Lohusalıkta kocam salonda yatıyor, bu durum normal mi?

0 oy
1,478 göst.
Aile & Aşk kategorisinde (3,096 puan) tarafından

Yeni doğum yaptım. Kocam hem bebeği ezer korkusundan hem de sesten salonda yatıyor. Bi gece tek geldi onda da bebek ağlayınca gıtti salona yattı. Bu durum hiç hoşuma gitmıyor. Yaklaşkk 40+45 gun lohusalığım olacak. 40 gun aynı evın içinde farklı odalarda, farklı yataklarda yatmaya insan aşina olmaz mı? Bir yerlerfe bir şeylerin kopmasına sebep olmaz mı bu durum. Bu durum normalleşirse en ufak kavga gğrültüde yataklar ayrılır :(

26 Cevaplar

+3 oy
(2,019 puan) tarafından

Yatak ayırmaya karşıyım. Mesele aynı yerde uyumak değil sarılmak, destek olmak ve bağı koparmamaktır. Çocuk yaparken bu zorlukların olacağını herkes biliyordu. Bir taraf 24 saat mesai harcayıp bir bebeğe bakarken diğer tarafın 8–9 saat çalışıp eve gelip dinlenmem lazım deme lüksü yok. Rahatsız olması çok normal çünkü geceyle gündüzü bilmeyen bir bebek var. Ama bu bebek ikinizin sorumluluk ikinize ait. Ben demiyorum kalksın çocuk sallasın gaz çıkarsın gece uyumasın sabah işe gitsin. Ama bir zahmet rahatsız da olmasın.

-Reklam-
+2 oy
(13,667 puan) tarafından

Çocuk olunca ayrı yatan insanları ben anlamıyorum o bebek sadece kadının mı yoo pekala babasıda yanında olmak bakmak zorunda ilk günden müsade etmeseydin keşke 

(7,773 puan) tarafından

Ben de 2 ay almadım kocamı yatağa . Ama oda hergün ben ne zaman yatağa gelecem diye sormaktan vazgeçmedi. 

(2,485 puan) tarafından

ben hic cocukla yatmadigim icin hic o ihtiyaci hissetmedim . butun gun bebekle dip dibeyim zaten anne yani besikte yatirip hatta mumkunse arkami dinup uyumak istiodum hep bebek yokmus gibi😂😂 kendimi normal insan gibi hissetmek icin gunduzki stres kaos kargasa ses aglama zirlama o bu hicbisey hayatimda yokmuscasina kendimi resetlemek icin.😂arada bi donup bakiodum bebeis nefes alio kicimi bebege donup yatiodum  ki kendimi kendimmisim gibi hissediyordum o sekilde normal hayat yasiyorum gibi oluodu. degisik bir hayat yasiyorum gibi hissettirmiyordu.

(7,773 puan) tarafından

Uykun ağır demek ki . Benim uykum oldum olası hafiftir. Kızım sağından soluna dönsün yada nefes alıp verişi değişsin hemen uyanırım.

(8,461 puan) tarafından

@Lamelif  senin eşinle benim eş malesef aynı hareketler.. Tırnağın varsa başını kaşı bacım. Bu gibiler çocuk ne yaşta olursa olsun değişmezler huyları 😟 umutla bakan ben diyom sana. 

(13,667 puan) tarafından

Bebeğin yeri beşiği diyerek hiç yanıma almadım emzirdim yatağına bıraktım zaten hemen yanımdaydı beşikte o yüzden ezerim korkusu vs bizde olmadı adamlar kolaya kaçmak için bunu bahane ediyor bana göre 

+2 oy
(7,773 puan) tarafından

Kızım 2 aylık olana kadar eşimi yatağa almadım kızımla aynı yatakta yattım çünkü . Ezer korkusuyla ve sezeryan yerime çarpar diye uykusu çok ağır çünkü. 2 ay sonra geldi kızım kendi beşiğinde yatmaya başladı. Bu ayrı yatma olayına çok anlam yüklüyorsunuz bence. Aramızada da hiçbir şekilde soğukluk olmadı.

(3,096 puan) tarafından
+1

Bilmıyorjm umarım benim boş evhamımdır

+2 oy
(14,551 puan) tarafından

hiç ayrı yatmadık. bahane bunlar yok çocuğu ezerim yok uyuyamam falan. tek yapmadın o çocuğu o yüzden o bebek ağladığında eşin de orada olacak.

ayrıca yatak ayırmak nedir? 

+1 oy
(10,125 puan) tarafından

Bebiş için demişsin de sende yanında yatirmamalisin hem senin hem bebeğin uyku sağlığı için eşin de çok ayıp ediyor en çok ilgiye ihtiyacın olduğu zamanlarda yapılacak şey mj

(3,096 puan) tarafından

Yanımda yatırmasam bile gece emzirmek için yanıma alıyorum. 

(10,125 puan) tarafından

İlk çocuğun belli ki geceleri yanında emzirmek çok tehlikeli Allah etmesin bir şey olursa bebeğine ömür boyu vicdan azabından yaşayamazsin ben 3 çocuk doğurdum 3 unu de emzirdim tamam gündüz ken olabilir ağrın sızın olur uzanarak emzirirsin ama geceleri çocuk emdikten sonra göğüs un bile çocuğun nefesini kesebilir Allah etmesin dikkatli olmalısın 🥲

(3,096 puan) tarafından

Allah korusun. Yok değil. Burnu ile göğsüm arasındski mesafeyi ayarlıyorum yanında uzanarak emzirdiğimde. 

+1 oy
(7,174 puan) tarafından

Sen bebegini yanında yatirmamakla baslamalisin canım 

Anne yani alabilirsin 

Ayri yatmaya da alışmayın iyi olmaz hem soğukluk girer hemde dinen uygun değil 

(3,096 puan) tarafından

Beşiği var yatağımıza geçtiğimizde beşiğine koyarım da gece ağlayınca yanıma alıyroum emzirmek için ona çözüm yok. 

(7,174 puan) tarafından

Eşin doğru yapmıyor ama canim

Sonuçta hepimizde emzirdik yanimiza aldık 

Soğukluk uzaklık olur aranizda

(7,174 puan) tarafından

Ayrıca ben yanıma yatirarak emzirmedim hiç ne olur ne olmaz diye 

Hep oturarak emzirdim

+1 oy
(2,288 puan) tarafından

Sen  bu şekilde İyi hissetmiyorsan canım dile getir kişiden kişiye değişecek bir durum bu şimdi Sizin özel hayatınız ve yaşam biçiminize bağlı kendi üzerimden değerlendirmek daha uygun olur 3 çocuğum oldu lohusa dönemini geç Yani ilk  2 ay Bebeğimle hep tek kaldık Çünkü öyle hem benim hem bebeğim için daha rahattı  eşimde çalıştığı için uykusuz kalmasın diye çoğunlukla ayrı yerde yatardık yatmasak bile ben ben derdim başka yerde yat uykun bölünüyor diye

(3,096 puan) tarafından

Haklısın. Uyku konusjnda çok hassas. İşi yoruyor her gece daha yatsı okunmadan sızıyor koltukta.

+1 oy
(9,688 puan) tarafından

Birgun edersin allah korusun asla yanında yatirma

+1 oy
(6,051 puan) tarafından

En büyük hata, ilk gün bir şey dememiş olman. Araya uzaklık girer vs konusundan ziyade, onun da çocuğu. Ağlıyorsa ağlıyor, işe gidecek uyusun falan bahane değil. Ne zamana kadar böyle yapabilir ki. Odaları ayırana kadar her türlü o bebek gece uyanacak, uyandıracak. 

(3,096 puan) tarafından

Lohusalık bitince döner ama gece ağladığında kaçacak hep 🫥

(6,051 puan) tarafından

Başlarda zorlasa da, alışır. O bebek hep uyanacak.. Eşinle konuşmalısın bunu. 

+1 oy
(2,911 puan) tarafından

bebek seninle aynı yatakta mı yatıyor? 

kocanla sen yat bebek beşiğinde yatsın böylece ezme korkusu olmaz

sese de zahmet olacak ama alışsın bence zira o çocuk ömür boyu sizinle kalacak büyüyünce iadesi yok ve şu kadar sene sonra gece sorun çıkarmayı bırakır diye net bir zaman da yok

(3,096 puan) tarafından

Evet çşnkü gece emzirmeleri oluypr. Uykuda sesten çok rahatsız oluyor

(2,911 puan) tarafından

emzirirken yatma oturarak emzir geri yatağına bırak bebeği ben öyle yapıyorum 

sesten rahtsız olması sorun çünkü o çocuk 5 yaşında bile gece ağlayarak yanınıza gelebilir

bu mantıkla bakınca ya aldatır ya boşanır ilerde ne zamana kadar ayrı yatacaksınız

benim kızlar 3 yaş olacaklar hala gece üçer kere kalkıyorlar.  bende isterim deliksiz uyuyalım ama olmuyor

bende rahatsız oluyorum sesten ama çocuk benim mecbur kalkıp bakıyorum. bu kocam için de geçerli

0 oy
(233 puan) tarafından

Bebeğimin Gazi basladigu zaman uyuduğu odada rezil rezil bebeğimle yatardim hangi odada uyursa orda o şekilde kıpırdamadan . baktım ki Esim tek başına rahat rahat yatıyor konuştum eşimle ben uykusuz kalıyorsam sende kalacaksın diye acimadim sonra ona... Çünkü alışkanlık haline gelecekti sonra eşimde bizle uyudu .ama bu süre çok geçmeden ben konuşma yaptım.  Söylediklerinizin hepsi harfiyen zamanla olacaktır.. daha fazla zaman geçmeden artık konusun

(3,096 puan) tarafından

Galiba konuşacam

0 oy
(4,838 puan) tarafından

Bu kişiden kişiye değişir. Ben kızım doğunca eşimi salona yollamıştım. İlk gece o yatakta döndükçe benim sezaryen yerim acıyordu mecbur koltukta yattı. Sonra kızım hastalandı biz 1 ay hastanede kaldık gene ayrı kaldık. Tabiki bu durum sonra geçti, eşinin o ağlamalara alışması lazım. Senin bunu söylemen gerekiyor, bizim sana ihtiyacımız var şeklinde. Erkekler net konuşmadan bir şey anlamıyorlar

(3,096 puan) tarafından

Son dediğinde haklısın. Zaten eve geldiğimizde 3 gun salonda ben yattım annemle. Bebekle o ılgilenıyordu ben sadece emziriyordum. Annem eve döndükten sonra odamıza geçtim. Bu dwfa o salona geçti. Ezmekten korkuyordu. Babwlık izni bitşnce de ekstra ağlama eklendi bahanelerine

(4,838 puan) tarafından

O neredeyse bütün erkeklerde oluyor. Mesela eşim yeğenini ölü doğumda kaybetmiş, o yüzden ben hamileyken aşırı korkardı. Sonra kızım doğdu aklı çıkıyordu korktuğu oldu kızım hastalandı. Doktorlar kızım her an ölebilir demiş. Biz iyileşip eve geldik, eşim 3 gün odaya giremedi korkudan. Sonra geldi ama kızım az farklı nefes alsa korkup uyanıyordu. Şuanda kızım 3 yaşında hâlâ öyle, azıcık öksürsün onu duyar uyanır. Ama ben hastaneden çıkınca hep eşime dedim. Kızının sana ihtiyacı var, odada senin kokun olmalı, senin nefesini hissetmeli o şekilde güvende hisseder diye. Sakın boşverme, mecburi yatak ayırmak farklı, sırf bebek ağlıyor diye ayırmak ayrı. O bebeği yaparken geceleri ağlayacağını biliyordu eşin

0 oy
(377 puan) tarafından

Ben yeni doğum yaptığımda park beşik vardı bebeğimi beşiğin içine koyup bende yatakta yatıyordum eşim de yanımda uyuyordu. Eşime dedim ki sen istersen diğer odada yat uyu sabah erken kalkıyorsun işe gidiyorsun uykunu al bebek ağlar uykun bölünür dedim. Önemli değil uykum bölünmez merak etme dedi gitmedi yanımızda uyudu. Bizde alıştık bebeğim emmek için uyanırdı emzirir beşiğine koyardım uyurduk tekrar. Nasıl alışırsanız öyle gider. Bence ayrı uyumayın. Şuanda ben hamileyim ayrı yatıyoruz ama düşğk tehlikem olduğu için ben kızımla yatıyorum çünkü eşim çok iri yapılı 1.90 boyunca 110 kilo o yüzden korkuyoruz karnıma çarpar bişey olur diye. Ama yine o uyuyana kadar ben onun yanında uzanıyorum konuşuyoruz falan. Tehlikem geçince tekrar birlikte uyuruz. 

0 oy
(8,302 puan) tarafından

Eşim uyanınca geri uyuyamıyorum diye ayrı yattı ve yatış o yatış biz 2 buçuk 3 sene ayrı yattık sonra kızımı odasına alıştırmak için ben onun odasında yattım ve bir süre sonra öyle yanına gitmek hiç istemez oldum zor zamaninda yanında olmayanı iyi zamanında gözün görmek istemiyor zor zamanlar geçirdik çok soğudum yeri gelir Allah biliyo ya işten geldiğinde bile keşke daha geç gelse dediğim günler oldu bosanmayida çok düşündüm ve kızım 6 yaşına girecek biz geçen seneye kadar boyleydik bu işin sonu böyle bitiyor haberin olsun ben eşime yeni yeni ısıniyorum ha unuttum mu asla yapabileceğimi bilsem bosanirdim doluya koydum almadı boşa koydum dolmadı ha düzeldi aramış şimdi şükür iyiyiz ama o dönemden kolay geçmedim artık öyle bı soguyorsun ki sen ters davranmaya başlıyorsun tabi arada açıldıkça açılıyor bizimki böyle oldu hepsi böyle olacak diye birşey yok ama bil istedim

(3,096 puan) tarafından

Allah korusun öyle bir duruma gelmek istemem. Allah var sütten kesme aşamasında çok destek oldu oğlumuza baktı hep o uyuttu gece uyansa bile. Çünkü mrcburduk çocuk beni görse meme istıyprdu emmek için uyanıyordu. Bu konuda drstek oldu. Yalnız bırwkmadı. Hala da o uyutuyor. İş yerinde çok yoruluyor erken uyusa oğlan bana kalırdı.

0 oy
(2,485 puan) tarafından

bebegi niye ezsin bebegi sende ezebilirsin besikte yatsin ebbek . bebekle yapisik ayni yerde yatma sende. kocanida acil dondur bu sacmaliktan

(3,096 puan) tarafından

Benim uykym o kadar ağır değil

0 oy
(5,104 puan) tarafından

Bence zamanla sogukluk girer 8 yillik evliyim daha ayri yatmamisizdir küs bile olsak birlikte yatariz 

Cocugu yatagina koy ikiniz yatin bence cocuk aglayinca sen alir diger odaya gidersin uyutunca geri gelirsin mesela uyanmak istemiyorsa 

(3,096 puan) tarafından

Sağol canjm öyle yaparım

0 oy
(2,262 puan) tarafından

Ahh bacım ilk gunden izin vermeyecektin sonuçta sen tek yapmadım o çocuğu çalışıyor olabilir ama sende ne gece ne gündüz yatabileceksin kendine de empati kur canım eşine de beni yalnız bırakma uyuya falan kalırım bişey olur Allah korusun uyanamam falan bebeğe ikimizde göz kulak olmalıyız en baştan beri eşime bunu dedim asla bırakmadım başka oda da yatsın sende öyle yap bebeği de nasıl ezerim diye korkuyor ki beşiğinde yatmayacak mi bu bebek 

(3,096 puan) tarafından

İlk günler biz uyuduk salonda uatağım yüksek ben sezeryenliyim diye. Ordan bi normal bördü herhalde

(2,262 puan) tarafından

Normallestirme bence bacım alışır sonra

0 oy
(570 puan) tarafından

Galiba Bir şeylerin farkında değil ama seni dinlemiyorsa dinleyeceği birine söylettirebilirsin erkekler bizim kadar ince düşünemezler tabii ki yaptığı yanlış zaten bu süreç zor O niye o kadar zorlaştırıyorsa ben eşim izine çıktı hem doğum izle hem yıllık izini ikisini birleştirdi ben mutfağa hiç girmedim bile bu süreçte sen uyu ben bakarım dedi altını aldı bebeği yıkadı yani hatta lohusalık sendromu yaşadığım için mutsuzluğundan dolayı nasıl mutlu edebilirim diye çare arıyorum yani ben de o kadarını beklemiyordum kendisinden ama çok güzel geçirdim Allah razı olsun eşimden İnşallah düzelir hatasını anlar

0 oy
(461 puan) tarafından

Aynı sorundan muzdarıpım gibi birşey kızım var 3 buçuk yaşında 2 senedir aramızda yatıyor ve eşim ısrarla ayırmak istemiyor onu yanımızdan diyeceklerim bukadar. 

(3,096 puan) tarafından

Aaaa o kadar olmaz ya. Hiç mi ayrı uyumuyor çocuk

(461 puan) tarafından

Yok malesef ayrı uyusa bile eşim istemez

0 oy
(1,531 puan) tarafından

Bu zamana kadar müsade etmişsin artık müsade etme bence Ne olursa olsun yanımda yat de. Bebek ağlıyorsa onunda bebeği. Ben izin vermedim eşimin başka odaya girmesine o zaman. Ağlıyorsa ben nasıl uykusuz kalıyorsam uyanıyorsam o da uyansın. Eşin bi tarafta yatsın Bebek diğer tarafta yer yatağsa. Ha eğer yatakta uyuyorsan yatağın yanına bı minder kur bebek orda uyusun. Yani benim fikrim tabi siz daha iyi bilirsiniz. Ama bence ayrı yatmayın 

(3,096 puan) tarafından

Yani ne olursa olsun ayrı yatılmamalı diye düşünüyorum.

(1,531 puan) tarafından

Bende katılıyorum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Lohusalık döneminde eşlerin ayrı yatması ilişkiyi nasıl etkiler?
Lohusalık döneminde eşlerin ayrı yataklarda yatması, çiftler arasındaki duygusal bağın zayıflamasına ve zamanla iletişim kopukluklarına yol açabilir. Özellikle bu sürecin normalleşmesi, ilerleyen dönemlerde en ufak tartışmada yatakların ayrılması gibi çözüm odaklı olmayan alışkanlıkları tetikleyebilir. Duygusal yakınlığı korumak için fiziksel mesafe yerine ortak çözümler üretmek ilişkinin geleceği açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebek varken eşlerin ayrı odalarda yatması doğru mudur?
Yeni doğan bebeğin bakımı sırasında ebeveynlerin ayrı odalarda yatması, genellikle bebekle ilgili kaygılardan kaynaklansa da sağlıklı bir aile dinamiği için önerilmez. Bebek ağladığında veya emzirme süreçlerinde eşlerin birbirine destek olması, lohusalık depresyonu riskini azaltır ve ebeveynlik bağını güçlendirir. Fiziksel mesafe, eşlerden birinin kendini dışlanmış hissetmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Lohusalık sürecinde eşler arasında iletişim kopukluğu nasıl önlenir?
Lohusalık sürecinde eşler arasında yaşanan iletişim kopukluğunu önlemek için duyguların dürüstçe ifade edilmesi gerekir. Eşlerin birbirlerinin ihtiyaçlarını anlaması ve bebeğin bakımı konusunda ortak sorumluluk alması, aradaki bağın korunmasına yardımcı olur. Sorunlar birikmeden konuşulmalı ve yatakların ayrılması gibi kalıcı hale gelebilecek kaçınma davranışlarından mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek korkusuyla salonda yatmak yerine çiftler neler yapabilir?
Bebek korkusu veya uykusuzluk nedeniyle salonda yatmak yerine, çiftlerin yatak odasında ortak planlar yapması daha sağlıklıdır. Bebeğin güvenliği için beşiğin yatak odasında uygun bir konumda olması veya nöbetleşe uyku düzenleri oluşturulması, hem bebeğin güvende hissetmesini sağlar hem de eşlerin birbirlerinden uzaklaşmasını engeller. Önemli olan, fiziksel yakınlığı koruyarak bu geçiş sürecini birlikte atlatmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşim lohusalık döneminde salonda yatıyor, bu durum normal mi?
Lohusalık dönemi hassas bir süreç olsa da eşlerin ayrı odalarda yatması genellikle ilişki sağlığı açısından olumsuz bir durum olarak değerlendirilir. Bu davranış, eşin sorumluluklardan kaçınması veya kaygılarıyla baş edememesi olarak yorumlanabilir. 40 günlük lohusalık süreci boyunca iletişimi koparmamak, ileride yaşanabilecek ciddi çatışmaların önüne geçmek adına büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+3 oy
29 cevap 2,144 göst.
0 oy
27 cevap 2,000 göst.
27 Ocak 2023 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
15 cevap 2,077 göst.
0 oy
17 cevap 1,772 göst.
21 Ekim 2022 Aile & Aşk kategorisinde nisan cicegi (12,998 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,230 soru

24,666,627 cevap

367,023 kullanıcı

...