zaman olmalı?
Bebeklerde parmak gıdaya başlama zamanı genellikle 6. aydan sonra, ek gıdaya geçişle birlikte değerlendirilir. Bebeğin başını dik tutabilmesi, oturabilmesi, nesneleri ağzına götürme isteği ve yutma refleksi gelişmişse başlanabilir. Erken başlamak, bebeğin kendi kendine beslenme becerilerini erken kazanmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler için ev yapımı bebek bisküvisi tarifi var mı?
Evet, ev yapımı bebek bisküvisi tarifleri mevcuttur. Genellikle tam buğday unu, yulaf ezmesi, muz, yumurta ve az miktarda zeytinyağı gibi malzemelerle hazırlanır. Bebeğin alerjisi olmayan, doğal ve şekersiz tarifler tercih edilmelidir. İnternette birçok güvenilir tarif bulabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 560 göst.
0 oy
2 cevap 331 göst.
0 oy
15 cevap 1,009 göst.
0 oy
8 cevap 730 göst.
11 Kasım 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Adalet 123 (28 puan) tarafından soruldu

1,512,749 soru

24,673,346 cevap

367,397 kullanıcı

...