Hanımlar ilk defa işin içine girince gördüm özellikle bu uygulamalarda ayni durumda pek çok kadin yanyana gelince bariz belli oluyor ve şaşırdım da bu duruma " Neden bir konu hakkında kaynak kitabı açıp bakma gereksinimi duymadan ordan burdan ya da buyuklerimizden duyduğumuz şeyi sanki ana kaynaktan öğrenmişiz gibi bir inançla doğruluğuna inanıyoruz? Üstelik inanmakla kalmayıp başkalarına da kesin eminmisiz doğrusu buymuş gibi günah kesinlikle yasak gibi konuşuyor fetva veriyoruz. O kadar büyük mesuliyet alıyorsunuz ki farkında değilsiniz. Dini bir konuda fetvalik birsey soruluyorsa ya kaynak kitabı açıp net bir şekilde su kitabin şu sayfasinda böyle yaziyor diye konuşalım ya ds bilmiyorum diyelim. Bilmiyorum demek ilmin yarısıdır der ibni abbas radiyallahu anh. Günümüz müslümanlarının fetva dağıtırkenki cesareti inanın imam ebu hanifede de yoktu imam safiide de. Dikkat edelim lütfen. "
Bunları niye söyledim çünkü hemen hemen her postun altında KANAMAN BITSE BILE 40IN CIKMADAN ILISKIYE GIREMEZSIN ÇOK GÜNAH. diyen tayfa nerdeyse %80lerde. Ve kendilerinden o kadar eminler ki insan kendinden okuduğundan şüpheye düşüyor. Bu yanlış arkadaşlar. Böyle birşey yok. 4 hak mezhepte bile böyle bir bilgi yok. Tek bir mezhepte bu kural var o da ananelerimizin mezhebi.
Buyrun Diyanet isleri başkanlığı nın ilmihal kitabının 214. Sayfasında nifas süresi böyle anlatılıyor : "Hanefi ve Hanbeliler nifasın en uzun süresinin 40. Maliki ve Şafiiler ise 60 gün oldugu görüşündedir. Bu süreler tamamlanmadan da nifas kani kesilebilir. O zaman fiili durum esas alınır ve kanın kesilmesiyle nifas hali dinen sona ermiş sayılır." Yani bu süreler aşıldığında artık kanama olsa bile lohusalık bitmiş sayılıyor. 40 ve 60 gün EN FAZLA miktarı belirtiyor. En az ise KANAMA NE ZAMAN KESILIRSE lohusalık fiilen bitmis sayılır. Bu her kadında farklıdır. Ister 40 gunde bitsin ister 2 günde. Kan bitmişse bitmiştir. 40 günü beklemek zorundasın diye bir kaide yok. KAN KESILDIGI GIBI ABDEST ALINIR VE HEM BIRLIKTE OLMA HEM DE IBADETLER KONUSUNDA NORMAL BIR KADIN GIBI DEVAM EDILIR.
Daha detaylı bilgi için lütfen konuyla ilgili Ilmihal okuyalım..
(Not: işin tıbbi ve psikolojik boyutu için lütfen yine ehline danışın. Burda belirtilen sadece dini boyutudur)