Trombosit 525 Normal mi? Menenjit Aşısı Sonrası Bebek Durumu?

0 oy
307 göst.
9 Ocak 2025 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (79 puan) tarafından soruldu
Sen 7 aylık kızım menenjit aşısı olduk peşine demir ilacı kullanmadığımız için kan testi yapalım dedik kan verdik. Koldan aldılar kanı. Demir seviyesinde problem çıkmadı ama trombosit 525 çıktı . Doktor bişey olmaz normal dedi ama kafama takıldı . Yaşayan var mı bu durumu 

1 cevap

0 oy
9 Ocak 2025 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
Aşı veya başka bir hastalık sebebi ile oynar. Kemik iliği bir süre sonra hızlı çalışır. Plt yüksek çıkar. 2 hafta sonra da yerine oturur. Hastalık iyileştikten 2 hafta sonra veya aşıdan 2 hafta sonra böyle testleri yapın m kan için aldığınız sonuç da gerçeği yansıtmaz bu dönemde 
9 Ocak 2025 (79 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ediyorum bilgilendirme için
9 Ocak 2025 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim. Bizim 557 çıkmıştı bir keresinde hastalık sonrası. Nedenini o zaman doktordan öğrenmiş bu bilgileri almıştım. 2 hafta sonra 330 lara inmişti. Doktor anlatmış olsa da acaba diyip tekrar test yaptırdım :)
9 Ocak 2025 (79 puan) tarafından yorumlandı
Biz grip geçirmedik ama anlamadım neden yükseldi
9 Ocak 2025 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Grip değil sadece. Siz grip geçirmediniz ama aşı oldunuz. Aşı da bulunan mikrobu da, grip mikrobunu da yenmek için kemik iliği çalışır. Önce kanı depolara çeker sahte bir kansızlık olur sonra bunu düzene sokmak için kemik iliği yüksek performans çalışır ve trombosit yükselir. Herşey rayına oturması yaklaşık 2 hafta alır. Sonra düzene girer.

Mikrop, bakteri, virüs ile başa çıkma yöntemi bu vücudun
9 Ocak 2025 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Ayrıca tehlikeli yükseklikte değil değeriniz
9 Ocak 2025 (79 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim ❤️
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde menenjit aşısı sonrası trombosit değeri 525 normal mi?
Genellikle bebeklerde menenjit aşısı sonrası trombosit değerinde hafif yükselmeler görülebilir. Doktorunuzun 'bir şey olmaz normal' demesi, bu durumun endişe verici olmadığını gösterir. Ancak yine de doktorunuzun belirttiği kontrol tarihlerini takip etmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Trombosit yüksekliği neden olur ve tehlikeli midir?
Trombosit yüksekliği (trombositoz) enfeksiyonlar, iltihaplar, demir eksikliği veya aşılama sonrası gibi birçok nedenden kaynaklanabilir. Çoğu zaman geçici ve zararsızdır. Ancak bazı durumlarda altta yatan ciddi bir hastalığın belirtisi olabilir, bu yüzden doktor takibi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Menenjit aşısı sonrası trombosit değerlerinde gözlemlenen değişimler nelerdir?
Menenjit aşısı sonrası bazı çocuklarda trombosit sayısında geçici bir artış görülebilir. Bu artış genellikle aşıya vücudun verdiği normal bir tepki olarak kabul edilir ve kısa sürede normale döner.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor normal dese de trombosit değeri 525 için ne yapılmalı?
Doktorunuzun 'normal' demesi güven verici olsa da, endişeleriniz devam ediyorsa ikinci bir görüş almak veya doktorunuza bu endişelerinizi detaylıca sormak faydalı olabilir. Doktorunuz muhtemelen ek testler veya belirli bir süre takip önerecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Trombosit değeri 525 olan bebeklerde hangi belirtilere dikkat edilmeli?
Trombosit değeri yüksek olsa da, bebekte ateş, ciltte morarmalar, burun veya diş etlerinde kanama, aşırı halsizlik gibi endişe verici herhangi bir belirti yoksa durum genellikle takip edilebilir. Doktorunuzun önerilerine uymanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 434 göst.
0 oy
1 cevap 288 göst.
22 Haziran 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Reyhan123 (67 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 616 göst.
0 oy
4 cevap 415 göst.

1,512,801 soru

24,673,938 cevap

367,431 kullanıcı

...