37+1 haftalık gebeyim, kasılmalarım var, doğum sancısı mı?

0 oy
662 göst.
19 Şubat 2019 Doğum kategorisinde (31 puan) sordu
37+1 günlerdir kasık ağrım vardı ama sabahtan beri kasılmalarım başladı. Dakika tuttuyorum araları 3dk 4dk 5dk 6dk oynuyor 10 saniye sürüyor geçiyor. Sanki kasıklarım patlayacak ve affedersiniz ama büyük tuvaletim varmış gibi basınç oluşuyor. Duşa falan girdim hazırlıklı olayım diye ama bilmiyorum. Hastane evime uzak gitsem mi gitmesem mi yalancı sancı mıdır çok allak bullak oldum. Eşimde rahat suyun gelir doğum olsa korkma diyor ne yapıcağımı şaşırdım. Akıl verin lütfen doğum sancısı olsa 10 saniye de geçer mi nasıl olur tam? 
Gebelik haftası 37+1

8 Cevap

+1 oy
19 Şubat 2019 (1,315 puan) cevapladı
Canım kasılmalar düzenli doğum olabilir birde hastane uzak diyorsun git bence illa suyu bekleme kimisinşn son dakika suyu gelir ve doğurur git aksatma 
-Reklam-
+1 oy
19 Şubat 2019 (272 puan) cevapladı
Doğum yapmadım ama herkesin suyu gelmeyebilir ya da sancısı olmayabilir. kasılmalar da doğum belirtisi olabiliyor. bi görünseniz doktora iyi olur. 
+1 oy
19 Şubat 2019 (3,808 puan) cevapladı
Canim normal dogumda buyuk wc gelir gibi his olurmus yani bebek aslinda dogum kanalina girmis demekmis o ben sezeryan olurken beraber ayni odada yattgm kadin buyuk wc var diye agliyordu dr wc ye gondermiyodu o wc degil bebek diyodu. Bence bi doktora git . Hem su sonradan da gelebiliyor kimilerininikini doktorlar patlatiyormus hatta.  Rabbim hayirli dogumlar nasip etsn
20 Şubat 2019 (31 puan) yorumladı
Evet doğum sancısıymış iyiki gelmişim hastaneye canım sağol
20 Şubat 2019 (3,808 puan) yorumladı
Hadi Allahim bir avazda kurtarsin cnm hayirli dogumlar diliyorum.
+1 oy
19 Şubat 2019 (957 puan) cevapladı
Yalancı sancı o kadar uzun sürmez Uzan dinlen gecmiyorsa doğum sancısı olabilir gercek sancida ne yaparsan yap geçmez bı saati geçiyorsa ihmal etme git hastaneye tuvalet yapma basıncı son evrelerde oluyor Allah korusun ihmal etme
+1 oy
19 Şubat 2019 (401 puan) cevapladı
Zaten tuvaletin varmış gibi olur gidersin ama yok doğum belirtisi bence git derim 
+1 oy
19 Şubat 2019 (155 puan) cevapladı
Canım bence git acile doğum başlamış olabilir benim ilk gebeliğimdi 1 hafta önce doğum yaptım ben hastaneye gece yüksek tansiyon nedeniyle gitmiştim nst de sancım 3 cm de açılmam vardı ve adet ağrısı gibiydi bide benim siddetli değildi su ve nişanla alakası yok bende nişanda gelmedi suda gelmedi doktor suyu kendi patlattı
20 Şubat 2019 (31 puan) yorumladı
Evet canım doğum belirtisiymiş
0 oy
19 Şubat 2019 (31 puan) cevapladı
Doğum başlamış 3cm açıklık var çok korkuyorum dualarınızı bekliyorum.. :((
19 Şubat 2019 (180 puan) yorumladı
Rabbim yardımcın olsun inşallah canım benim.,korkma Allah sağ salim kavuştursun yavruna
19 Şubat 2019 (31 puan) yorumladı
Allah razı olsun amin inşallah
0 oy
19 Şubat 2019 (107 puan) cevapladı
Hiç bekleme bence direk git benimde böyle oldu sonra doğum yaptım ilkinde birde uzaksın tehlikeye atma ıkınızıde

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı ile yalancı sancı nasıl ayırt edilir?
Gerçek doğum sancıları düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir ve süresi uzar; pozisyon değiştirmekle veya duş almakla geçmez. Yalancı sancılar (Braxton Hicks) ise düzensizdir, genellikle dinlenince veya pozisyon değiştirince hafifleyip kaybolur. Eğer sancılarınız 3-5 dakika aralıklarla gelmeye başladıysa ve dinlenmenize rağmen geçmiyorsa bu gerçek doğum sancısı belirtisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte büyük tuvalet varmış gibi hissetmek normal mi?
37. haftadan itibaren hissedilen yoğun basınç ve büyük tuvalet ihtiyacı hissi, bebeğin kanala yerleştiğini ve rahim ağzında baskı oluşturduğunu gösteren yaygın bir doğum belirtisidir. Bu his genellikle bebeğin başının pelvik tabana yaptığı baskıdan kaynaklanır. Ancak bu duruma düzenli kasılmalar ve su gelişi gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı kaç dakika sürer ve hangi aralıklarla gelir?
Gerçek doğum sancıları başlangıçta 15-20 dakikada bir gelebilir ancak doğum yaklaştıkça bu süre 3-5 dakikaya kadar iner. Her bir sancı süresi genellikle 30 ile 70 saniye arasında değişir. Eğer sancılarınız 10 saniye gibi çok kısa sürüyorsa henüz aktif doğum eylemi başlamamış olabilir, ancak süre uzamaya ve sancı sıklığı artmaya başladıysa hastaneye gitme hazırlığı yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye gitmek için doğum sancısının sıklığı ne olmalı?
Genellikle ilk gebeliklerde sancıların 5 dakikada bir gelmesi, 1 dakika sürmesi ve bu düzenin 1-2 saat boyunca devam etmesi hastaneye gitmek için ideal zamandır. Ancak suyun gelmesi, kanama olması veya bebek hareketlerinde azalma gibi durumlarda sancı sıklığı beklenmeden derhal hastaneye gidilmelidir. Uzak bir mesafede oturuyorsanız, sancılarınız düzenli hale gelmeye başladığında vakit kaybetmemek adına yola çıkmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37+1 haftalık gebelikte kasılmalar ne zaman tehlikelidir?
37+1 haftalık gebelikte kasılmaların düzenli hale gelmesi, bebeğin dünyaya gelmeye hazır olduğunun işaretidir. Kasılmalarınıza şiddetli bel ağrısı, vajinal kanama, su kesesinin açılması veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma eşlik ediyorsa bu durum acil tıbbi değerlendirme gerektirir. Sancılarınızın şiddeti artıyor ve artık nefes almanızı zorlaştırıyorsa evde beklemek yerine bir uzman kontrolüne girmek en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,302 soru

24,667,458 cevap

367,068 kullanıcı

...