Aa bana kimse bir şey sormadı okunur diyenler var okunmaz diyenler var. Aslında bizzatihi yasin sûresinde geçiyor dirileri uyarmak için olduğu. Bununla âlâkalı çok ilme kâni değilim. İki farklı görüş var hakikati Allâh bilir. Bizi de hakikatte erenlerden eylesin İnşaAllâhur Rahman.
Ben anneme okuyorum. Biri cüz verse okuyorum. Hastaya da okuyorum. Kur'ânın bir frekansı var yani ölüye bir fâidesi yok dense de okuyan kişiye ve o kişinin hânesine mutlâk bir fâidesi var.
Ölü için en fazîletli olan; onun adına sadaka vermek veya kurban kesmek veyahut da haccetmek yerine ona duâ etmektir. Çünkü Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-'in ölen kimse için yapılmasını istediği ve teşvik ettiği şey; duânın tâ kendisidir.
Nitekim Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-'den sâbit olan hadiste o şöyle buyurmuştur:
إِذاَ ماَتَ اْلإِنْساَنُ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلاَّ مِنْ ثَلاَثَةٍ: إِلاَّ مِنْ صَدَقَةٍ جاَرِيَةٍ، أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ، أَوْ وَلَدٍ صاَلِحٍ يَدْعوُ لَهُ. [رواه مسلم]
"İnsan öldüğü zaman, amelinin sevabı kesilir. Ancak (hayrın devamlı olması ve faydasının kesilmemesi sebebiyle) şu üç şeyin sevabı kesilmez: Sadaka-i Câriye (müslümanların yararlanması için bir şeyi Allâh rızâsı için vakfetmek gibi), faydalı ilim (insanlara Allâh rizâsı için dînî ilimleri öğretmek veya bunun için kitap yazmak gibi), kendisine duâ eden hayırlı evlât (insan vefat ettikten sonra arkasında kendisine rahmet ve mağfiretle duâ eden birisini bıraktığı zaman, o evlâdın duâsı, yabancı bir kimsenin duâsından daha çok kabûle şayandır).
Burda duâdan maksad Kur'ân da geçen Rabbenafirli velivelideyye Allâhim annemi babamı magfiret et bağışla ayetleri de olabilir ee şimdi Kur'ân da geçen bu duâ ayeti okunması tavsiye edildiğine göre diğer Kur'ân ayetlerini okumakta ne gibi bir beis olabilir ki ? Tâbi kişinin sağlığında yaptığı amel , papağan gibi mânâ bilmeden okuduğu Kur'ândan ziyade anlayarak yaşaması uygulaması en üstün mertebedir, daha eftâldir.