6 haftalık hamileyim, karnım neden 6 aylık gibi şiş?

0 oy
150 göst.
21 Eylül 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (55 puan) sordu

Benim kaç gebelik kaybım oldu şuan yeniden hamileyim 6 haftalık felan ama son iki haftadır karnım şiş 6 aylık hamile gibiyim karnımdan nefes almıyorum benim gibi olan varmı  bormalmi anormallmi

Gebelik haftası 6

1 cevap

0 oy
21 Eylül 2025 (973 puan) cevapladı

Başlarda karın şişliği olabiliyor , ilerleyen zamanlarda düzeliyor, hamileliğimin başında karnım çok şişiyordu özellikle akşama doğru sanki 5 aylık hamile gibi oluyordu şimdi 5 aylık hamileyim o kadar göbeğim yok :D

-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık hamileyim karnım neden çok şiş?
6 haftalık gebelikte görülen karın şişkinliği, vücuttaki progesteron hormonunun artışına bağlı olarak sindirim sisteminin yavaşlamasından ve gaz birikiminden kaynaklanır. Bu dönemde rahim henüz çok küçük olsa da, hormonlar bağırsak hareketlerini yavaşlatarak şişkinlik hissini artırabilir. Genellikle bu durum normal bir fizyolojik süreçtir, ancak aşırı rahatsızlık veriyorsa doktorunuza danışmanızda fayda vardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karın şişkinliği ne zaman geçer?
Hamilelikteki karın şişkinliği genellikle ilk trimesterin sonunda, yani 12. ve 14. haftalar arasında hormon seviyelerinin dengelenmesiyle azalmaya başlar. İlk haftalarda görülen bu şişkinlik bebekten ziyade gaz ve bağırsak hareketliliği ile ilgilidir. İkinci trimesterle birlikte sindirim sistemi düzene girer ve şişkinlik hissi yerini yavaş yavaş belirginleşen gebelik karnına bırakır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem gebelikte karın şişkinliğine ne iyi gelir?
Gebeliğin ilk haftalarında karın şişkinliğini azaltmak için gün içerisinde küçük porsiyonlarla sık aralıklarla beslenmek ve bol su içmek oldukça etkilidir. Gaz yapıcı yiyeceklerden kaçınmak, lifli gıdaları kontrollü tüketmek ve hafif tempolu yürüyüşler yapmak bağırsak hareketlerini düzenleyerek rahatlamanızı sağlar. Ayrıca çok dar kıyafetler yerine karnınızı sıkmayan, rahat kıyafetler tercih etmek şişkinlik hissini hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kaybından sonra erken hamilelikte karın şişmesi normal mi?
Geçmişte yaşanan gebelik kayıpları, sonraki hamileliklerde erken dönemdeki karın şişkinliği gibi fiziksel belirtilerin daha kaygılı algılanmasına neden olabilir. Tıbbi olarak bakıldığında, 6 haftalık bir gebelikte görülen karın şişmesi, geçmişteki kayıplardan bağımsız olarak çoğu kadının yaşadığı yaygın bir semptomdur. Ancak şiddetli ağrı, lekelenme veya kanama gibi belirtiler eşlik ediyorsa, durumu mutlaka takip eden doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın şişliği ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Karın şişkinliğine şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama, mide bulantısı veya kusma gibi belirtiler eşlik ediyorsa bu durum normal bir gaz sancısından farklı olabilir. Özellikle ani başlayan ve geçmeyen keskin ağrılar, dış gebelik veya enfeksiyon gibi durumları işaret edebileceği için acilen bir uzmana görünmek gerekir. Sadece şişkinlik hissi çoğu zaman normal kabul edilse de, kendinizi huzursuz hissettiğiniz her durumda tıbbi destek almak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 288 göst.
0 oy
4 cevap 528 göst.
0 oy
2 cevap 482 göst.
9 Ekim 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Ay.se (116 puan) sordu

1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...