30 Günlük Bebekte Sarılık 12 Değeri Uzamış mıdır? Ne Yapılmalı?

0 oy
746 göst.
24 Ocak 2026 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (5 puan) tarafından soruldu

İyi günler, 30 günlük bebeğimin sarılık değeri 12 çıktı, uzamış sarılık dediler yaşayan var mı? Ne yapmalıyım? 

10 Cevaplar

0 oy
24 Ocak 2026 (257 puan) tarafından cevaplandı

Şu an benim kızım büyüdü 2,5 yaşında ama 50 gün sürmüştü sarılığı yavaş yavaş bayağı yavaş iyileşmişti yani bol bol emzirmem veya mama vermen gerekiyor şimdi uyuduğu için vermen de zor tabii ama bir hastanelerde emzirme desteği var orada hemşireler bayağı yardımcı olmuştu bana

24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Emzirme dışında yapılacak bir şey var mı peki önerebileceğiniz
24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Emzirme dışında yapılacak bir şey var mı peki önerebileceğiniz, anne sütü sarılığı mı dendi size de
24 Ocak 2026 (257 puan) tarafından yorumlandı
Ona öyle bir şey demediler ama iki çocuğumda da ikisi de sarılık oldu yani aslında güzel beslemiştim ikincisinde daha tecrübeliydim sütümü sağıp şırınga ile verdim süt sarılığı denilmedi bana yani öyle bir şeye bakılmadı 2 saat doğumdan sonra uyumuştum o ara kan şekeri düşmüş ve sarılık başladı dedi ve çok hızlı ilerledi ben de hani emzirirken uyuyor ya bebekler sarılık uyandırmak biraz zor şırıngayla besledim sütümü sağıp sarılığı geçti halde gözlerinde Sarı di hala 40 mevlüdünü okuttum yani hala gözleri sarıydı 2 ay falan şırınga ile beslemeye devam ettim sonra toparlandı
24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Anladım, öncelikle teşekkür ederim, bizim beslenmede sıkıntımız yok uyandırıp yapıyorum ama vücudundan atamadı bir türlü
24 Ocak 2026 (257 puan) tarafından yorumlandı
Beslenmeye devam ediyorsa muhakkak geçecektir iki günde bir muhakkak kan vermeye götür zaten doktor takibini yapar bir hastalık olarak düşünmüyor bunu asla hastalık değil
24 Ocak 2026 (202 puan) tarafından yorumlandı
Acaba sütünüz yeterli mi cnki bnde emziriyordum ama atamıyorudu uzamış sarılık dendi hastanede de kaldık kaç hafta sonra mamaya başladım üç dört günde toplarladi memeyi unutmasn diye ilk emziryordum 10-15 dk sonra mama veriyordum
25 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Doktor herhangi bir şey demedi süt yetersizliği ile ilgili, teltikler yapıldı sonuçlar daha gelmedi, belki ondan sonra başlarız, teşekkür ederim
25 Ocak 2026 (202 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim ,  bnmde sütüm vardı ama yaramıyormus kendim de sagiyordum hastanede kalınca hastane pompası ile dedoktor sagdrtri insalah sizde çabucak atlatrsnz
-Reklam-
0 oy
24 Ocak 2026 (296 puan) tarafından cevaplandı

3 ay yaşadık ama bizim 7 den yukarı çıkmadı hiç 

24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Bizim düşüyor ama çok yavaş, ilk değeri 14 tü
24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Bizim düşüyor ama çok yavaş, ilk değeri 14 tü, size de anne sütü sarılığı mı dendi
24 Ocak 2026 (296 puan) tarafından yorumlandı
Bizimde 12 di 7 e düştü 3 ay sonra 3 e düştü prematüreydi kızım uzayan sarılık demişti Dr
0 oy
24 Ocak 2026 (247 puan) tarafından cevaplandı

Canım uzamış.sarilik eğer sadece yüzde varsa sikinti degil ama vücuduna yayılırsa sikinti. Anne sutu yapar bu durumu ama çözülmesi icinde anne sutu gereklidir bol bol emzir gecer 

24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim bol bol emzirmeye çalışıyorum,
0 oy
24 Ocak 2026 (118 puan) tarafından cevaplandı

Bizim 3 ay sürdü, 1 aylıkken 13 dü değerimiz 2 aylık olsuğunda 7 lerdeydi 3 aylık olduğunda 4 lere düştü sonra tamamen geçti. Bol bol emzirdim ben sadece,  gündüz saat başı gece 2 saatte 1 kalkıp emzirdim sonra geçti, yüzü ve boynu sarıydı, sık sık emzirin birde maden suyu içip kayısı yemiştim emzirmiştim bir arkadaşım fayda ediyor demişti

24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Bende bu yolda gidiyorum teşekkür ederim, maden suyunu da denerim,
24 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Aylık mı kontrole gittiniz
25 Ocak 2026 (118 puan) tarafından yorumlandı
Aynen aylık kontrole gittim
0 oy
24 Ocak 2026 (4,297 puan) tarafından cevaplandı

Arkadasin kizi 3 ay kadar olmustu. Anne sutu sariligi da diyolar. Sonra duzeldi. Bol bol beslemeye devam edin.

25 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim, bol bol emziriyorum,
0 oy
24 Ocak 2026 (29 puan) tarafından cevaplandı

Benim bebeğim 4 aylık oldu yeni bitti sarılığı bana da anne sütü sarılığı dendi hatta özel bir testi var onuda yaptırdık bizim de değerimiz 12 lerde çıktı 3 ayda geçer dedi doktor bol bol emzir dedi öyle de oldu 3 ayda bitti bizim sadece yüzünde ve gözlerinin için de vardı ben mama takviyesi de verdim sütüm geldiği kadar da emzirdim sen de istersen mama takviyesi de var ama sütün yetiyorsa bebeğin keyfi iyiyse bol bol emzir stres yapma yeni geçirdim bir şey olmadı çok şükür için rahat etsin diye de yazmak istedim 

25 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Beslenme aralığını nasıl yapıyordunuz, teşekkür ederim, size de geçmiş olsun
25 Ocak 2026 (29 puan) tarafından yorumlandı
Sık sık ben hiç saat tutmadım sütüm de çok yok diye ne zaman isterse emzirdim huysuzlandığın da mama verdim
0 oy
24 Ocak 2026 (205 puan) tarafından cevaplandı

Bzm siniedaydi sağlık ocağına gttmde direk hastanye gönderdi doktor bı dahaki gttmzde birinde ,15 di ama hangisi hatırlamıyorum zor süreçlerden geçtim emme refleksi yoktu yutkunamiyodu kg kaybı yaşadı  2 hafta  beslenmedi düzgün emmeye başladı takmadım emdikçe geçecek çünkü  bol bol emzir 

25 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim, tek çözüm yolu beslenme anladığım kadarıyla, size de geçmiş olsun,
0 oy
27 Ocak 2026 (56 puan) tarafından cevaplandı

Benimde ogʻlum 3 ayligʻinakadar surdu her halda 3 kere Kan aldilar hep emizdirdim hep birde hep guneşli olan yere yatirdim karanlik olmayan yani öyle öyle geçti ama en çok emizdirdim

28 Ocak 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim ben de aynı şekilde emziriyorum, bizde de geçer en kısa sürede inşallah.
0 oy
30 Ocak 2026 (131 puan) tarafından cevaplandı

Biz de yaşadık, anne sütü veriyordum hem yetersiz gelmiş hem de anne sütü de sarılığı sebebi olduğu için biz mama vermeye başlayınca hızlı bir şekilde düştü. Sütünüzü şırıngayla veriyorsanız günde bir kaç kere de mama vermeyi deneyebilirsiniz, çok işe yarıyor. 

2 Şubat 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Deniyorum teşekkür ederim,
0 oy
31 Ocak 2026 (573 puan) tarafından cevaplandı

Bizimde uzamış sarılık olmuştu karaciğer enzimlerine ve troitlerine bakıldı sorun var mı diye bişey çıkmamıştı doktor kiloyu az almış dedi 300gr almıştı sütun yetmiyorsa mama da ver bebek çok az kilo almis ve sarılığı atması lazım demişti sonrasında mama da verdim şırınga ile kaşık biberonla mama yedikçe toparlamisti sütüm yetmemisti olmamıştı ne yaptıysam sonra tamamen mama yemeğe başladı bu şekildeydi oğlumda da gene sütüm olmuyordu mama yedi hep sarılığı uzamadan geçmişti 

2 Şubat 2026 (5 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim, biz de mamaya başladık umarım geçer

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 günlük bebekte 12 sarılık değeri uzamış sarılık mıdır?
Evet, 30 günlük bir bebekte 12 mg/dL sarılık değeri genellikle uzamış sarılık olarak kabul edilir ve daha ileri tetkikler gerektirebilir. Öncelikle doktorunuzun önerdiği takip ve tedavi planına uymanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Uzamış sarılık durumunda bebeğimde hangi belirtiler görülebilir?
Uzamış sarılıkta bebeğin cildindeki ve göz aklarındaki sarılık devam eder. Ayrıca, bebeğin beslenmesinde azalma, halsizlik, idrar renginde koyulaşma veya dışkıda renksizlik gibi belirtiler de görülebilir. Doktorunuzla bu belirtileri paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 günlük bebeğimde uzamış sarılık varsa evde ne gibi önlemler alabilirim?
Evde öncelikle bebeğinizi bol bol emzirmeli veya mama ile beslemelisiniz. Doktorunuzun önerdiği güneş ışığına maruz bırakma (sadece doktor kontrolünde ve uygun saatlerde) veya özel fototerapi cihazı kullanımı gibi yöntemleri uygulayabilirsiniz. Bol sıvı alımı sarılığın atılmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Uzamış sarılık değeri 12 olan bebekler için tedavi süreci nasıl işler?
Tedavi süreci, sarılığın nedenine ve bebeğin genel sağlık durumuna göre değişir. Öncelikle doktorunuz kan tahlilleri ve gerekli görürse ultrason gibi ek tetkikler isteyebilir. Tedavide genellikle sık beslenme, uygun saatlerde güneş ışığına maruz bırakma veya nadiren fototerapi uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 günlük bebekte sarılık 12 çıktığında hangi doktor branşına başvurulmalı?
30 günlük bebekte sarılık değeri 12 çıktığında öncelikle çocuk sağlığı ve hastalıkları (pediatri) uzmanına başvurulmalıdır. Doktorunuz, gerekli görürse sizi yenidoğan yoğun bakım veya gastroenteroloji gibi ilgili uzmanlıklara yönlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 757 göst.
6 Ekim 2023 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Bturskn (36 puan) tarafından soruldu
0 oy
7 cevap 1,464 göst.
0 oy
3 cevap 561 göst.
24 Aralık 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Ceylin21 (29 puan) tarafından soruldu

1,512,234 soru

24,666,669 cevap

367,031 kullanıcı

...