Şafiilerde böyledir, Hanefilerde değildir.
Burada da 2 türlü mesele vardır.
Kişi şayet şer’i bir durum sebebiyle (hastalık vb) o sene kazaya kalan orucunu tutamadıysa bunu iyileştikten sonra diğer seneler yerine getirirse borcunu ödemiş olur.
Ancak tembellikten o sene tutabileceği halde tutmadı da üzerinde borç olduğu halde ramazana ulaştıysa bu kimse günahkardır. Ayriyeten bir tevbe gerekir. Tevbe ettikten sonra bir daha aynı duruma düşmemeye de gayret eder. Söz konusu durumda olsa bile ecrini kaçırmamak için Ramazan orucunu da tembellik sebebiyle asla aksatmamalıdır.
Hanefi ise kaza etmesi yeterlidir.
Ancak Şafii kimse borçlu halde bir sonraki ramazana ulaşırsa hem o günleri kaza eder, hem o günler için fidye verir.