0 oy
269 göst.
Diğer kategorisinde (738 puan) tarafından
Teyzeleri oğlum 20 aylık canı isterse anneanne baba dede diyor yeğenimin adı Ayşe onu görür görmez direk ayşi ayşi diyor mesela su isterken direk suyu vermiyorum su mu istiyor sun diğe soruyorum legolar ile oynarken renkleri ni söyleyerek veriyorum eline hanimiş anne hanimiş. Baba diğerek yardımcı olmaya çalışıyorum sürekli yüzüme bakıp bişeyler anlatıyor hiç susmuyor ama ne konuştuğu anlaşılmıyor çat pat belki çok erken dir tecrübesiz anneyim anne baba cümlesi ni canı isterse diyor telefon kesinlikle vermiyor um TV de elimden geldiği kadar uzak tutuyorum bide bolca ortama soktum bu yaz çevrem konuşmaya çabalıyor ise yakında konuşur dediler ama bu ayda normal mi acaba az konuşması

3 Cevaplar

0 oy
(4,603 puan) tarafından
Yani bazı çocuklar biraz daha geç konuşuyor biraz genetikle ve çevresel faktörlerle de alakalı ama konuşur bence hem daha küçükmüş de sene bol kitap oku ve kendi yaşıtları ile oynat
(738 puan) tarafından
İşte sıkıntı çevremde hiç küçük çocuk yok koskoca dairede bir tek benim oğlum var aslında komşumun da var aynı yaşlarda oda burda değil uzun süredir memlekette kendi yaşıtı olmadığı için çevrede en yakın park da bize araba ile gidilecek mesafede baba da sabah gider akşam gelir 10 11 gibi bayağı zor oluyor onu çoçuk olan ortama sokmak
-Reklam-
0 oy
tarafından
Benim küçük böyleydi aynı. Şimdi tam 2 yaşında. 2 aydır dili açıldı. Anlaşılmayan veya söyleyemediği çok şey var daha ama önceye göre baya baya fark etti. Geçen gün baba patta detir dedi :) yani çevren haklı yakında konuşur Allah'ın izniyle korkma aynen devam. Masal anlat şarkılar söyleyin dua et sesli şekilde. Yaptığın her şeyi anlat ona. Açılır zamanla 
(738 puan) tarafından
Acemi anne olmak zor ya netten araştırıp araştırıp acaba konuşması için destek nasıl verebilirim diğe uğraşıyorum en azından çabalıyorum ilgisiz anne olmaktan ise inşlh bizimki de tam 2 yaşında açılır :)
tarafından
Allah kolaylık versin ilk çocukta hepimiz acemiydik. Ve 4.ye hamileyim hâlâ acemilik çektiğim konular oluyo. Normal yani :)
Allah'ın izniyle vakti gelince açılır o da
0 oy
tarafından
Benimki de aynı çok aktif haraketli bir çocuk tüm hayvanlarin ismini soruyorum sesini çıkarıyor. Hayvan ismi olarak Tilki karga diyor. Anne baba. Gel , git. Aç. Su. Mavi. Terlik. Diş.  Araba. Bir de tüm organlarını söyleyince gösteriyor. Ayrıca telefonu getir derim getirir yada herhangi bir şey ne istersem getirir. Sofraya zeytin ve peynir, bardak çatal kaşık ve  ekmeği de o götürür. Diş fırçasını ve tarağı çok sever. Tam bi bakım delisin. Kantoron yağı  falan süreyim bayılır.  Sırtına masaj yaptırır masaj diyemez saj saj der. 
(738 puan) tarafından
Benim ki gelişim oyuncakları ile filan oynamaya başladı renkleri sırasına göre dizip çıkarıyor kuleye filan çok konuşmaya çalışıyor ama işte çoğu anlaşılmıyor
tarafından
Bizimkinin de işte kendince anlatıyor ama çoğunu anlamadan da ne anlatmak ne yapmak istediğini anlayabiliyorum. Her gün mölere gitmek istiyor.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 489 göst.
0 oy
3 cevap 176 göst.
0 oy
2 cevap 149 göst.
1 Ocak 2026 Diğer kategorisinde meryemdgn72 (32 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 141 göst.

Kategoriler


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...