0 oy
408 göst.
Aile kategorisinde (9 puan) tarafından
Hanımlar kusuruma bakmayın ama mecburiyetten soruyorum internette o kadar baktım emin olamadım

Şimdi ben de devamlı akıntı oluyor bazen süt beyaz ve yapışkan  bazen de  şeffaf akıntı geliyor . bazen de beyaza yakın bir akıntı geliyor.ben namaz kılıyorum ve hatime de katıldım.gunaha girmek istemiyorum . böyle olunca gusül abdesti alıyorum ama her zaman böyle oluyor sizce bu durum gusül gerektiriyor mu.yoksa ben mi abartiyorum lütfen kusuruma bakmayın 

7 Cevaplar

+1 oy
(2,565 puan) tarafından
Gusül gerektirmez ama vakiylt namazında eğer çamaşırında var ise değistirmen gerekir çünkü namazın 12 farzından birisi hadesten taharet yani üstünün kıyafetlerinin temiz olması 
-Reklam-
+1 oy
(48,508 puan) tarafından
normal abdesti tazelemen lazım diye biliyorum gusul gerekmez ama bilen biri yazar surekli banyoda durman lazim akinti sürekli oluyor
0 oy
(1,445 puan) tarafından
Mezhebe göre değişiyor yazıyı paylaşıcam oku 

Soru :Beyaz akıntı arapça da ( رطوبة الفرج) kürtçe de ise (cıle sıpi) dedikleri kadınların mubtela oldukları bir şey dir . Adetlerinde çıktıktan sonra genelde bu beyaz akıntı geliyor özellikle bazı kadınlar da çok fazla öyle ki abdest alıyor tam seccadenin üzerine geliyor bir bakıyor akıntı var yine abdest alıyor namazdayken hissediyor ki yine akıntı var .Ben bir asri arap alimin mekalesinde gördüm ki bazı kadınlar bu haldeyken kendini cenabet zannedenler var bazıları da bunun yüzünden namaz kılmadıklarını söylüyor. İşte bunun için beyaz akıntı necis mi değil mi? Abdest bozulur mu bozulmaz mi sorularının cevaplarını araştırdım وما توفيقي الا بالله العلي العظيم?                                      

Cevap : Necaset konusu: Mâliki mezhebinde, Ebu Yusuf ve imam Muhammed e göre necistir .imam Ebu Hanife ve Hanbeli mezhebinde ise tahırdır .

Şafi mezhebinde ise : Ebu İshak muhezzebin sahibi ,bendenici (بندنيجي), ibni sureyc bunlar rutubetul fercin mutlak bir şekilde necis olduğunu söylemişlerdir. İmam bağawi, İmam rafii, İmam Nevevi de tahirdir demişler. Yani şafi mezhebinde iki görüş var kuvvetli görüş tahırdır. İbni Hacer elheytemi ise bu konuda tafsile gitmiştir : Birincisi kadın otururken istinca yapması gereken kısımdan gelen akıntı yani fercin zahirî kısmından gelen akıntı kesinlikle ihtilafsiz tahirdir.

 İkincisi ise:Zekerin ulaştığı yere kadar, bu mekandan gelen akıntı, assah görüşe göre tahirdir. üçüncü kısım ise:zekerin ulaşmadığı yerden gelen akıntı buda kesinlikle necistir .imam Ramli ile Hatip esşerbini ise sadece birinci kısmın tahir olduğuna diğer iki kısım ise necis olduğunu benimsemişlerdir .Fakat her nekadar necis tır deselerde mafuwatlardan dir. Yani kadınlar beyaz akıntıyla çok mubtela oldukları için afu vardır.

 Abdest meselesi ise: Şafii mezhebinde sarahaten ibare yoksa da kaidelere göre birinci kısım (yani kadın otururken istinca yapması gereken kısımdan gelen akıntı yani fercin zahirî kısmından gelen akıntı) hariç bundan abdest bozulmaz, diğer kalan iki kısım ise abdesti bozar. Zaten genelde bu akıntı rahmin ağzından başlayıp fercin başından dışarıya akıyor . Şafi mezhebinde kaide كل ما خرج من السبلين yani her ne olursa olsun iki delikten yani küçük abdest yerinden ve büyük abdest yerinden çıkan her şey den abdest bozulur. Bu kadının hükmü istihaze kadinin hükmü gibi dir.Yani her namaz için vakit girdikten sonra abdest alması lazım . Kaidelere göre maliki ve Hanbeli mezhebinde de öyle dir. İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed e göre de öyledir.Fakat İmam Hanefi' nin görüşüne göre beyaz akıntı necis olmadığı için abdesti bozmaz .İmam Kasani bedaiu senaie sahibi diyorki: قال اصحابنا الثلاث هو خروج النجس. Yani Hanefi mezhebinin her üç imamı da demiş ki abdesti bozan şey çıkan şeyin necis olması gerek. Buna binaen tahir, temiz olan bir şeyin fercten yani vajinadan çıkmasıyla abdesti bozmaz .Malumunuz İmam hanefinin görüşü beyaz akıntı necis değildir. O zaman necis bir şey çıkmadığı için abdest bozulmaz.Fakat bir şartla eğer akıntıyla iltihab yoksa yani sade akıntiysa çünkü bazen iltihapla beraber akıntı oluyor bildiğiniz gibi iltihap necistir .o zaman bereberin de iltihab varsa abdest ittifakla bozulur. Yani kısacası fetva İmam hanefinin görüşünde dir .Diğer üç mezheb te ve İmam hanefinin iki talebesi ne göre her namaz için abdest alması şart.Gerçekten bu çok zordur . Netice :Kadın lar bu konuda çok muzdariptirler her namaz için abdest almakta çok zorlanıyorlar. sahih hadiste resulullah (sav) kolaylaştırınız zorlaştırmayınız buyurmuşlardır. Buna binaen İmam hanefinin görüşüyle amel edilebilir fetva verilmesinde sıkıntı yoktur. Tıbben de kanıtlanmış ki beyaz akıntı pis değildir aksine temizleyici bir sıvıdır. 

 Not :İbni Hacer elheytemi tuhfe kitabında diyor ki : Rutubetul ferc' de( beyaz akıntı) eğer dışarıya çıksa abdesti bozar. Tabi eğer iç kısımdan çıktığını yakinen bilse, eğer şekke girse bu dışa akan rutubet iç kısımdan mı yada dış kısımdan mı, o zaman abdest bozulmaz. Suleyman kurdi ise havaşiyi medeniye' de muhaşşi ibni Kasım' dan nakil getirerek imam Ramlinin dışa akan rutubetin kesin olarak iç kesimden olan rutubet olduğunu, dış kısımdan rutubet ise bunun mahallinden ayrılma kuvveti olmadığını beyan ediyor.

İşte bu ibarelerden anlaşılan imam Ramliye göre rutubetul ferc(beyaz akıntı) vajinadan çıkarsa kesinlikle abdesti bozar.Çünkü bunun iç kısımdan geldiği yakinidir.

Fakat ibni Hacer elheytemi ye göre ise : Eğer yakinen bilinse bu akıntının iç kısımdan geldiğini o zaman abdest bozulur. Fakat bu bayan bu akıntının içten mi dıştan mı geldiğine şubhe etse o zaman abdesti bozulmaz. Malumunuz dış kısımdan maksad bir bayanın tuvaletteki oturuşu gibi otursa ve fercin gözüken kısmına denir. Zaten bu dış kısım bayanlarda cenabet guslü alındığında burayı yıkanması gerek. Çünkü bu dıştan sayılır iç kısımdan sayılmaz.

Bayanların çoğu bu akıntının iç kısımdan geldiğini kesin bir şekilde beyan ediyorlar. Hatta tıbbın zirve yaptığı bu asırda, bu akıntının rahmin başından, ta fercin dış tarafına kadar olan bölgeden aktığını tesbit etmişlerdir. Onun için abdest konusunda direk imam hanefiyi taklit etmek isabetli bir karar olacağının kanaatindeyim. والله أعلم بالصواب

(Musab Sezgin. 13.12.2019.)

 (ﺃﺣﺪﻫﺎ ﺧﺮﻭﺝ ﺷﻲء) ﻭﻟﻮ ﻋﻮﺩا ﺃﻭ ﺭﺃﺱ ﺩﻭﺩﺓ، ﻭﺇﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻭﻻ ﻳﻀﺮ ﺇﺩﺧﺎﻟﻪ، ﻭﺇﻧﻤﺎ اﻣﺘﻨﻌﺖ اﻟﺼﻼﺓ ﻟﺤﻤﻠﻪ ﻣﺘﺼﻼ ﺑﻨﺠﺲ ﺇﺫ ﻣﺎ ﻓﻲ اﻟﺒﺎﻃﻦ ﻻ ﻳﺤﻜﻢ ﺑﻨﺠﺎﺳﺘﻪ ﺇﻻ ﺇﻥ اﺗﺼﻞ ﺑﻪ ﺷﻲء ﻣﻦ اﻟﻈﺎﻫﺮ (ﻣﻦ ﻗﺒﻠﻪ) ﺃﻱ اﻟﻤﺘﻮﺿﺊ اﻟﺤﻲ اﻟﻮاﺿﺢ ﻭﻟﻮ ﺭﻳﺤﺎ ﻣﻦ ﺫﻛﺮﻩ ﺃﻭ ﻗﺒﻠﻬﺎ

ﻭﺇﻥ ﺗﻌﺪﺩا ﻧﻌﻢ ﻟﻤﺎ ﺗﺤﻘﻘﺖ ﺯﻳﺎﺩﺗﻪ ﺃﻭ اﺣﺘﻤﻠﺖ ﺣﻜﻢ ﻣﻨﻔﺘﺢ ﺗﺤﺖ اﻟﻤﻌﺪﺓ ﺃﻭ ﺑﻠﻼ ﺭﺁﻩ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﻟﻢ ﻳﺤﺘﻤﻞ ﻛﻮﻧﻪ ﻣﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﺧﻼﻓﺎ ﻟﻤﻦ ﻭﻫﻢ ﻓﻴﻪ ﺃﻭ ﻭﺻﻞ ﻧﺤﻮ ﻣﺬﻳﻬﺎ ﻟﻤﺎ ﻳﺠﺐ ﻏﺴﻠﻪ ﻓﻲ اﻟﺠﻨﺎﺑﺔ، ﻭﺇﻥ ﻟﻢ ﻳﺨﺮﺝ ﺇﻟﻰ اﻟﻈﺎﻫﺮ ﺃﻭ ﺧﺮﺟﺖ ﺭﻃﻮﺑﺔ ﻓﺮﺟﻬﺎ ﺇﺫا ﻛﺎﻧﺖ ﻣﻦ ﻭﺭاء ﻣﺎ ﻳﺠﺐ ﻏﺴﻠﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﻭﺇﻻ ﻓﻼ ﺃﻣﺎ اﻟﻤﺸﻜﻞ ﻓﻼ ﺑﺪ ﻣﻦ ﺧﺮﻭﺟﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﺟﻴﻪ

 تحفة المحتاج لابن حجر الهيتمي

جلد ١ ص ١٣٠

@⁨Meryem Erman⁩

@⁨Hafize_Cemile⁩
0 oy
(343 puan) tarafından
devamlı geliyosa elinde olmadan peçete köy sürekli değiştir yada günlük ped böyle sürekli olunca dinen özüre giriyor ve namaza abdeste engel olmuyor 
0 oy
(2,835 puan) tarafından
Gusül abdesti gerekmez ama namaz abdestini bozuyor iç çamaşırı kirlenince namaza engel mi onu bilmiyorum bende 
0 oy
(710 puan) tarafından
Her kadında olan birşey bu şöyle düşün burundan gelen sıvı nasıl abdesti bozmuyorsa o da o şekilde eğer gusül bozsaydi kadınlar banyodan çıkamazdı hatta normal abdesti bile bozmaz ama diğer vakit girdiğinde abdest alman gerekir mesela öğle abdestiyle ikindi namazını kilamazsın bzie hocamız bu şekilde aktarmıştı 
(710 puan) tarafından
Ama benim kastettiğim kadınlarda günlük gelen akıntılar seninki nasıl bilmiyorum o yüzden yinede kendin bilirsin
(487 puan) tarafından
Bende cok geliyor ozleikle adetten bir hafta önce ve adten çiktikdann bir hafta sonra çok gelir sonra şefaf olur hamileikde çok geliyor sarımsı yeşil mesle abdets alrm uzak bibyere gitsek bazı camilere akıntım var bazı yerler de abdest almak zor oluyor peçete olmuyor  sıra bekliyor su soğuk bunu yaşıyan çok var heop akntı yuznde  abdestin kaç daka durmaz sıraları beklmekde eşim satlerce bekler beni bazen namazda geliyor bozuyorum  bakyom bezim akıntı degişyom tekrar abdest aliyom günlük pneyye bezler hep kulanirim çoğu kişi pamuk kulan der tahriş ediyor beni alışmak lazm ama abdesti bozuyor  die bilyom gusül gerektir mezde ama diğer şekil bozulyir benimde bu konuda kafam hep karışık çok muzdallibim bu durumda bazen abdest alyom o an bile geliyor bidaha başa dönüyorum
(710 puan) tarafından
Benim dediğim günlük akıntı O zaman sizinki iltihaplı akıntı sarı dediğinize göre öyleyse abdest bozulur tabiki siz yinede bir kadın doğum doktoruna muayene olun benim arkadaşımda da o sorun vardı o gitti gayet iyi şuan idrar yollarında yada rahim içinde iltihaplanma olabilir
(487 puan) tarafından
Yok benim hamileikde bu enfeksiyon gibi geliyor normalde çok akıntım oluyor du hamileikde fazlaşti
0 oy
(7,230 puan) tarafından
Hayır canım gusulu bozmaz hatta burda hafız vardı o normal abdestide bozmaz demişti ben günlük ped kullanıyorum rahat oluyor sürekli çamaşır degismezsin abdest tekrarlamak ta fayda var tabi ortam müsaitse 

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 311 göst.
6 Kasım 2023 Diğer kategorisinde Emir112021 (136 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 101 göst.
29 Mart 2023 Diğer kategorisinde 12345ftmmm (174 puan) tarafından soruldu
0 oy
10 cevap 564 göst.
26 Eylül 2022 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 73 göst.
12 Haziran 2022 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde Mormenekse (1,403 puan) tarafından soruldu

378,371 soru

11,325,634 cevap

34,778 kullanıcı

...