0 oy
687 göst.
16 Aralık 2025 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (76 puan) tarafından soruldu

Merhabalar, 

Bebeğim tam 1 ay önce 37. Haftasinda 2960gr doğdu.  Bu zamana kadar yalniz 400 gr almiş. Bana az geldi ilk ayinda dogum kilosu üzerine 1 kilo alinir genellikle. Amne sütü aliyor sirf uykulari normal 2 saatte veya her istediğinde emziriyorum. Sizce bormal mi yoksa cocuk doktorunun görmesi gerekir mi?

Bebek Ayı 1

8 Cevaplar

+1 oy
16 Aralık 2025 (257 puan) tarafından cevaplandı

En hizli kilo alacagi zamanlarda altinda kalmis doktora danisin kesinlikle

16 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim. Haftaya randevumuz var
-Reklam-
0 oy
16 Aralık 2025 (4 puan) tarafından cevaplandı

1 aylık olunca genel kontrolleri oluyor doktor söyler kilosu için bir şey aslında ama az geldi bana ilk aylar iyi kilo alıyor çocuklar tabi her çocuk aynı değil bunuda unutmayalım her bebeğin gelişimi kendine özeldir

17 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Evt ilk bebeğimde zayif bu bebek opmasina rağmen iyi kilo aldığını hatirliyorum. Bakalim doktor ne diyecek
0 oy
16 Aralık 2025 (237 puan) tarafından cevaplandı

Doktor veya hemşire ölçmedi mi ki zaten? Bişey demedi mi?

17 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Evt ilk baslarda olculuyordu iyi gidiyordu boyle emzirmeye devam et demişlerdi fakat artik 1 ay doldu sağlık ocağında ölçülunce 3400 gr da busey demedi ebe
17 Aralık 2025 (237 puan) tarafından yorumlandı
Allah Allah normalde sağlık ocakları daha çok panik yaptırır az almış diye. Acaba siz mi yanlış anladınız kiloyu?
17 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Yani kendimden suphe etmeye başladım ama tekrar sordum çünkü kendimde not alıyorum. Hatta 3450 de kiyafet den ötürü 3400 diyelim biz ona dedi. :/
0 oy
16 Aralık 2025 (9,840 puan) tarafından cevaplandı

Yani 500 gr'ın üstünde olması beklenir. Sizin bebeğiniz alt sınırın altında kalmış. Doktor görse iyi olur. 

17 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Evt persentil tablosuna gore az kalmiş. Doktora danışacağım muhakkak
0 oy
16 Aralık 2025 (4,297 puan) tarafından cevaplandı

Uzgunum ama 400 gr ilk aya gore az. Emzirme sıklığınız olabilir ama dogru emiyo mu uzun uzun mu emiyo bunlar onemli. Yani memede diye dogru emiyo demek degil. 2 saati asmayacak sekilde her iki memeyi de en az 15er dakika aktif emzirmelisiniz. 

17 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Aslinda takibimde her emzirmede dediğiniz gibi iki memeyi de emziriyorum. Oshal den şüpheleniyorum bakalim doktora danışacağım muhakkak randevumuz var
0 oy
17 Aralık 2025 (10 puan) tarafından cevaplandı

Dogduktan sonra biraz ödem giyer bebekten o ödemeden sonra hiç tarafından mı benim bildiğim 300 gram faln gidiyor öyle bişi olduysa onuda eklersen 800 gram almış oluyo bence odan normal ama zayıfmış gerçekten çok sık beslenmesi lazım doktora bence hemen bi sor sağlık ocagıda bilir bu durumu

17 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Sağlık ocağına 2 gün once gittim.bisey demediler. Bakalim cocuk doktoruna da gideceğiz.
0 oy
18 Aralık 2025 (20 puan) tarafından cevaplandı

Merhaba odemide sayarsak yaklasik 700 gr almis bu da gunde oetalama 20gr yapiyor alt sinirin altinda ama cokta koru degil.  Benm bebegmde basta kilo almamisti surekli memedeydiama dogru tutamiyormus meger zayif kalmıştı sonra duzelttik bebekte guclendide daha iyi kavramaya basladi. Sizinde oyle bi durumunuz olduysa bundan sonra daha hizli kilo alir. Bir de surekli meme degismeyin cocuk surekli onsut alirsada kilo almaz. Yagli sutu almasi lazm

18 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Hm yani evt olabilir de tabii memeyi cok degistirmiyorum yani en azindan hemen degil. Bazen emdikten sonra sağım yapip o yagli sütü kaşıkla veriyorum
0 oy
18 Aralık 2025 (573 puan) tarafından cevaplandı

Biraz az kilo almış bizimde ilk ay böyle olmuştu meğer sütüm yetmemis olmamış ve sariligimiz geçmemişti uzayan sarılık olmustuk sizin sariliginiz var mı onunla ilgili bişey dediler mi doktora bı danisin tahlil vs yapiyolar bazen yani bizde sarılık da olunca troitlerine karaciğer enzimlerine falan bakilmisti kan idrar tahlili istenmişti acaba bı hastalığı olduğu için mi kilo alamadı diye çok şükür bişey çıkmamıştı 

19 Aralık 2025 (76 puan) tarafından yorumlandı
Sarılığı çok belirgin değil.  Ilk 1 haftalikken baktirmiştik ozmn da normaldi değeri.  Ilk bebegimde sarilik uzamıştı fakat kilo alimi gayet iyi di hergun 30 gr 35 gram alıyordu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

1 aylık bebek doğan kiloya göre ne kadar kilo almalı?
1 aylık bir bebek genellikle doğum kilosunun üzerine en az 1 kilogram almalıdır. Bebeklerin ilk ayda ortalama 750 gram ile 1 kg arasında kilo alması beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek 1 ayda sadece 400 gram alırsa doktora götürülmeli mi?
Evet, 1 aylık bebeğin sadece 400 gram alması, normal kabul edilen kilo alımının altında kaldığı için mutlaka bir çocuk doktoru tarafından görülmelidir. Doktor, bebeğin gelişimini değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü alan bebeklerde kilo alımı neden yavaş olabilir?
Anne sütü alan bebeklerde kilo alımı bazen daha yavaş olabilir, ancak 1 ayda 400 gram alımının altında olması endişe vericidir. Doktor, yeterli beslenme alıp almadığını kontrol edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin ilk ayda kaç kilo alması normal kabul edilir?
Bebeklerin ilk ayda ortalama 750 gram ile 1 kilogram arasında kilo alması normal kabul edilir. Bazı bebekler biraz daha az veya fazla alabilir ancak 400 gramın altı dikkat gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
1 aylık bebeğin kilo almaması için yapılabilecekler nelerdir?
1 aylık bebeğin kilo almaması durumunda öncelikle anne sütünün yeterli olup olmadığı kontrol edilmeli ve mutlaka bir çocuk doktoruna danışılmalıdır. Doktor, beslenme düzenini ve emzirme sıklığını değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 328 göst.
0 oy
3 cevap 407 göst.

1,512,731 soru

24,672,989 cevap

367,375 kullanıcı

...