5 Aylık Bebeğim Neden Herkese Gülümsüyor, Beni Aramıyor?

0 oy
4,207 göst.
6 Ağustos 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (92 puan) tarafından soruldu
Kızlar bebeğim 5 aylık herkese gülüyor yeterki konuşsunlar yanında beni aramiyor varlığım yokluğum bir gibi bazen dışarı çıkıyoruz sevmedigim komşularımdan bazıları temiz olduklarını dusunmedigim sevmeye geliyorlar direk onlara gülümsüyor ellerini yüzlerini tutuyor ellerini ağzına almaya çalışıyor ne zaman beni tanımaya başlar yabancı insanlari ne zaman ayırt eder 
Bebek Ayı 5

22 Cevaplar

+1 oy
6 Ağustos 2020 (606 puan) tarafından cevaplandı
6. 7. Aydan sonra dibinden ayrılmaz merak etme ne yazık ki öyle oluyor 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Insallah canim yanı ayına göre normal mi beni aramamasi?
6 Ağustos 2020 (606 puan) tarafından yorumlandı
Normal canım benim bebeğim de öyleydi sinir olurdum herkese gitmesine 8. Ayından sonra ben dışında sayılı kişiye gitmeye başladı şimdi 14 aylık hala öyle herkese gitmez
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canim insan gerçekten sınır oluyor :) en güzeli yani tamam anneye bağımlı olsun demiyorum ama herkese de gitmesin
-Reklam-
0 oy
6 Ağustos 2020 (407 puan) tarafından cevaplandı
Aslında şuan yabancıyı ayırt edebilecek dönemde. Oğlum 4 aylık nadir gördüğü biri kucağına alsın kendini geri atıp ağlamaya başlıyor ben veya babası alınca susuyor. Çocuklar oyun seviyorlar belki gün içinde işlerden vs zaman bulup ilgilenemiyor olabilirsin. Onunla her fırsatta sohbet et ona her gün masal okuma saati yap ona şarkı söyle eşin isine gidince al paşanı yanına o uyanıksa sen uyumasan bile onun yanına yat gözlerini kapat seni keşfetmesine izin ver. Ben öyle yapıyorum. Büyük insan gibi sürekli konuşuyorum şarkı söylüyorum her gün saat 4 de masal okuyorum. Her gün banyo yaptırıyorum ve oyun oynayarak gülerek yapınca bebek de daha kolay alışıyor anneye. Çok şükür benim oğlum 1 saat görmesin basar ağlamayı. 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Aslında oyunlar oynuyorum çok hareketli bir çocuk yerinde durmuyor sürekli kucakta gezmek istiyor işlere zaten fırsat bulamıyorum çünkü bırakınca durmuyor direk ağlamaya başlıyor mecbur geri kucağıma aliyorum oyuncaklarını verip pusete bırakıyorum ama hep yanimda onda da sıkılınca direk geri aliyorum kucağıma hergun banyo bende yaptırıyorum hatta ilk basta kendim yapıp sonra onu yaptiriyorum konuşuyorum canim konusan insani çok seviyor ama masal okumadim hic onu okuyayım ne güzel canim ya seni tanıyor biliyor bend3 oyle olsun istiyorum ama yok yani
6 Ağustos 2020 (407 puan) tarafından yorumlandı
Bebekler daha doğdukları gün annelerini kokularından sesinden tanır bilirler canım. Senin bebişinde seni tanıyor aslında. Belki de sana öyle geliyordur olabilir mi?
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Bilmiyorum ki canim ilk bebiş olduğundan herşeyin acemisi oluyosun belkide bana böyle geliyor beni görünce gülümsüyor hareketleniyor özellikle sabahları yada uykudan uyanınca ama iste yine de emin olamıyorum
6 Ağustos 2020 (407 puan) tarafından yorumlandı
Biraz sen evham yapmışsin annesi kuzum seni herkesten çok seviyor sıkma canını
7 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canım teşekkür ederim paşayı öp:)
7 Ağustos 2020 (407 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim  :)
0 oy
6 Ağustos 2020 (1,678 puan) tarafından cevaplandı
Biz yeni 3 aya girdik gozunu benden ayirmiyor surekli bana bakiyor :)
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Masallah canim benimkide bakmasına bakıyor canim 2 aylıkken başlamıştı nesneleri takip etmeyi falan şimdi mesela biri ilgilensin ben hareket edeyim bana bakıyor izliyor beni ne yapıyorum diye ama biri konuşunca vs mutlu yani orda beni aramiyor :(
0 oy
6 Ağustos 2020 (995 puan) tarafından cevaplandı
Benim oğlum yabancı biri kucağına alınca çığlık çığlığa ağlıyor sü dönemde yabancılamadı lazım ama baz-ı bebeklerde hiç kimseyi yabancilamiyor sosyal oluyorlar belki sizin beğeninizde öyledir 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Canım benimki hiçkimseyi yabancilamiyor sosyal mi olmus oluyor o zaman yani bu gecen bir durum mu doktora gideyim bende soracağım bu durumu dün çok aklıma takıldı
7 Ağustos 2020 (995 puan) tarafından yorumlandı
Sosyal olması güzel bisey doktorunda bu durumda yapacağı bisey yoktur yani ilerki hayatında sa içe kapanık bir birey olmaz her zaman sosyal ve atılgan olur güzel bir durum bence
0 oy
6 Ağustos 2020 (473 puan) tarafından cevaplandı
Bebegin ne guzel mutlu demekki sanada guveniyo ki aglamiyo.bebegin seen yaninda olmayinca aglamasi iyi birsey degil.bunu iyi gorenlerde dogru yaptigini zannediyo ama yanlis canim.sen yanindaykende mutluysa hicbir sorun yoktur.Biz sadece bize bagimli olsun istiyoruz ama bu en buyuk yanlis
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Arkadaşlarım da çok huzurlu mutlu bir bebk diyorlar evet mutlu olmasına mutlu ilgi alaka çok fazla çünkü canim yanı mesela sabah uyanınca beni görünce gülücükler saçıyor ama eminim bi başkası baksa onada aynı tepkiyi verir bende ne normal anlayamıyorum artik :(
6 Ağustos 2020 (473 puan) tarafından yorumlandı
Sana cok guvenen bir bebegin var ve bu cok cok iyi bir sey ve seni taniyo sana guvenmese surekli birine  gidince aglak bir bebek olur hic canini sikma mutlu ol bence
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canim saol dünden beri baya uzuldum bu duruma doğru söylüyosun
0 oy
6 Ağustos 2020 (298 puan) tarafından cevaplandı
Benim kide tam tersiydi 5 ayliken yabancilarda hic durmuyordu teyzesine gitti tatil icin yabancilim cekti hic gitmedi  yani 5 aylik yabancilari secmesi gerekiyor ama huyuda oyledir insanlari seviyor demeki 6 7 aylik oldugunda seni daha iyi tanir benim kizim simdi 6 aylik sesimle sesleniyim kafasini ceviriyor bana grlmek istiyor 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Oy maşallah canim bizimkide  sese dönüyor yani algılamasında hicbir sıkıntı yok ama ins 1 ay daha bekleyeyim bakalim o zaman belki ayırt eder beni bende 25 gün sonra ise başlayacağım o zaman ilgim daha da azalacak yani nasıl olacak bilmiyorum
0 oy
6 Ağustos 2020 (8,034 puan) tarafından cevaplandı
Benjm kizim da her kese guluyor kucaklarina gidiyor.hatta kuzenlerim cagrinca benim kucagimdn onlara gidiyor.ama bir iki saat onu yalniz birakim islerimj hall edim hemen gozleri beni ariyor miz mizlaniyor.siz yaninda oldugunuz icin belki de rahat oluyor.
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Aaa canim olabilir çünkü bebeğimi hic yanlız bırakmıyorum ben yani babasıyla bile nadir yanlız bırakıyorum babaanne anneanne sürekli bisiler vermeye kalkınca ondan dolayi kimsenin yanın da bırakmıyorum belkide bu olabilir :)
0 oy
6 Ağustos 2020 (778 puan) tarafından cevaplandı
Sen bi görünme bi 10 dk bak nasıl arar gözleriyle seni. Benimki de güleryüzlü. Herkese ellerini uzatır. Bi gün annemden çıkarken bahçe için de annemin kucağında kaldi ben dışarı çıkıp arabaya bindim. Heryere panikle bakmaya başladı. Yüzünü buluştururken girdim bahçeye gülmeye başladı tekrar ama gelme eğilimi göstermedi. Senin yanında olduğunu bildikçe güven hissi sebebiyle herkesle iletişim.kurar.
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Masallah canim benim ya benimkide guleryuzlu herkesin ellerini yemeye falan calisiyor boyle bende oda da 10 sn yanlız bırakayım hemen 11. Saniye ağlamaya başlıyor ama yanında biri olunca aramiyor beni dün eve geldim aldim karşıma oglusu konuştum bak herkese gülme herkese gitme falan diye komik bi halimiz vardi :)) hep yanında olduğum için galiba boyle
0 oy
6 Ağustos 2020 (521 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım babasını beni yabancılardan ayırt ediyor ama aramıyor :) aynen öyle herkese gülüp eğleniyor ben yanında olmasam da olur öyle beni isteyip ağladığı falan olmuyor. Evde yalnızken bacağıma yapışıyor sürekli Bi iş yaparken falan odadan çıkayım ağlıyor sürekli oyun oynarken falan da bana hep yapışık ama ben olmasam başkası da olsa olur onun için farketmez :) ama bu sosyal bir kişilik olduğunu gösterir bence güzel bişey. 
6 Ağustos 2020 (521 puan) tarafından yorumlandı
Kızım 7 aylık bu arada
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Aynı benim oğlanı tarif etmişsin canim :) benimki 5 ay 7 günlük sosyal olması da güzel birşey ama  böyle devam etmesi sakıncalı sanki kim cagirsa gidiyor :)
0 oy
6 Ağustos 2020 (1 puan) tarafından cevaplandı
Canım ne güzel aslında bebeğin keyifli ve insanları seviyor istemediğin kişilerden sen geri çek çaktırmadan 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Canım cekiyorum çekmesine ama bizimki gülücükler saçtığı için geri yapışıyorlar sinir oldum :) keyifli aslında huzurlu bir bebek ama iste yabancı kavramını ayırt etmesini isterdim
0 oy
6 Ağustos 2020 (411 puan) tarafından cevaplandı
Cnm bismillah daha 5 aylık benimki 8 aylık oldu yeni beni tanidi halada herkese güluyo maşallah yanlarina gidiyo şuan 10 aylık 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Erken dimi canim bend3 o yuzden yazdım zaten ne zaman tanımaya başlar diye :) çalışmaya başlıcam 25 gün sonra busefer daha az ilgim alakam olacak ondan da iste boyle acele etmem masallah cani
6 Ağustos 2020 (411 puan) tarafından yorumlandı
Yok cnm daha çok küçük her bebek farklı kimisi erkenden annesi için ağlar yabancıya gitmez kızım 5 ayliken başladı beni tanimaya benim için aglaaya şimdi 4 yaşında hala afedersiniz tuvalete bile benle geliyo ama maşallah oğlum 8 aylık oldu yeni benim için ağladı beni şuan 10 aylık herkese gidiyo gulüyo
7 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
maşallah canim gerçekten her bebeğin gelişimi farklı oluyor normalde kız babaya düşkün olur derler ama tersi de olabiliyor
0 oy
6 Ağustos 2020 (339 puan) tarafından cevaplandı
Bizde aynı durumdayız oglum simdi 8 aylık Yenı yenı beni aramaya basladı 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canim demekki bizim için daha erken onu anlamış oldum icim rahatladı en azindan :)
0 oy
6 Ağustos 2020 (1,078 puan) tarafından cevaplandı
Benim tek korkum herkese gidiyordu sevdiriyor büyüyünce devam ederse yabancıyı bilmez gider sevdirir korkum oydu 6 aya 3 kaldı 1 haftadır tanımaya başladı artık yabancıyı fakat gene sevecen davranınca genede sevdirmeye gidiyor psikoji okuyan kuzenim 6 aydan sonra birisü gel dediği zaman veya kucağına alınca anneyle göz teması kurar anneden o enerjiyi almazsa ağlar yada durmaz gittiği kişiden dedi inşallah öyle olur 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Canım işte aynı korkuyu bende yaşıyorum tam yazamadim ama yani iyi bisi değil herkese gitmesi inşallah dediği gibi olur canim yanı boyle hoşuma gitmiyor ama engel de olamiyorum:(
6 Ağustos 2020 (1,078 puan) tarafından yorumlandı
Açıkçası ben tanımadığım insanlara vermiyorum komşu kapı önünde görene vermem çocuk sevdirmemde birazda sert bir duruşum var dışarıdan kimsede gelemez komşularımlada çocuk sesi olayı oldu onlardan olanlarda yaklaşamaz sevdirmem kısacası  anca yakın akrabalarıma veririm yolda gördüklerine gülücük atma heyecanlanma var yolda zaten hızlı hızlı giderim yada pusette olurörterim hemen üstünü
0 oy
6 Ağustos 2020 (2,272 puan) tarafından cevaplandı
Bizimki 8.ayda başladı
6 Ağustos 2020 (2,272 puan) tarafından yorumlandı
Bebekten bebege degişiyor canım bu durum.
Birde aşırı titizlikle iyi degil bebek için. Ben yere koyuyorum dogdu dogalı. Yerdeki cevredeki mikrobu almazsa vücudu bagışıklık kazanmaz
6 Ağustos 2020 (2,272 puan) tarafından yorumlandı
Hiç sakınmadım 8 aylıgız, şimdiye kadar bir kere hasta oldu o da ablamın kızı gripti ondan bulaştı. Hasta kimseyi cok davet etmemeye dikkat ediyorum o kadar. Tabi kimse elini emdiremez. Bazen dişine bakalım diyorlar bende gülünce gözükür elinizle dokunmayın cok aglıyor diyorum. Öyle idare ediyoruz.
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Iyi idâre ediyosun canim yanı ben kaçırıyorum çocuğu yine gelip buluyorlar öpüyorlar faln elinden de olsa virüs ortamı öpmeyelim falan diyorum yok anlamıyorlar çocuğu dışarıya çıkarmasam bu sefer çocuk dışarıyı seviyor benimki de çok şükür hasta olmadi ama bu farklı bisi
6 Ağustos 2020 (2,272 puan) tarafından yorumlandı
Cok şükür canım
0 oy
6 Ağustos 2020 (572 puan) tarafından cevaplandı
Şu dönemde sakın canım bebeğini ne ellet ne kimsenin kucağına ver alınırlarsa alinsinlar öyle yapa yapa herkese gitmemeyi de öğrenir bana göre böylelikle sadece sana babaya varsa babaanne anneaneye gider yani ben öyle yapmıştım bizim dışımızda kimseye atilmazdi 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Doğru söylüyosun canim millet kırılmasın diye kimseye bisi de diyemiyoruz
6 Ağustos 2020 (572 puan) tarafından yorumlandı
Yok canım valla kırılsın çocuğum hasta olacağına ha vücudunun pisliğe de ihtiyacı var ama evinde yerini silmesende koy öyle oynasın mikrobada ihtiyacı var ama elin virüsüne değil
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Kesinlikle doğru söylüyorsun canim güzellikle uyardım kaç defa anlasilmiyor demekki
0 oy
6 Ağustos 2020 (730 puan) tarafından cevaplandı
Seni tanıyor ama yabancı kavramı 6.aydan sonra oluşuyor benim bebeğimde böyleydi şimdi kimi görse ağlıyor 
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canim inşallah bizimkide tanır bi an once boyle devam etmesi iyi değil yani güvenlik acısında kendimde polisim belki o yuzden taktım bu kadar bilmiyorum ama büyünce kim cagirsa gidecek demekki inşallah böyle devam etmez
6 Ağustos 2020 (730 puan) tarafından yorumlandı
Sizi zaten tanıyor 3.aydan sonra anneyi babayı ayırt ediyor ama yabancı kavramını henüz bilmiyor merak etmeyin 6 aydan sonra her gördüğü kişiye ağlayacak
6 Ağustos 2020 (92 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canim teşekkür ederim
0 oy
12 Ağustos 2020 (198 puan) tarafından cevaplandı
Bende ayni durumdayim. Zoruma gidiyor. 4 ayligiz. 
0 oy
12 Ağustos 2020 (241 puan) tarafından cevaplandı
Benimkide aynen öyleydi ama 7.aydan sonra değil başkasının yanına gitmek biri çağırınca kucağıma atlıyor hatta uzaktan gölgemi görse başkasının yanında ağlıyor benim için yavrum
0 oy
21 Temmuz 2023 (2 puan) tarafından cevaplandı
Selam.Nolur hala burada aktifseniz benim bebeğimde 5 aylik ve aynisi sizde sonrada düzeldimi ?
0 oy
21 Temmuz 2023 (821 puan) tarafından cevaplandı
Benimde oglan oyle.kimin elini tutsa agzina goturuyor.memleketten annem babam geldi girer girmez dedim elinden yuzunden opmeyin bide ayaklarini.elini ayaklarina agzina goturuyor yuzude kizariyor dedim.guzelce diyorum anliyorlar.her kese guliyor diye insanim cani cekiyor opmemek elde deyil.keske emzik emzeydi agzina bisey goturmeseydi.6,5 ayligiz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 aylık bebek neden herkese gülüyor, ebeveynini aramıyor?
5 aylık bebeklerin sosyal gülümsemeleri genellikle ebeveynlerine özel değildir. Bu dönemde bebekler, yüzleri ve sesleri tanımaya başlasalar da, sosyal uyaranlara genel bir tepki olarak gülümserler. Ebeveynle olan bağları daha derinleşecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek yabancıları ne zaman ayırt etmeye başlar?
Bebekler genellikle 6-9 aylıkken yabancılık ayrımı yapmaya başlar. Bu dönemde tanıdık ve tanımadık yüzleri ayırt edebilirler ve yabancılara karşı çekingenlik gösterebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin bana bağlanması için neler yapabilirim?
Bebeğinizin size bağlanması için düzenli olarak onunla konuşun, göz teması kurun, ona şarkılar söyleyin ve oyunlar oynayın. Dokunma ve sevgi dolu fiziksel temas bağınızı güçlendirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 aylık bebekte ebeveyn tanıma belirtileri nelerdir?
5 aylık bebekler ebeveynlerini tanıdıklarında, onlara özel tepkiler verebilirler: sizi gördüklerinde daha belirgin gülümsemeler, kucağınıza gelme isteği ve sizden uzaklaştıklarında huzursuzluk gibi. Bu belirtiler zamanla belirginleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler sosyal gülümsemeyi ne zaman bırakır?
Bebekler 2-3 aylıkken sosyal gülümsemeyi başlatırlar. Bu evrensel gülümseme, 6 aydan sonra yerini daha seçici gülümsemelere bırakmaya başlar ve yabancılık ayrımı ile bu durum pekişir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 684 göst.
0 oy
2 cevap 826 göst.
0 oy
14 cevap 1,427 göst.
0 oy
8 cevap 1,434 göst.

1,512,301 soru

24,667,429 cevap

367,065 kullanıcı

...