26 haftalık hamileyim, bebek hareketlerini neden aşağıda hissediyorum?

0 oy
541 göst.
7 Eylül 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (220 puan) sordu

Nolur cevap verin.. ben 26 haftalik hamileyim tekmeleri hep cogunlukla gobek deligimden 4 parmak altta hissediyorum bazen vajinam sizliyor aciyor. Normal mi? Gobek deliginden yukarida ne zamam hissediliyor? 

Gebelik haftası 25+6

8 Cevap

0 oy
7 Eylül 2025 (148 puan) cevapladı

28-30 haftalar civari yukardada hissetmeye başlarsin.Suan normal aşagida hareket etmesi 

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Insallah bazilari kaburgam aciyor diyor ben hic gobek deligimin uzerinde hissetmedim serklajlayim assagiyo tekmeleyince cok korkuyorum
7 Eylül 2025 (148 puan) yorumladı
evet cok can yakıcı oluyor ben 33.haftadayım şimdi bile bazen çok aşagıda hareket ediyor canım cok yanıyor .Yine bir doktorunuza danışın normaldir inşallah
7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
22.haftada sormustum normal demisti daha 6 gun once gitmistim o zamanda her sey normal demisti ama serklajliyim ya hep kafamda sorular.
-Reklam-
0 oy
7 Eylül 2025 (202 puan) cevapladı

Bende 25+2 ,oldum hareketleri hep aşağıda ve vajinada 

Yarın kontrolüm var doktora da soracam normal mi diye 

Benim gebeliklerde erken doğum riski oluyor o yüzden biraz daha hassasım bu konularda 

Umarım sağlıkla kavuşuruz yavrularımıza 

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Yarin dokotra sorunca banada yazar misiniz lutfen
7 Eylül 2025 (202 puan) yorumladı
Tabi ki yazarım Bende birde 5 gün önce çok hafif pembe akıntı oldu Birazda bu yüzden gidiyorum yarın Detaylarını yazarım
7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Tamam tesekkur ederim
8 Eylül 2025 (202 puan) yorumladı
Sabah kontrole gittim
Doktor herşeyin normal olduğunu Rahmin ağzının kapalı olduğunu Bebek makat duruşu olduğu için ayaklarını vajina kısmına vurduğunu O yüzden aşağıda hissettiğimi söyledi Bu konuda bir sorun yokmuş
Sadece benim hafif pembe akıntım olduğu için progestean ilacı verdi Normalde vermeyeceğini sadece tedbir amaçlı verdiğini haftaya gelmemi söyledi
8 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Iyi cok sukur cok sevindim Allah miadina tamamlatsin hepimizi saglicakla
0 oy
7 Eylül 2025 (681 puan) cevapladı

Benim cocugum makat gelişti son haftaya kadar hep karnımın altında hissettim, büyüdükce de sağ yanda falan 

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Peki oraya tekme atmasi size aci veriyor muydu
8 Eylül 2025 (681 puan) yorumladı
Hayır canım
0 oy
7 Eylül 2025 (108 puan) cevapladı

24 hafdadan beri yukarida his ediyom

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Nerede tam yukarida
8 Eylül 2025 (108 puan) yorumladı
Tam yukarida geziyo
0 oy
7 Eylül 2025 (183 puan) cevapladı

27+1 daha bugun ilk kez karnimda hissettim bak inanki.

Dun yazacaktım kizlar gobek deliginin 4 parmak altinda haraketler diye vallahi ya. Demekki yalniz değilmişim.

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Evet demekki herkes yasiyor biraz rahatladim
0 oy
7 Eylül 2025 (1,047 puan) cevapladı

Ben 24 e gidicem hala vajinada hissediyorum hep altta şuan bile oraya vuruyo bazı bebekler aşağıda oluyomuş çıkar diyende var orda kendine yer etmiş diyende var sağlıklı olsun da şükür hissediyoruz hareketleri iyi durumu sürekli tuvalete gitmek zorunda kalıyorum bi o sıkınrkı ehhehehhehehe

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Bem 26 iste hala kasiklarda ama 28 e kadar normalmis galiba
8 Eylül 2025 (1,047 puan) yorumladı
Bazen hep orda kalabiliyomuşta çevremde sordum hep aşağıda olup doğuranlar var belki öyle olur bizimde çevremde olunca içim rahatladı benim tekkelerin hissediyorum o bana yetiyor yukarda olsa kaburgaya oturuyomuş onun ağrısı daha zor çok kısa bi süre yaşadım ben boşver böyle iyi ahahahahah
8 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Sagolun tesekkur ederim
0 oy
7 Eylül 2025 (203 puan) cevapladı

Ben 22 haftdadan beri his ediyorum

7 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Nerede
8 Eylül 2025 (203 puan) yorumladı
Gobek ustunde
8 Eylül 2025 (203 puan) yorumladı
Hemde alta dogruda vuruyor vajinaya amma rahim ahzi kısalığı yok bende normal hersey
0 oy
8 Eylül 2025 (301 puan) cevapladı

Canım bende senin gibi serklajlıyım ve 25 haftadan beri aşağıya vuruyo özel bölgeye şuan 31 haftayim yine aynı bunu sorduğumda kafası yukarıda ayakları aşağıda olduğu icin normal oraya vurması surekli pozisyon degistiriyo ama çoğunlukla farkında olmazsın sen. Bi diğer konu kaburgaya baskı yapiyo diyenler aslında oraya vurmuyo kendini kasınca kaburga acı veriyo çünkü öyle olması için kafasının aşağıda olması gerekiyor demek istediğim korkma olacak o kadar merak etme çok fazla ayakta durmamaya çalış uzan canım 

8 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
Cogunlukla uzaniyorum cok sagolun icimi rahatlattiniz haftaniz ne guzel masAllah ikimizde miadimizi dolduruz insAllah siz normal dogum mu dusunuyorsunuz
9 Eylül 2025 (301 puan) yorumladı
Amin inşallah canım doğum nasil olur bilmiyorum haftaya kontrole gidicem doktorum söyler mi söylemez mi bilmiyorum ama bana kalsa tabiki normal isterim
10 Eylül 2025 (220 puan) yorumladı
2 nizde en sagliklo nasil olucaksa oyle olur insAllah suan yatiyor musunuz hep rahim agziniz kacken serklaj yapildi
10 Eylül 2025 (301 puan) yorumladı
İnşallah canım ya çoğunluk yatıyorum ama sürekli değil tabi yürüyüş de yapıyorum çok yorulmadan ve 12 hafta iken serklaj yapıldı benim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26 haftalık hamilelikte bebek hareketleri nerede hissedilir?
26 haftalık hamilelikte bebek hareketleri genellikle göbek deliği çevresi ve alt kısımlarda yoğun olarak hissedilir. Bebeğin pozisyonuna bağlı olarak tekmeler kasık bölgesine veya göbek deliğinin altına doğru odaklanabilir, bu durum gelişmekte olan bebeğin rahim içindeki duruşuyla doğrudan ilgilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
26 haftalık gebelikte vajinada hissedilen sızlama normal mi?
26 haftalık gebelikte vajinada hissedilen sızlama ve batma hissi, bebeğin başının aşağıya baskı yapması veya rahim ağzındaki değişimler nedeniyle oldukça yaygındır. Genellikle bebeğin hareketleri sırasında mesane veya vajinal sinirler üzerinde baskı oluşması bu acı hissini tetikleyebilir, ancak şiddetli ve sürekli ağrılarda mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri göbek deliğinden yukarıda ne zaman hissedilir?
Bebek hareketlerinin göbek deliğinin üzerinde hissedilmesi genellikle gebeliğin 28. haftasından itibaren rahmin büyümesiyle daha belirgin hale gelir. Rahim büyüdükçe bebek hareket alanı genişler ve tekmeler karın bölgesinin üst kısımlarına doğru yayılmaya başlar, ancak bu süreç her hamilelikte bebeğin ters veya düz duruş pozisyonuna göre farklılık gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
26 haftalıkken bebeğin hareketleri neden hep aşağıda hissediliyor?
26 haftalık gebelikte bebeğin hareketlerinin hep aşağıda hissedilmesinin en temel sebebi bebeğin henüz baş aşağı (vertex) pozisyonda olmasıdır. Bu haftalarda bebek hala kendi etrafında dönebildiği için hareketlerin alt karın veya kasık bölgesinde yoğunlaşması normal bir durumdur ve endişe edilecek bir komplikasyon belirtisi değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebek hareketleri nasıl takip edilmelidir?
Bebek hareketlerini takip etmek için en ideal zaman, yemeklerden sonra bebeğin daha aktif olduğu anlardır. Günde en az 10 tekme veya hareket hissetmeniz bebeğin sağlıklı olduğunu gösterir; eğer hareketlerde belirgin bir azalma veya uzun süreli sessizlik fark ederseniz vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak NST kontrolü yaptırmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 442 göst.
0 oy
3 cevap 353 göst.
3 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde gnc__ (380 puan) sordu
+1 oy
15 cevap 825 göst.
0 oy
1 cevap 299 göst.

1,512,168 soru

24,665,829 cevap

366,971 kullanıcı

...