Anne Sütüyle Mama Nasıl Verilir? Bebek Beslenmesi Rehberi

0 oy
1,195 göst.
16 Haziran 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (231 puan) tarafından soruldu
Doktor gunde 3 kere 60 ml vermemi soyledi. Saatlerini yada emzirip mi emzirmeden sonra icmez diye düşünüyorum mamanin tadini alica anne sutunu birakirmi ki ama gunde 1 kere vercem dolapta anne sutulerim var onlar bitince artiririm 
Bebek Ayı 2

9 Cevaplar

+1 oy
16 Haziran 2020 (274 puan) tarafından cevaplandı
 
En İyi Cevap
Mama miktarını emzirme oranına ve bebeğin doyma oranına göre ayarlayabilirsiniz sütünuz yoksa bile önce sizi emsin sonra mamayı verin her seferinde ben öyle yapıyorum mamayı bile emdikten sonra hazırlıyorum az emdi ise çok. Çok emdi ise az veriyorum mama. Benim umudum da bırakmamasi yönünde emmeyi. He birde en az akışlı biberon kullanıyorum onu bile çeke çeke yiyor. En düşük bir bırakma belirtisi görürsem de emzirme denetim sistemini denicem hemen beslenme sondası ile anne memesinde beslensin yine 
18 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Biberonun markasi nedir
18 Haziran 2020 (274 puan) tarafından yorumlandı
Chicco açılı biberon
-Reklam-
+1 oy
16 Haziran 2020 (8,034 puan) tarafından cevaplandı
Ben once emziryordum sonra mama sonra tekrar bir iki dak emziryordum.8aydir hic meme reddi sorunu yasamadim cok sukur.mama ve biberonu kendiliyinden 5.5ayinda birakdi.ben de zaten ek gida zamani yaklasdigi icin tekrar mama vermedim.
16 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Biberon mu kullandn markasi ne
16 Haziran 2020 (792 puan) tarafından yorumlandı
Bu arada ilk zamanlarda silikon kaşık la verdim canım baktım ki yarısı dokuluyor dışarı birde benimki sabırsız görünce dayanamadım
17 Haziran 2020 (8,034 puan) tarafından yorumlandı
Wee baby biberon kullandim.0+ yavas akiskan idi sanirim.pek bilgim yokdu.eczaneden sorub almisdim.
17 Haziran 2020 (8,034 puan) tarafından yorumlandı
Ben o zamanlar pek bilgili degildim meme reddi durumu falan hakkinda.hic de dusunmedim.doktorum emzir sonra mama ver bakdin doymadi bir sure sonra tekrar emzir demisdi.ben de bakdim bebegim mamadan sonra tekrar araniyor meme verdim.saat falan beklemedim.ilk baslarda 2saat kuralina uydum ama en digrusu bebek istedigi zaman vermek.
18 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Meme redddi olmadi dimi mamanin tadina alisinca zaten siringayla vercem
18 Haziran 2020 (8,034 puan) tarafından yorumlandı
Hayir canim olmadi hic meme reddi.emzirdim uzerine mama verdim tekrardan bir iki dak emzirdm.acikcasi ben hic meme reddi yasarmiyim kaygisi icerisine girmedim.sutum o kadar az idi ki bebegim doysun da nasil doyarsa doysun diye dusundum.5.5ayinda kendliyinden mama ve biberonu birakdi.emzirmeye devam ediyorum.sut de zamanla emzirdikce dinlendikce stresden uzak durdukca artiyor.
0 oy
16 Haziran 2020 misafir tarafından cevaplandı
Once emzir sonra ver canim. Ben oyle yapıyorum.  Gogsunu untmaz oyle. Bi de bibderonunu duzgun bisey al. Damaklamadan sut gelmesin mesela. Nuk un biberonunu almani tavsiye ederim
16 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Biberonla vermesem siringayla versem olurmu
17 Haziran 2020 misafir tarafından yorumlandı
O da olabilir ama bu sefer de damaklamadigi icin unutabilir.
0 oy
16 Haziran 2020 (792 puan) tarafından cevaplandı
Canim bende günde 4 kez 30 cc veriyorum . Önce meme sonra mama veriyordum ama meme de uyuyakalıyor diye önce mamayi veriyorum sonra aninda memeye geçiyorum m şimdilik sorun yok 48 günlük benimkide. İstersen biberon al anne memesine yakın .  Önce emzir sonra mama ver ve bu şekilde olması daha iyi canım . 
16 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Hangj marka biberon aldiniz
16 Haziran 2020 (792 puan) tarafından yorumlandı
İlk 46 gün wee nin normal ucuz bibrronlarindn kullandım canım ama daha 2 gündür nuk anne memesine yakın olanı aldım onu kullanıyorum suan . Wee yi kullanırken herhangi bir sorun yaşadığımdan almadim . Her ihtimale karsi aldım . Hani red falan yasamiyim diye.
0 oy
17 Haziran 2020 (108 puan) tarafından cevaplandı
Önce emzirip sonra mama ver.  Kaşık uçlu biberonlar var onlardan alıp verin emmeyi bırakmasın. Hangi  mamayı  kullanıyorsunuz?
17 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Bebelac 1 numara gunde 3 kere dedi doktor ben gunde 1 kere veriyorum cunku dolaptaki sutlerim var bitine kadar öyle yapcam
0 oy
17 Haziran 2020 (815 puan) tarafından cevaplandı
Önce emzir canım sonra hazırla mamasını ver. Ayrıca şırınga ile verebilirsin ya da varsa avent biberon çok iyidir akış olarak onla içirebilirsin
18 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Mamanin tadına alisirsa beni emmeyi birakmaz dimi
0 oy
18 Haziran 2020 (91 puan) tarafından cevaplandı
mamalarda şeker olmuyor aslında bırakma nedeni mama alması değil nmanın biberonla verilmesi oluyor. siz mama takviyesini kaşıkla yaparsanız hiçbir sorun yaşamazsınız
0 oy
18 Haziran 2020 misafir tarafından cevaplandı
Kızım iki aylık günde üç defa mama veriyor geri kalan sürelerde emiyor 60 cc veriyorum  sabah akşam üstü gece yatmadan öncede 80 cc veriyorum 
18 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Bende oyle yapcam ama ne jle besleniyonuz biberon siringa kasik
18 Haziran 2020 misafir tarafından yorumlandı
Biberon  ile kuzum sma Msma veriyorum. Dediğim gbi günde üçe böldüm sene sütü çok emiyor diye he bazen sütüm az olunca dörde çıkarıyorum  ama üç yetiyor yatarken daha fazla veriyoru  üç saat falan deliksiz uyuyor
18 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Doktor da bana oyle dedi ama biberon verirsen şık emimez sonra siringa kullaniyom korkudan hastane isleri olunca biberon o zaman veriyorum bestlak damla onerdi doktor aldm kullaniyorum dunden beri insallah artar mama sayisi azalir
18 Haziran 2020 misafir tarafından yorumlandı
Biz hiç meme reddi yaşamadık alıyor zAten onun yeri ayrı hahahah  bence biberonla verebilirsin şırınga ile gerek yok kedi yavrusumu bence gerek yok ama sen bilirsin canım
18 Haziran 2020 (231 puan) tarafından yorumlandı
Biliyorum boyle bi tecrubem yok gercegi 38 gun kuvezde kaldi ilk once siringayla beslediler sonra biberonla benim memeyi tuttu ama hemsire kullanabilirsin demisti biberon seni birsk dedi
0 oy
7 Temmuz 2020 (268 puan) tarafından cevaplandı
her zaman önce emzirin sonra mamayı verin zaten belki biraz ara verin öyle mamayı verin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Anne sütü ve mama birlikte nasıl verilir? Doktor önerisi?
Anne sütü ve mamayı birlikte kullanırken doktorunuzun önerdiği dozajı (günde 3 kere 60 ml) takip etmek önemlidir. Genellikle önce emzirme veya biberonla anne sütü verilip ardından mama verilebilir. Bu yöntem, bebeğin hem anne sütünü reddetme riskini azaltır hem de yeterli beslenmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama tadı anne sütünü bırakır mı? Bebek reddeder mi?
Mama tadının anne sütünü bırakma riski, bebeğin genel kabulüne ve mama çeşidine bağlıdır. Farklı mama markalarını deneyerek veya anne sütüyle karıştırarak bebeğin alışmasını sağlayabilirsiniz. Başlangıçta az miktarda mama verip zamanla artırmak riski düşürür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü ve mama hangi saatlerde verilmeli?
Anne sütü ve mamayı birlikte verirken belirli bir saat rutini oluşturmak faydalıdır. Genellikle doktorunuzun önerdiği 3 öğünlük dozajı, bebeğinizin uyku ve beslenme düzenine uygun saatlere yayabilirsiniz. Emzirme sonrası veya ara öğünlerde mama vermek yaygın bir uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dolaptaki anne sütleri bitince mama miktarını artırabilir miyim?
Evet, dolaptaki depolanmış anne sütleriniz bittiğinde doktorunuzun önerisi doğrultusunda mama miktarını kademeli olarak artırabilirsiniz. Bu geçiş sürecini bebeğinizin tepkilerine göre ayarlamak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü ve mama kullanımında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Anne sütü ve mama kullanımında hijyene dikkat etmek, mamayı doğru sıcaklıkta hazırlamak ve bebeğin sindirim sistemini gözlemlemek önemlidir. Bebeğinizde herhangi bir olumsuzluk (gaz, kusma, ishal) fark ederseniz doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 905 göst.
22 Nisan 2025 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Tomatim (53 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 518 göst.
0 oy
5 cevap 638 göst.
13 Mayıs 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Melisg (544 puan) tarafından soruldu
0 oy
0 cevap 284 göst.
4 Şubat 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Seda_Akyol333 (126 puan) tarafından soruldu

1,512,824 soru

24,674,387 cevap

367,447 kullanıcı

...