4 yaşındaki kızım kreşte sürekli tuvalete gidiyor, normal mi?

0 oy
190 göst.
Çocuk & Ebeveyn kategorisinde (102 puan) tarafından

Arkadaslar biraz abartiyor ve hassas bir yildayim anne obdukttan sonra. 4 yasinda bir kizim var krese gudior ,calisiorum



Kizima bir su şişesi aldim krese göturdu orda bazen sisesinden su icior. Neyse yeni ve sevdigi bir şise oldugu icin surekli su icti ve tuvalete gitti haliyle evdede.

Dun almaya gittim kizimi iyi dedi ögretmeni guzel falan.

Sonra diger bir ögretmeni hoscakal el salladi kizima,ve dedingulumseyerek,bugun habire su icti sisesinden tuvalete gitti,su icti tuvalete gitti evet dedim,sabah su şisesini gösterecem ögretmenime dedi evet dedi guldukk bye bye.


Sonra eve geldim acaba kizimin surekli çişini yapmasinimi sorun ettti diye kafama takildi,yoksa bende bir alingsnlik herseyede bisey arama piskolojisi yasiorum galiba.


Sizce normal mi yoksa ben abartiyorum

5 Cevaplar

+2 oy
(9,742 puan) tarafından

Ya siz iyimisiniz size öğretmenler kötü davransa kötü diyorsunuz iyi davransa iyi diyorsunuz acaba siz evde kraliçe falanmi büyütüyorsunuz 

-Reklam-
+1 oy
(4,444 puan) tarafından

Merakımı mazur görün ama neyi sorun ettiğininizi hala anlayamadım

0 oy
(14,725 puan) tarafından

alınganlık yapacak bir şey yok demek ki kızın gerçekten fazla gitmiş tuvalete öğretmeninin dikkatini çekmiş ve seni uyarmış. çok su içtiğinden tuvalete gideceği gibi idrar yolu enfeksiyonu olursa da çok tuvalete gider. 

idrar yolu enfeksiyonu varsa eğer doktora götürürsün diye. 

0 oy
(2,528 puan) tarafından

e yani abartiosun tabi😃. ictiyse ic ti vc ye gttiyse gtti kimseyi ilgilendirmezki. kadin laf olsun diye oylesine demis . sahsen ben olaam

duymazdim bile kafaya takilacak bise degilki

0 oy
(705 puan) tarafından

Benim kızım da o şekilde öğretmeni kan tahlili yaptırıp şekerine bakmamızı söyledi bir öğrencilerini o şekilde şeker hastası olduğu ortaya çıkmış sürekli tuvalete gidiyormuş öğretmen ailesine şeker testi yaptırmalarını söylemiş bilmiyorum tabii ama genelde hep öyle biliyorum canım çok sık tuvalete giden çocuklarda öğretmenler bu konuda gerçekten çok şükür dikkatli oluyorlar sağ olsunlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 yaşındaki çocuğun kreşte sürekli tuvalete gitmesi normal mi?
4 yaşındaki bir çocuğun kreşte sık tuvalete gitmesi, genellikle gün içinde tükettiği sıvı miktarı ile doğrudan ilişkilidir. Eğer çocuk yeni bir su şişesi edindiyse ve sürekli su içiyorsa, mesanenin dolması sonucu tuvalet ihtiyacının artması oldukça normal bir durumdur. Bununla birlikte, idrar yolu enfeksiyonu veya şeker gibi tıbbi bir durumu dışlamak adına, çocuğunuzun tuvalet alışkanlıklarını bir süre gözlemlemeniz ve belirgin bir değişiklik fark ederseniz doktorunuza danışmanız faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğun kreşte sık tuvalete gitmesi idrar yolu enfeksiyonu belirtisi midir?
İdrar yolu enfeksiyonu vakalarında çocuğun sık tuvalete gitmesinin yanı sıra idrar yaparken yanma, karın ağrısı veya idrar kaçırma gibi ek belirtiler de görülür. Eğer çocuğunuzda bu şikayetler yoksa ve sadece sıvı alımına bağlı bir tuvalet ihtiyacı söz konusu ise genellikle enfeksiyondan şüphelenilmez. Ancak, tuvalet ihtiyacının çok acil ve sık olması durumunda uzman bir çocuk doktoruna başvurarak basit bir idrar tahlili yaptırmak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuklarda tuvalet alışkanlığı nasıl takip edilmeli?
Çocuğunuzun tuvalet alışkanlıklarını takip etmek için günlük sıvı tüketim miktarını ve tuvalete çıkma sıklığını basit bir şekilde not alabilirsiniz. Özellikle okul öncesi dönemde çocuklar, yeni bir eşya veya oyun gibi unsurlar nedeniyle su tüketimini artırabilirler. Eğer tuvalete gitme sıklığı sadece su içilen günlerde artıyorsa bu bir alışkanlık değil, tamamen biyolojik bir sonuçtur. Ancak tuvalete gitme isteği su içmediği saatlerde de devam ediyorsa, bu durumu öğretmenleri ile detaylıca konuşarak gözlem paylaşımı yapmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kreş çağındaki çocuklarda sık tuvalete gitme psikolojik olabilir mi?
Kreş dönemi çocuklar için yeni bir sosyal çevre ve rutin değişimi demektir, bu da bazen dikkat çekme veya heyecanlanma gibi durumlarla tuvalet alışkanlıklarını etkileyebilir. Özellikle öğretmeninin ilgisini çekmek isteyen veya yeni bir sürece alışma evresindeki çocuklar, tuvalete gitmeyi bir mola veya etkinlik olarak görebilirler. Ancak fiziksel bir sorun olmadığından emin olmak için önce fiziksel sağlık kontrollerinin yapılması, ardından psikolojik faktörlerin değerlendirilmesi daha doğrudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 yaşındaki çocuğun su içme ihtiyacı günlük ne kadar olmalıdır?
4 yaşındaki sağlıklı bir çocuğun günlük sıvı ihtiyacı, kilosuna ve hareketliliğine bağlı olarak değişmekle birlikte ortalama 1 ile 1.5 litre civarındadır. Çocuğunuzun kreşte sürekli su içmesi, aktivite düzeyine ve ortamın ısısına göre değişkenlik gösterebilir. Eğer çocuğunuz gün içinde enerjikse ve idrar rengi açık sarı tonlarındaysa, su tüketimi yeterli ve sağlıklı düzeydedir. Sık tuvalete gitmesi, vücudunun alınan sıvıyı verimli bir şekilde dışarı attığının bir göstergesi olarak kabul edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 111 göst.
0 oy
11 cevap 353 göst.
0 oy
10 cevap 287 göst.
0 oy
8 cevap 484 göst.

Kategoriler


1,512,818 soru

24,674,262 cevap

367,442 kullanıcı

...