Hamileyken emzirmeye devam edersem kolostrum sütüm gelir mi?

0 oy
107 göst.
önce Çocuk & Ebeveyn kategorisinde (4 puan) tarafından

Merhaba şu anda 25 haftalık hamileyim ve 9 aylık kızım var hâlâ emiyo. Doktor hep emzirebilirsin dedi ilk kızımda kanamam falan çoktu ama bunda yok çok şükür ve bebeğimde sütün tadı değişti falan gibi şeylerle bırakmadı. 

Benim merak ettiğim şu an zaten süt varken doğum zamanı nasıl olur mesela bebeğimin ilk sütü olan kolostrum sarı su şeklindeki çok yararlı süt gelicek mi? İkisi bir emerken aldıkları ihtiyaçları olan vitaminler karşılanıyo mu? Bilgisi ya da tecrübesi olanlar yazarsa sevinirim teşekkürler şimdiden. 


Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken emzirmeye devam edersem doğumdan sonra kolostrum gelir mi?
Evet, hamilelik sırasında emzirmeye devam etseniz bile doğumdan hemen sonra vücudunuz bebeğiniz için gerekli olan kolostrumu üretmeye devam eder. Gebeliğin ortalarından itibaren göğüsleriniz zaten kolostrum üretmeye başlar ve doğum sonrasında bu süt bebeğinizin ihtiyacına göre doğal olarak salgılanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tandem emzirme yaparken her iki çocuğum da yeterli besin alabilir mi?
Vücudunuz, hem 9 aylık bebeğinizin hem de yeni doğacak bebeğinizin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde süt kompozisyonunu değiştirebilir. Emzirme sürecinde her iki çocuk da ihtiyaç duydukları vitamin ve antikorları alabilir, ancak yeni doğan bebeğinizin kolostrum alması öncelikli olduğu için emzirme düzenini buna göre dengelemeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken emzirmek sütün tadını ve besleyiciliğini değiştirir mi?
Hamilelik hormonlarının etkisiyle sütün içeriğinde ve tadında bazı değişimler meydana gelebilir. Bazı bebekler bu tat değişikliği nedeniyle emmeyi kendiliğinden bırakabilirken, bazıları bu süreci sorunsuz atlatır ve süt besleyiciliğini korumaya devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
25 haftalık hamileyken emzirmeye devam etmenin ne gibi riskleri vardır?
Sağlıklı bir gebelik geçiriyorsanız ve doktorunuz emzirmeye devam edebileceğinizi söylediyse, emzirmenin bebek üzerinde bilinen ciddi bir olumsuz etkisi yoktur. Ancak, rahim kasılmalarını tetikleyebileceği için riskli gebeliklerde veya doktorunuz aksi bir durum belirtmişse emzirmeyi kısıtlamak gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken ikinci bir bebeğe hamile kalmak sütün miktarını azaltır mı?
Gebeliğin ikinci trimestrından itibaren hormonal değişimler nedeniyle süt miktarında genellikle bir azalma yaşanabilir. Bu durum sütün besleyiciliğini bitirmez ancak toplam hacmin düşmesi normal kabul edilir ve doğumdan sonra kolostrumun gelmesiyle birlikte üretim tekrar artışa geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 334 göst.
7 Ağustos 2025 Diğer kategorisinde Hatice061987 (3,798 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 217 göst.
24 Ocak 2025 Diğer kategorisinde Wdisoo (32 puan) tarafından soruldu
0 oy
9 cevap 425 göst.
23 Kasım 2023 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde rkelleci (81 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 229 göst.
19 Temmuz 2023 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde kaavimsi (3,898 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,230 soru

24,666,617 cevap

367,022 kullanıcı

...