Dine girme mevzuûnda zorlama yoktur yani din-i islâm-ı mübin 'e giren gayri her şeyi terk edip , ilahiye teslim olmalı , teslim olan nefsinin hoşuna giden şeyleri dahi rabbi için terk eden kişi mü'min kûl'dur.
Ammâ sadece şehadet getirmekle müslümanım denmesi ne kadar doğrudur eğer kişi müslümanım diyorsa dini vecibelerini yerine getirmelidir. Namazını kılmalı, tesettüre riayet göstermeli, zekâtını vermelidir ilahi âhir şartları hepimiz biliyoruz elhamdülillâh oruç ,haç.
Müslüman olduğunu diyen bir kişiye namaz kıl dediğinde ki bunu evvelâ şu kişi bu kişi diyor diye bakmayalım. Eşin, annen ,baban diyemez, zorlayamaz falan diye bir şey yok ki hadis-i şerif var eşe itaat , bana (rasûle) itaat gibidir ,rasûle itaat ise Allâh'a itaat gibidir. Allâh diyor diye bakalım veyahut bir kişi vesilesiyle Allâh dedirtiyor diye bakalım. Yine bir hadis-i şerif de Allâh 'ın kendisinden başka secde edilmesini emretseydi bu kişi kocalarınız olurdu. Yani koca sözü mühimdir. Kişi namaz kılmak istemiyorum dese şirke girer öyle değil mi girer nefsini ilâh edinmiştir, islam'a ne kadar ters ise tesettürü inkâr da o kadar terstir. Ayet var yâ hû örtülerinizi gögüslerinizin üstünden sarkıtın diye öyle değil mi ? Şimdi Allâh müslüman kûluna böyle demişken nasıl kapanmakta zorlama yoktur diyebiliyoruz ki diyemeyiz çünkü bunu Allâh buyurmuş kardeşimiz dese benim inancım başka dinim başka heh işte o zaman sen, ben, biz diyemeyiz kapan namaz kıl diye bu keferanın adetidir müslüman olduğu için ilk şehitlerini vermiş ümmetiz biz sırf kendi tanrılarına tapmıyorlar diye. Zorlama kısmı seçme bakımından yok isteyen müslüman olur isteyen yahudi isteyen hristiyan veyahut diğer dinler ama muslumanim diyorsak güzelce örtünüp namazımızı kılacağız, yiyeceğiz içeceğiz helâl ve temiz şekilde ve israf etmeyeceğiz, fakire sadakamızı vereceğiz paylaşacağız baktık ki biraz durumumuz güzel hacca gideceğiz. Yalan konuşmayacağız, dedikodu yapmayacağız. Zinadan sakınacağız, islâm tüm güzellikleri içinde barındırır.