Yenidoğan Sarılığı: Bebeğimde Hafif Sarılık Var, Ne Yapmalıyım?

0 oy
1,444 göst.
18 Haziran 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (67 puan) tarafından soruldu
4 günlük bebeğim var hafif sarılığı var dün doktora görürdüm içim rahat etsin diye doktor ufak bi sarılık dedi ilerleme olursa tekrar gel dedi bugün de biraz artmış gibi gözlerinin içi sararmış ilk gebeligim bide eşimle uyusmazligimiz var her çocukta var mi korkuyorum 

 
Bebek Ayı 4 gün

17 Cevaplar

+1 oy
18 Haziran 2020 (3,278 puan) tarafından cevaplandı
Normal canim tüm bebeklere oluyor neredeyse tek ilacı bol bol emzirmek ne kadar çok emerse o kadar sariligi vücudu atar
-Reklam-
0 oy
18 Haziran 2020 (825 puan) tarafından cevaplandı
Bizdede göğsüne kadar inmişti sarılık. Göbeğine kadar vaktimiz var dedi dr. Bol bol emzir canim. 2 saati bulmasın. Sutun azdır mama takviyesi yap. Emzir mama. Emzir mama. Aç kalmasın. Hemen toparlar. Normalde 2 saate bir deniyor beslenmesi ama sarılık uyutur. Sakin uyutma. Saati takip et uyandır besle
18 Haziran 2020 (67 puan) tarafından yorumlandı
Uyandırmak için ne yapmalıyim peki bazen çok zorluyorum ama uyduramıyorum
18 Haziran 2020 (825 puan) tarafından yorumlandı
Ben mama hazırladım önce. Ağzına damlayınca uyanıyor. Başka türlü uyanıp memeyi almıyor. Biraz mamadan verip uykusunu açıp hemen memeyi verdim. Emince kalan mamayı verdim arkasından. Sende öyle uyandir
21 Haziran 2020 (83 puan) tarafından yorumlandı
Canım ben uyandırmak için ayağının altına dokuyordum. Etki etmezse altını açar soyar gibi yapıyordum.
0 oy
18 Haziran 2020 (30 puan) tarafından cevaplandı
Korkma canım her bebekte olur hemen hemen. Kimi 3 5 günde geçer kimi 40ı çıkana kadar dewam eder.ara ara şekerli su verebilirsin bi kaç çay kaşığı.. kaynamış suda ver doktorlar vermeyin der ama sen onlara bakma
18 Haziran 2020 (67 puan) tarafından yorumlandı
Şekerli suyun ölçüsü ne olmalı
18 Haziran 2020 (30 puan) tarafından yorumlandı
Yarim çay bardağına. Kasigin ucuyla at
0 oy
18 Haziran 2020 (30 puan) tarafından cevaplandı
Saat başı uyuyosada uyandır emzir surekli
0 oy
18 Haziran 2020 (1,223 puan) tarafından cevaplandı
Her bebekte olur canim korkma bizim 18 lere cikmisti yapacagin tek şey iki saate bir beslemek sütün az ise doktoruna sor sana mama önerir bebeğin kilosunu gününe göre doyduguna emin ol eğer doymuyorsa sütünü sağ biberonla ver korkma o daha biberonla senin meme ucunu ayırt edemez doktor bana öyle demişti ben öyle yapmistim 20 güne bişeyi kalmamisti benim bebeğimin inşallah senin bebeğinin de bir an önce geçer ama dediğim gibi aç bırakma en geç 2 saatte bir besle ve doyduğundan emin ol iki saaten fazla uyumasına izin verme uyuyorsa uyandiramiyorsan eğer biberonla uykuda besle ama besle 
18 Haziran 2020 (67 puan) tarafından yorumlandı
Genelgede geceleri çok derin oluyor uykusu zorluyorum anca birkaç damla içiyor nasıl uyandirabilirim
18 Haziran 2020 (1,223 puan) tarafından yorumlandı
Uyandırma masajı yap demisti doktr bana ayaklarina masaj yap burnunu şık olmazsa vücudunu na masaj yap biraz hirpala demişti kısacası zarar vermeden göstermişti doktor bana ama benim burdan gostermem mümkün değil canım
0 oy
18 Haziran 2020 (6 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba Şu an 2 aylık bebeğim var doğduktan sonra 4.gün biz de sarılığa yakalandık sarılık seviyesi 15.480 Yani en üst sınırlar daydı 2 gün küvezde yattık ışığın altında yer olmadığı için çıkarıldık doktorun mümkün olduğunca Sürekli beyaz Işık altında yatması gerektiğini söyledi ve ne kadar sık emzirir Sem o kadar çabuk atlatacağına söyledi Yani yarım saatte bir 40 dakikada bir saat başı kussa bile emzirmemi söyledi ne kadar sık kaka yaparsa o kadar çabuk sarılığı atacağını söyledi biz bu sayede bayağı bir sarılık seviyemizi düşürdük ama seviye yüksek olduğu için bir hafta kadar da ilaç kullandık 1 ay sürdü Bizimki gözlerinin içi aynı örümcek ağına dolanmış gibi sapsarıydı ve vücudunda sarmıştı Eğer gözlerinin içinde sararma varsa seviye çok yükselmeden bir doktora görünmenizi tavsiye ederim ve korkmayın Lütfen bu çoğu bebekte görülebiliyor Muş eşimle benim aramda da kan uyuşmazlığı vardı ondan da olabileceği söylendi Ama neden kaynaklandığını bulamadılar korkmayın en kısa sürede geçer inşallah kakasini takip edin kac sefer yaptığını not alın doktorunuz ozellikle bunu soracak sarılık oldugu icin sürekli uyur uyuyo uyanmiyo diye emzirmemezlik yapmayin sarilik olan bebeklerin uykusu ağır oluyo biz ayağının altindan uyandiriyoduk bastirarak hemşire göstermişti uyudugu icin acliginin farkina varmiyolar siz mutlaka uyandirip sürekli emzirin
18 Haziran 2020 (1,223 puan) tarafından yorumlandı
15 ile ışın tedavisi mi verdiler 18 ile bize bişey yapmadılar bol bol besle deyip yolladı doktor :))
21 Haziran 2020 (15 puan) tarafından yorumlandı
Canım ne ilacı verdi doktor? Bebek mi kullandı
21 Haziran 2020 (1,223 puan) tarafından yorumlandı
Bize ilaç felan vermediler sadece bol bol emzir ve hiip mama ver dedi sonra düştü geçti 20 gune
0 oy
18 Haziran 2020 (1,223 puan) tarafından cevaplandı
Bir de iki güne bir banyo yaptır banyo sariligin geçmesini hızlandırılmış ablam bı de şekerli su vermişti benim kıza ara ara 
0 oy
18 Haziran 2020 (110 puan) tarafından cevaplandı
Korkulcak bisey deil korkma bnm oglum 2 ay surdu uzayan sarilikti kan uyusmazligindan dolayi ama gecti cok şükür
18 Haziran 2020 (67 puan) tarafından yorumlandı
Ne yaptınız da geçti sonra
18 Haziran 2020 (110 puan) tarafından yorumlandı
Doktor emzirme mama ver dedi ben inadina bol bol emzirdim yarim saat on dakika arayla felan simdi hem cok kilo aldi hem sariligi gitti
18 Haziran 2020 (67 puan) tarafından yorumlandı
Bende zorluyorum uyansın diye bazen yarim saat uğraştırıyor acıkınca çok içiyor sizce tam doysun mu yoksa az az sık sık mi verim
0 oy
18 Haziran 2020 (482 puan) tarafından cevaplandı
Hiç korkmayın lütfen. Bol bol emzirin. 2 saati aşkın uyutmayın muhakkak emzirin. 
0 oy
21 Haziran 2020 (7 puan) tarafından cevaplandı
gozlerinde varsa istersn gtmbizde gozlerde vardi gttk bir bucuk gun yattk dikkat et bol bol emzir sekerli su ver bol uyuyoyosa memeyi istemiyosa ihmal etme 
0 oy
21 Haziran 2020 (39 puan) tarafından cevaplandı
Benim Bebekte de vardi 18 günluk 

7 gunlukken götürdük cihazda yuksek çıktı kan aldılar ciddi bişey yok dedi suanda bile hafif var geçiyo 

Ama cok olsa bile bi gece ışık altinda yatırıp ışıkla tamamen dışkısı ile atiyormus

Bol emzir faydasi olur
0 oy
21 Haziran 2020 (303 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba canım 63 günlük bebeğim var oda doğduğunda birşeyi yoktu taki bir haftalık olana kadar sap sarı olmuştu vücudu gözleri doktor anne sütü sarılığı olmuş kilo alımı olmasaydı mama takviyesi başlatacaktı ama çok şükür bol bol emzirdim şuan hafif var hala. tabi korkmuştum ama çok şükür tek çare bol bol emzirmek. Emzirmeyi bırakma gönlünü ferah tut allah bağışlasın inşallah 
0 oy
21 Haziran 2020 (771 puan) tarafından cevaplandı
Bol bol emzir geçer Allah'ın izniyle
0 oy
21 Haziran 2020 misafir tarafından cevaplandı
Canım her bebekte olur kimi hafif atlatir kimi geç atlatır.  yarim saate 1 emzir sürekli benim bebeğim yarim saate bir emiyordu ve sarılık yaşamadık çok şükür 
0 oy
24 Haziran 2020 (8 puan) tarafından cevaplandı
ne kadar cikti sariligi
0 oy
24 Haziran 2020 (9 puan) tarafından cevaplandı
Her çocukta olmaz cnm benim oğlumda çok oldu ama şimdi doğum yaptım kızımda yok Allaha şükür ilki acemeliğine geldi ama bunu 2 saatte bi emzirdim. Sarılığın tek ilacı emzirmek1
0 oy
24 Haziran 2020 (389 puan) tarafından cevaplandı
Yenidogan sariligi cogu bebektr oluyor canim sonra geciyor benimde ilk bebegim oldugu icin nasil oldugunu bilmiyordum cok korkuyordum bende hatta agliyodum ama uzulme sakın geciyor merak etme doktorda az demis bak beyaz ışığın altinda uyutun. cok az bir kac dakika gunese çıkarın demisti bize hemsire bol bol da emzirmek gerekiyor bide her seferinde iki taraftanda emzirmek gerekiyor ve hangi tarafla biterse bidahaki sefere biten taraftan baslamak gerekiyormus yaglı sütü alabilsin diye galiba

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Yenidoğan sarılığı kaç gün sürer ve ne zaman tehlikeli olabilir?
Yenidoğan sarılığı genellikle ilk hafta içinde başlar ve 7-10 gün içinde kendiliğinden geçer. Ancak, sarılık seviyesi yükselirse veya bebeğin davranışlarında değişiklikler olursa (aşırı uyuma, emme güçlüğü gibi) tıbbi müdahale gerekebilir. Doktorunuzun önerdiği takip önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık neden olur ve belirtileri nelerdir?
Bebeklerde sarılık, karaciğerin henüz tam olgunlaşmamış olması nedeniyle bilirubin adı verilen bir maddeyi yeterince işleyememesinden kaynaklanır. En belirgin belirtisi, göz aklarının ve cildin sarı renk almasıdır. Başlangıçta yüz ve göğüste görülür, zamanla tüm vücuda yayılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde yenidoğan sarılığına karşı neler yapılabilir?
Evde yapabileceğiniz en önemli şey, bebeğinizi doktorunun önerdiği şekilde beslemeye devam etmek ve bol bol emzirmektir. Anne sütü, bebeğin bağırsak hareketlerini artırarak bilirubinin atılmasına yardımcı olur. Bebeği güneş ışığına çıkarmak sarılığı azaltmaz, aksine zararlı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sarılığı olan bebeğin gözlerinin içi neden sararır ve bu ne anlama gelir?
Gözlerin iç kısmının sararması, sarılığın vücutta ilerlediğinin bir göstergesidir. Bu durum, kanda bilirubin seviyesinin arttığını işaret eder. Doktorunuz bu durumu takip ederek gerekli görürse fototerapi gibi tedavilere başlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşlerle yaşanan uyumsuzluk sarılıkla ilişkili midir ve her bebekte görülür mü?
Eşler arasındaki uyumsuzluk, yenidoğan sarılığının tıbbi bir nedeni değildir. Sarılık, bebeklerin fizyolojik bir durumudur ve yaklaşık %60-80 oranında görülür. Her bebekte farklı şiddette olabilir ve genellikle endişe edilecek bir durum değildir ancak doktor takibi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 773 göst.
0 oy
4 cevap 919 göst.
0 oy
6 cevap 1,453 göst.
13 Mart 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Snyebdk (198 puan) tarafından soruldu
0 oy
12 cevap 1,576 göst.
4 Haziran 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Gullkaan (231 puan) tarafından soruldu

1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...