8 haftalık gebelikte kalp atışı duyulmazsa ne yapmalıyım?

0 oy
800 göst.
25 Aralık 2025 Hamilelikte Testler kategorisinde (1,140 puan) sordu

Kızlar ben şehir dışındayım evimin olduğu yerdeki 2 Dr bebeğin gelişimi ve kese guzel ama kalbi yavaş atıyor her an durabilir demişti bugün özele gittim özel olduğu halde pek ilgilenmedi bebegi yakınlaştırıp bakmadı bile kalbi atmıyor dedi son adete göre 8+4 falanim ama geç döllenme oldu yani 6+4 faln bugün napicam kürtaj olmalimiyim ağlamadan mahvoldum 

8 Cevap

0 oy
25 Aralık 2025 (704 puan) cevapladı

Yakınlaştırmasına gerek yok kalpte canlanma oluyorsa direk belli oluyor zaten o kısım. İçin rahat etmezse bir hafta sonra tekrar git. Bir haftada sana zararı olmaz. Bende bi düşük yaptım mart ayında maalesef benimki de ilk kalp sesi çok cılızdı diğer hafta kalp durmuştu. Herşey nasip üzücü ama yapacak birşey yok şimdi 7 aylık hamileyim sana da tekrar nasip olur üzülme 

25 Aralık 2025 (704 puan) yorumladı
Evet oldum. Şehir hastanesinde haftam küçük olduğu için hiç acı ağrı hissetmedim hemen ayaklandım. Hatta Ramazandı  eve gelip yemek yapmıştım. Beni tam bayılttılar. Sancım kanamam yoktu kürtajdan korkma
25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Yani hiç birswy hisestmedin demi ya ben çok korkuyorum bazi devlet hastanelerinde hissediyorlarmis alınırken
25 Aralık 2025 (704 puan) yorumladı
Tam bayıltma olduğum için acı hissetmedim. Uyandığımda da acı yoktu. Herkesin durumu farklı olabilir benim kanamam sancım da yoktu ama giren herkesi tam bayıltıyolardı. Saat 11 de aldılar hazırlık kürtaj bekleme süresi falan derken  akşam 4te taburcu oldum
25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Kürtajdan sonra korundunzmu ne zaman hamile kaldınız
25 Aralık 2025 (704 puan) yorumladı
3 ay korundum. Doktor da öyle söylemişti sonra hemen oldu
-Reklam-
0 oy
25 Aralık 2025 (76 puan) cevapladı

Doktorlara geç döllenme olduğunu belirttiniz mi gerçek hamilelik haftanız 6+4 ise 7. Haftaya kadar duyuluyor kalp atışı bence 7 haftaya kadar beklemelisiniz 

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Ben birazdaha beklemek istiyorum zaten ya
0 oy
25 Aralık 2025 (912 puan) cevapladı

Benim başımdan bir düşük gebelik geçti. Kese ve crl 6. hafta ile uyumlu idi ilk başta. 7. hafta da kese haftası ile uyumlu idi. 8. haftada kese küçülmüştü. Embriyo kan pıhtısına ayrılmıştı. Kesenin içinde bebek yoktu yani artık. Doktorum sağlıklı bir gebelik değil. Düşük olmuş dedi. Hiç kanamam olmadı. Buna ‘sessiz ölüm’ denirmiş tıp literatüründe. Kürtaj oldum. Doktorum bana bu süreçte yol gösterdi. Çok şükür 2 ay sonra tekrar gebe kaldım. Seni çok iyi anlıyorum. Ben de ilk başta çok üzüldüm ağladım hep bir kabahatli aradım ama sonra kabullendim. 

Hakkınızda hayırlısı olsun 💐 Doktorlarınızdan yol göstermesini isteyin onların görevi bu. Ölü gebelik sizi zehirler çünkü çok fazla bedeninizde kalırsa

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Tesekkur ederim güzel yorumunuz için inşallah bu süreç daha fazla yipratmaz
0 oy
25 Aralık 2025 (234 puan) cevapladı

Bir hafta bekle cnm ve başka bir doktora git  daha çok küçük haftası   bazen yanıla biliyorlar    bu arada ağlama ve kendine daha fazla stres yapma   olurda kürdaş olacak bile  olsan bunun rabinin bir imtihanı olduğunu unutma   vardır bundada bir hayır bu mübarek gecenin hürmetine rabim bebeğini sana bağışlasın bende ilk çocuğumu düşürmüştüm ve sonra beş kızım oldu  şuan 6 ya hamileyim  çok şükür bir oğlum olcak demem oki sakın ağlama ve  rabine sığın  dua et   

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Ya çok teşekkür ederim Allah razı olsun çok korkuyorum valla kürtaj olmaktan bide biz çok uzun zamandır istiyorduk iki kere kimyasal gebelik oldu insllah kalp atışını duyarız ya
25 Aralık 2025 (234 puan) yorumladı
İnşalah cnm rabim büyüktür  inşalah sizide bu mübarek gecenin hatrına sevindirsin  hiç korkma korkacak hiç birşey yok  sen duadan vazgeçme geçme   geçiken herşey güzelleşir  yeterki kafandan olumsuz kötü düşünceleri at
0 oy
25 Aralık 2025 (619 puan) cevapladı

Yani normalde kalp atışı için 9 10 haftaya kadr beklemek gerekiyor ama senin kalp atışı vardı zaten yavaş atıyordu doktor demişti durabilir diye özelde pek yanılma olmaz zaten devlette de kalp atışı yok demiş blkide yavaş attigi için Durmuş olabilir ama Allah'tan ümit kesilmez biraz daha bekle yine git eğer yine yoksa malesef kürtaj olman gerekick. Bu mübarek gecede Allah'ım hayırlısını nasip etsin

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Ya çok teşekkür ederim  alllahtan ümit kesilmez artık dua etmekten başka birswy yok
0 oy
25 Aralık 2025 (42 puan) cevapladı

Canımm merhaba. Endişeni derinden hissediyorum. Bence bir kaç gün daha bekle ya da başka yerlere muayene ol. Bende bir buçuk sene önce düşük yaptım. 9 hafta 4 günlük olması gereken gebeliğim 6 buçuk haftalık gözüküyordu. Kalp atışını duyamamıştım. Devlete gittiğimde bana hemen seni kürtaja alacağız demişlerdi bende bir hışım karşı çıkıp özele gitmiştim. Özeldeki doktor sağlıklı olanın bebeğin kendisinin düşmesi, belki ileriki günlerde kalp atışı oluşabileceği için bir şey yapmamaları gerektiğini söylemişti. Malesef bir iki gün sonra düşük yaptım. Ama her şey olması gerektiği gibi oldu. Rabbim sana hayırlı gelecek olanı nasip ediyor. Nasip değilse bil ki senin için daha güzel planları olduğu içindir. Farklı doktorlara görün derim hemen kürtaja tamam deme bence. Üzüntünü anlıyorum. Göz görmeden önce insanın gönül gözü görüyor çünkü. Ama her şey Allah’dan. 

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Yavguzel yorumunuz için çok teşekkür ederim yani bi ümit diyorum inallah guzel haber alırım ama olmazsada dahavhersey allahtan
0 oy
25 Aralık 2025 (61 puan) cevapladı

Ben bugün oldum tam bayilttilar adet sancısı gibi oldu ilk iki saat şuan iyiyim fiziki olarak

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Yani benimde olursa insllah öyle olur devletdemi oldunuz
25 Aralık 2025 (61 puan) yorumladı
Bilkent şehirde
0 oy
25 Aralık 2025 (77 puan) cevapladı

Demekki kan pıhtılaşma si mi oldu acaba ilerleyememis kalp atıp sonradan Durmuş geçmiş olsun tez zamanda Rabbim sağlıklı bir evlat nasıp etsin 

25 Aralık 2025 (1,140 puan) yorumladı
Ya zaten bende kürtaj bile olsam sebebine bakılması lazım çünkü iki kerede kimyasal gebelik oldu
26 Aralık 2025 (77 puan) yorumladı
Bir sonraki gebeliklerde iğne ve ilaç kullanmayi öneriyor çoğu doktor yani kan sulandırıcı onlarda oyuzden bir sonraki gebeliklerde çok iyi doktara gitmen gerekiyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık gebelikte kalp atışının duyulmaması normal midir?
Gebelik haftası hesaplamasında adet tarihine göre 8 hafta, ancak geç döllenme nedeniyle 6 haftalık olan gebeliklerde kalp atışının henüz duyulmaması tıbbi olarak mümkündür. Embriyo gelişimi döllenme tarihine göre ilerlediği için bu durumlarda kesin tanı koymak adına genellikle 1-2 hafta beklenmesi önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Geç döllenme gebelik takibini nasıl etkiler?
Geç döllenme, yumurtlamanın beklenen tarihten daha geç gerçekleşmesi sonucu gebelik haftasının son adet tarihinden hesaplanandan daha küçük olması durumudur. Bu durumda ultrason ölçümleri ile adet tarihi arasında fark oluşması normaldir ve gelişim takibi son adet tarihine göre değil, ultrasondaki gerçek embriyo gelişimine göre yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kalp atışı durması nasıl teşhis edilir?
Gebelikte kalp atışının durduğuna dair teşhis, doktor tarafından yapılan detaylı ultrason muayenesi ile konulur. Tek bir muayenede kalp atışı izlenememesi her zaman kaybı göstermeyebilir; bu nedenle gelişimin durduğundan emin olmak için genellikle belirli bir süre sonra yapılan kontrol ultrasonu veya kan tahlili değerleri ile takip önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kalp atışı görülmeyen gebeliklerde kürtaj süreci nasıl işler?
Gebeliğin sağlıklı bir şekilde sonlandığı tıbbi olarak kesinleştiğinde doktorlar kürtaj veya medikal tahliye seçeneklerini değerlendirir. Öncelikle durumun kesinleşmesi için farklı bir uzman görüşü veya bir süre beklenmesi süreci yönetmek açısından en güvenli yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İki farklı doktorun farklı yorum yapması durumunda ne yapılmalı?
Farklı doktorların gebelik takibinde çelişkili görüş bildirmesi durumunda, gelişmiş ultrason cihazlarına sahip bir perinatoloji uzmanına veya tam donanımlı bir hastaneye başvurulmalıdır. Doğru tanı için detaylı bir muayene yapılması ve varsa eski verilerle kıyaslanması, yanlış bir karar verilmesini önlemek adına kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 303 göst.
0 oy
19 cevap 1,813 göst.
28 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 07muzeyyen (91 puan) sordu
0 oy
4 cevap 533 göst.
0 oy
4 cevap 722 göst.
9 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde EgeliMm (5 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,591 cevap

366,957 kullanıcı

...