Gebelik kesesi var bebek yok, bu durum normal mi?

0 oy
172 göst.
28 Ekim 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (41 puan) sordu

Bugün kontrole geldim kese var ama bebek yok 15 gün sonra tekrar gel dedi normal mi

Gebelik haftası 4 hafta 3 günlük

3 Cevap

0 oy
28 Ekim 2025 (158 puan) cevapladı

Geç döllenme olabiliyor canım bende korkmuştum 8 hagtalik hem bebek gordum hem kap atışı 

28 Ekim 2025 (41 puan) yorumladı
Darısı başımıza inşallah
-Reklam-
0 oy
28 Ekim 2025 (254 puan) cevapladı

Yorum yapmak icin henuz erken 

0 oy
28 Ekim 2025 (7 puan) cevapladı

Normal bendede aynıydı sonra tekrar gittim bebek gorundu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik kesesi görünüp bebek görünmediğinde ne zaman tekrar muayene olmalıyım?
Gebelik kesesinin görülmesine rağmen bebeğin izlenemediği durumlarda doktorlar genellikle 7 ila 14 gün arasında bir bekleme süresi önerir. Bu süreç, embriyonun gelişimini takip etmek ve kalp atışlarını duyabilmek için gerekli olan zaman dilimidir. Erken dönem gebeliklerde bazen geç döllenme kaynaklı olarak bebek daha geç dönemde ultrasonda görünebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik nedir ve ultrasonda nasıl anlaşılır?
Boş gebelik, tıp dilinde blighted ovum olarak adlandırılır ve döllenmiş yumurtanın rahme yerleşip kese oluşturması ancak bebeğin gelişmemesi durumudur. Ultrasonda gebelik kesesinin boyutu 20-25 mm'ye ulaştığı halde içerisinde embriyo yapısı izlenemiyorsa boş gebelikten şüphelenilebilir. Kesin tanı için genellikle tek bir muayene yeterli olmayıp, belirli bir süre sonra yapılan takip kontrolleri esas alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi var bebek yoksa bu durum düşükle mi sonuçlanır?
Her kese görünüp bebek görülmemesi durumu doğrudan düşükle sonuçlanmaz; bu durum bazen sadece gebelik haftasının beklenenden daha küçük olmasından kaynaklanır. Eğer yapılan takip muayenelerinde kese içinde embriyo gelişimi başlamazsa bu durum tıbbi olarak sağlıksız gebelik olarak değerlendirilir. Sürecin nasıl ilerleyeceği ancak bir sonraki kontrollere ait ultrason bulguları ve beta-hCG değerlerinin artış hızı ile kesinleşebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Beta-hCG değerleri normal artarken bebek neden ultrasonda görünmez?
Beta-hCG değerleri gebeliğin sağlıklı ilerlediğini gösteren önemli bir biyokimyasal belirteçtir ancak bebeğin ultrasonda görülmesi için belirli bir eşik değere ulaşılması gerekir. Genellikle beta-hCG seviyesi 1500-2000 mIU/mL üzerine çıktığında transvajinal ultrason ile gebelik kesesi, daha yüksek değerlerde ise embriyo izlenebilir. Kan değerleri düzenli artmasına rağmen bebek görünmüyorsa bu genellikle gebelik haftasının hesaplanandan daha küçük olduğunu veya geç döllenme gerçekleştiğini işaret eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kese görünüp bebeğin geç görünme nedenleri nelerdir?
Gebelik kesesinin görünüp bebeğin geç görülmesinin en yaygın nedeni, yumurtlama tarihinin beklenenden daha geç gerçekleşmiş olmasıdır. Son adet tarihine göre hesaplanan gebelik haftası ile embriyonun gerçek gelişim yaşı arasında fark olması durumunda, bebek ultrasonda olması gerekenden daha sonra izlenir. Bu nedenle doktorlar aceleci davranmadan, gelişimsel süreci takip etmek için 1-2 haftalık bir bekleme süresi tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...