18 Aylık Bebek Davranışları: Öfke Krizi Normal Mi? Doktora Gitmeli Mi?

0 oy
584 göst.
22 Ekim 2024 12-24 ay arası bebekler kategorisinde (71 puan) tarafından soruldu
18 aylık bebeğim.öfke krizleri geçiriyor. Hatta çoğunlukla ne istediğini bile çözemiyorum. Ellerini kolunu ısırıyor. Hatta bazen çığlık atarken yüzünü sıkıştırıyo. Kendine vuruyor. Elleri titriyor korkmaya başladım. Sendrom olabilir ama çok zorlanıyorum. Nasıl davranacağımı ne yapacağımı bilmiyorum. Uzun süre çığlık çığlığa ağlıyor bazen. Bazen de hemen susup gülmeye başlıyor. Çok dengesiz ve ben ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. Bazen geceleri ağlama tutuyor. Bazı sabahlar ağlayarak uyanıyor ve uzun sürüyor sakinleşmesi. Doktora götürmeli miyim sizce? İlk etapta çocuk sağlığı ve hastalıklarına mı götürmeliyim. Ne olur bir çare...

6 Cevaplar

0 oy
22 Ekim 2024 (327 puan) tarafından cevaplandı
Kafasını vuruyormu duvara ve ya yere
22 Ekim 2024 (71 puan) tarafından yorumlandı
Hayır öyle yapmıyor şükür ki
-Reklam-
0 oy
22 Ekim 2024 (2,414 puan) tarafından cevaplandı
Bir rahatsızlığı olduğunu sanmıyorum huy edinmiş gibi geldi bana. Arkadaşımın oğlu da ağlarken kafası morarana kadar yere vururdu doktor müdahale etme sadece güvenli bir alan ver mesela kafasının altına yastık koy vursun onun haricinde görmezden gel annem bana bakıyor onun dikkatini çektim diye düşünmesin demisti ya bu yaptığı işe yaradı ya da büyüdükçe geçti. Yeğenim de ağlama krizine girdiğinde annem aaaa Atlas nerde Atlas kaybolmuş ağlıyor mu ağlarken ben onu göremiyorum çünkü diyip oyun yapardı yeğenim de anane ceee derdi hemen 
22 Ekim 2024 (71 puan) tarafından yorumlandı
A bunu deneyeyim inşallah işe yarasın ya
22 Ekim 2024 (2,414 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah ise yarar annemin teknikleri genelde ise yarar
0 oy
23 Ekim 2024 (71 puan) tarafından cevaplandı
...............
0 oy
23 Ekim 2024 (1,862 puan) tarafından cevaplandı
17,18 ay genel olarak kriz yaşanıyor sanıyorum. Biz de ara sıra krizler yaşıyoruz ama sizin anlattığınız kadar şiddetli değil. Anlaşılmadığı içinde sinirleniyor olabilir. Hani diyorsunuz ya bazen ne istediğini bile anlamıyorum diye işte anlaşılmadıklarında da sinirleniyorlar. Konusarakta anlatamıyorlar. Ay bu dönem ne zaman geçer bilemiyorum 
0 oy
23 Ekim 2024 (3,644 puan) tarafından cevaplandı
benimkide 17aylik istedigi olmayinca etrafa vurmak ve kafasini koktuga vurmak istiyo.kucakta birkac kere aglarkende kafasini savurdugu icin bana kafa atmisligi var.ben bi sorun oldugunu dusunmuyorum duygusunu bize aktarmaya calisiyo.bana vurmaya kalkisti birkac kere kizdim vurulmaz kimseye diye ogretiyorum.benmkininde dikkati dagilana kadar dakikalarca aglayabiliyo.ne istediklerini anlamadigimiz için oluyo.3yaşini geçerek daha akli başinda olcaklar.en azindan derdini soyluycek orta yol bulmaya calisiriz.sen sakin kalmaya calis.bi doktor ofke krizi aninda yuzune bakmayin onu anlamadiginizi bu sekilde iletisim kurulamayacagini ogrensin diyodu.ben onu uyguluyorum once sakinlestirmeye calisiyorum baktim susmuyo gidiyorum oyuncaklariyla oynamaya basliyorum veya mutfaktan esya getirip onlarla ilgileniyorum sanki onunla ilgilenmiyomusum gibi sakin oluyorum kendine gelmesini bekliyorum
0 oy
23 Ekim 2024 (913 puan) tarafından cevaplandı
Aynı şeyleri yaşadık hemen hemen. Doktora götürdüm normal olduğunu söyledi. Konuşmadığı için kendini ifade edemiyor ve doğal olarak sinirleniyor dedi. Sakin kalın kızıp bağırmayın zıtlaşmayın dedi. Seçenek sunun bunumu istiyorsun, bununla mi oynamak istiyorsun vs gibi. Eğer davranışta ısrar ederse bu davranışın çok çirkin olduğunu söyleyin ona hiç yakışmadığını söyleyin dedi. Valla bizde işe yaradı inanamadım ama cidden sakinleşiyor böyle konuşunca.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 aylık bebekte öfke krizi, kendine zarar verme normal midir?
Evet, 18 aylık bebeklerde öfke krizleri, kendini ısırma, vurma gibi davranışlar bu yaş grubunda sık görülebilen gelişimsel bir evredir. Genellikle duygusal regülasyon becerilerinin henüz gelişmekte olmasından kaynaklanır. Ancak, davranışların şiddeti ve sıklığı endişe verici boyutlardaysa bir uzmana danışmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin titreyen elleri ve ani duygu değişimleri neden olabilir?
Bebeğinizin ellerindeki titreme ve ani duygu değişimleri (çığlık atıp hemen gülmeye başlama gibi) stres, aşırı uyarılma veya yorgunluk belirtisi olabilir. Bazı durumlarda tıbbi bir nedeni olabileceği için çocuk doktoruna başvurmak en doğrusudur. Doktor, altta yatan nedeni teşhis edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Öfke krizi sırasında bebeğe nasıl yaklaşılmalı, sakinleştirilmeli?
Öfke krizi sırasında öncelikle sakinliğinizi koruyun. Bebeğinizin güvenliğini sağlayın ve kendisine veya başkalarına zarar vermesini engelleyin. Sakinleştikten sonra sevgi dolu bir kucaklama veya sakin bir ses tonuyla konuşmak yardımcı olabilir. Krizin nedenini anlamaya çalışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Geceleri ağlama ve sabahları ağlayarak uyanma nedenleri nelerdir?
Geceleri ağlama ve sabahları huzursuz uyanmalar, diş çıkarma, korkular, rüyalar, uyku düzeni değişiklikleri veya çevresel faktörlerden kaynaklanabilir. Bebeğinizin uyku ortamını gözden geçirmek, rutinler oluşturmak ve uyku öncesi rahatlatıcı aktiviteler denemek faydalı olabilir. Süreklilik halinde ise doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
18 aylık bebekte sendrom şüphesi varsa hangi doktora gidilmeli?
18 aylık bebeğinizde herhangi bir sendromdan şüpheleniyorsanız, ilk etapta mutlaka bir çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanına (pediatrist) başvurmalısınız. Doktor, bebeğinizin genel gelişimini değerlendirecek ve gerektiğinde sizi ilgili diğer uzmanlara yönlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 656 göst.
0 oy
4 cevap 1,105 göst.
0 oy
2 cevap 609 göst.
0 oy
8 cevap 1,087 göst.

1,512,745 soru

24,673,153 cevap

367,379 kullanıcı

...