Bebek Sarılığı Nasıl Geçer? Evde Yapılabilecekler Neler?

0 oy
1,193 göst.
26 Mart 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (8 puan) tarafından soruldu
Bebeğim 15 günlük sarılık oldu doktor haftaya gel kan alalım gerekirse dedi ne yapmam lazım evde bi yöntemi var mı nasıl geçer bilgili anneler yazarsa sevinirim 
Bebek Ayı 15 günlük

12 Cevaplar

0 oy
26 Mart 2024 (39 puan) tarafından cevaplandı
Askim tek yapman gereken bol bol emzirmek. Az da olsa sık sık emzir baska yapabileceğin bisey yok eskiler sari bisey takar giydirir fln ama ne kdr doğru o bilemem yine de yap istersen bisey kaybetmezsinn 
26 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Onu yaptım sürekli sarı yazma örtüyorum sık sık emziriyorum ama gözüme hiç geçmiş gibi gelmiyo
-Reklam-
0 oy
26 Mart 2024 (954 puan) tarafından cevaplandı
Benim iki oğlumda da uzamış sarılık var 3 ay sürüyor yükselmemesi içinde bol bol emzirdim sizdeki normal sarılıksa bol emzirme ile geçecektir hemen
26 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Bilmiyorum doktor takibe alalım dedi yükselmiş mi bakalım dedi bu Cuma bi daha kontrolü var bakalım ne dicek doktor
0 oy
26 Mart 2024 (202 puan) tarafından cevaplandı
Uyandiramadgnz zaman bile sütünüzü sağın verin azsa mama takviyesi yapın cnki kaka ile atıyor sarılığı ne kdr çok beslenirse o kdr çabuk atar 
26 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Mamada veriyorum arada sık sıkta emziriyorum geçer inşAllah
26 Mart 2024 (202 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah geçer o zaman biz iki kere fototerapi gördük geçemedi bir türlü sonradan yavaş yavaş azaldı 40 çıkınca tam geçti beyazladi çocuk :))
26 Mart 2024 (89 puan) tarafından yorumlandı
Benimde aynı şekilde 23 günlük şuan
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Geçer inşAllah ya bembeyaz çocuğum kırmızı sarı bişey oldu :)
27 Mart 2024 (202 puan) tarafından yorumlandı
Sanki hiç geçmeyecek gibi oluyor ama geçiyor İnşallah en kısa sürede geçer :)
0 oy
26 Mart 2024 (97 puan) tarafından cevaplandı
Canım benim oğlumda sinirdaydi bol bol emzirdim bir saatte bir ve sarı tülbent ört basına kapalı tut ışığı ışık görmesin öyle geçti benimki çok şükür 
26 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Işığı hep açık bırakıyorum bende dediğiniz gibi yapıyım kapatıyım ışığı
28 Mart 2024 (97 puan) tarafından yorumlandı
Yok cnm kapat hem süt ver hem mama ver ben öyle yaptım çünkü benimde sinirdaydi kan verdiğimizde sarı tülbent iyi geliyor cnm beşiğin üstüne koy bebeğini ört onunla bide biz emzige az bişey süzme bal batırıyorduk valla geçti cnm benim oğlumda yani belliydi sarılık olduğunu gozu içi sariydi ağzı içi sariydi yüzünde aynı o şekil kontrole gittik doktor sarılık var kan alacağız dedi aldı sinirdaydi ve bana bol bol emzir her saat kaldır dedi öyle de yptm bunlarida yaptım geçti çok şükür
0 oy
26 Mart 2024 (156 puan) tarafından cevaplandı
Uzamış sarılık vardı bizde de 2.5 ay falan sürdü. Tahlilde bakiyolar başka bı hastalık mı tetikliyo diye sorun yoksa bol bol emziriceksin kakasiyla aticak
26 Mart 2024 (156 puan) tarafından yorumlandı
Bana çok ısrar ettiler şekerli su ver diye cevremdekiler ama vermedim kesinlikle. Size de söyleyen olursa aklınızda bulunsun kesinlikle böyle şeyler yapmayın. Çok üzülmüştüm ben de uzadığı için ama bı anda kendiliğinden gitti
26 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Soda ver diyolar bana ama vermiyorum korkuyorum vermem de ben emziriyorum sürekli inşAllah bizimkide geçer dua edin bize
26 Mart 2024 (156 puan) tarafından yorumlandı
Dualarım sizinle en kısa sürede yavrunuz atlatır inşallah ama korkmayın geçiyor:) nolur vermeyin öyle şey olur mu el kadar bebeğe
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Vermedim zaten biraz laf söz oldu ama umrumda değil
27 Mart 2024 (156 puan) tarafından yorumlandı
Bana da çok dediler hiç takmayın kafanıza geçiyor zaten,:)
0 oy
26 Mart 2024 (267 puan) tarafından cevaplandı
Bol bol emxir yetmiyorsa mamayla destekle çünkü sarilik idrarla atılır vücuttan benim kızım da silindi kuvezde kalmıştı doktor bana öyle demişti.  Bide mümkün olduğunca gün ışığına tut vucudunu
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Sütüm var Allaha şükür ama mamada veriyorum ara ara
0 oy
26 Mart 2024 (148 puan) tarafından cevaplandı
Benim oğlumda olmuştu iki güne bir 2cay kaşığı ılık su verdim sende ver sık sık da emzir zaten isedikce atıyor hatta ben mamada verdim kaşıkla fln sustum az di 
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Bende mama veriyorum ara ara ılık su versem mi bilemedim malum doktorlar vermeyin 6 aya kadar diyolar
27 Mart 2024 (148 puan) tarafından yorumlandı
Ben verdim günde 1 çay kasigi hazır su ılık verdim
31 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Sanki düzeliyo gibi bakalım olmazsa onuda veririm
0 oy
26 Mart 2024 (53 puan) tarafından cevaplandı
Kızım sarılık olunca bol bol uyandırıp emzirdim uyanmayınca da soydum bezi kalıncaya dek uyandı sarı bez örttük üstüne bide bana temas etti devamlı bide ılık azıcık şekerli şerbet verdik 1 2 çay kaşığı günde çabucak attı kızım benim 
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Şerbeti duymuştum da versem mi bilmiyorum şeker iyi değil şimdiden vücuduna
28 Mart 2024 (53 puan) tarafından yorumlandı
Çok şeker koymuyorsun içine hafif tadını değiştiricek kadar ve çok vermiceksin 1 2 çay kaşığı  Bnde senin gibi düşünmüştüm ilk bana dediklerinde ama iyi ki içirmişim
31 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Bana gerek kalmadan çocuğun emziğine şeker batırıp vermişler almış alcağı şekeri zaten bir iki sefer içirdim şerbet bende düzeliyo gibi bakalım
0 oy
26 Mart 2024 (63 puan) tarafından cevaplandı
Canım merhaba benimde 3 günlükken oldu şuan 22 günlük yatırmamı istediler ayrı kalmamak için yatırmak istemedim. Zaten  yüksek çıkmış olsaydı sana bir daha gel demezdi, yapman gereken bol bol emzirmek ve havanın güneşli olduğu bir zamanda bebeğini güneşe bırak. Sarı yazma veya sarı kıyafet hep batıl inanç hiç kullanma ben kullanmadım.
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Sarı yazma örtüyorum ama faydası olmadı sanırım haftaya gel gerekirse kan alalım dedi bakalım Cuma günü gitcez Allahın izniyle iyi olduğunu söylerler inşAllah
27 Mart 2024 (63 puan) tarafından yorumlandı
İnşaAllah düzelir canım.   Rabbim şifa versin
0 oy
26 Mart 2024 (89 puan) tarafından cevaplandı
Kaç çıktı sarılık 
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Kan almadılar daha
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Cuma günü randevu var
0 oy
26 Mart 2024 (8 puan) tarafından cevaplandı
Bizimki de yeni yeni baslamisti sariligi  bol bol emzirdim gece uykusundan bile kaldırıp emzirdim günde 2 3 kere de mama verdim 2 3 güne normale dondu
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Ne güzel darısı başımıza bizde atlatırız inşAllah
0 oy
27 Mart 2024 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
Bol bol emzirin gündüz yatağını camın önüne koyun perdeyi açın gün ışığı alsın. Bizim mayıs sonu doğmuştu o yüzden 1 saat sadece bezli güneş ışığına bıraktım. Birde 24 saat de olsa mama verebilirsiniz sütünüz yeterli değil veya kan uyuşmazlığı gibi bir durum varsa. 

Sarılığı geçiren asıl şey beslenme. Kaka ile bilrubin dışarı atılıyor 
27 Mart 2024 (8 puan) tarafından yorumlandı
Biliyorum gübde 3 4 bez değiştiriyoruz ama bana hala sarı gibi geliyo bende sürekli emziriyorum arada mamada veriyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde sarılık evde nasıl geçer? Bilgili anneler yardım!
Bebeklerde sarılık için doktor tavsiyesi alınmalı. Doktor kontrolünde, bol emzirme ve güneş ışığı sarılığın azalmasına yardımcı olabilir. Yüksek değerlerde ise fototerapi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
15 günlük bebeğim sarılık, ne zaman doktora gitmeliyim?
Bebeğiniz 15 günlük ve sarılık belirtileri gösteriyorsa, doktorunuzun önerdiği haftaya kadar bekleyebilirsiniz. Ancak sarılık artarsa, uyku hali artarsa veya beslenmesi azalırsa acilen doktora başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sarılık olan bebeğimi ne kadar süreyle emzirmeliyim?
Sarılık olan bebeğinizi sık sık ve yeterli süreyle emzirmek önemlidir. Anne sütü, bebeğin sarılıktan kurtulmasına yardımcı olan besinleri içerir ve bilirubin atılımını destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık için doğal yöntemler var mı?
Bebeklerde sarılık için tek etkili doğal yöntem güneş ışığı ve bol anne sütü alımıdır. Ancak bu yöntemler doktor kontrolünde ve sadece hafif sarılıklarda etkilidir. Tıbbi müdahale gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sarılık kaç günde geçer, ne zaman endişelenmeliyim?
Bebeklerde sarılık genellikle birkaç gün içinde kendiliğinden geçer. Ancak sarılık yaygınlaşıyor, bebeğiniz halsizleşiyor veya beslenmesi bozuluyorsa endişelenmeli ve hemen doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 605 göst.
28 Haziran 2023 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Feyza34 (73 puan) tarafından soruldu
0 oy
7 cevap 869 göst.
0 oy
3 cevap 597 göst.
0 oy
4 cevap 699 göst.

1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...