Hamileliğin 14. haftasında kimyasala maruz kaldım, ne yapmalıyım?

0 oy
235 göst.
22 Ocak Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu

Hamileliğimin 14.haftasındayım ve ***** gibi birşey yaptım çaycının dışına solvent bazlı boya sökücü sıktım herhangi bir zehirlenme etkisi yaşamadım ama vicdan azabı çekiyorum neden başta araştırmadım dıye şuan üzüntüden kalbim ağrıyo bu durumu yaşayan varmı kimyasala maruz kalan 

3 Cevap

0 oy
22 Ocak (222 puan) cevapladı

Allah korusun bişey olmamıştır ama bidaha yapmayın bence 

-Reklam-
0 oy
22 Ocak (222 puan) cevapladı

Bu arada üzüntü daha çok zarar verir bebişe bol su iç kendine gel

0 oy
22 Ocak (677 puan) cevapladı

Ben de benzer hatayı 2. Gebeligimde yaptım. Banyoyu kireç cozucusu ve çamaşır suyu karıştırarak bir güzel temizledim ama sonra çok kötü oldum. Baygınlık derecesinde. Çünkü baya solumustum. Elhamdülillah bebeğime bir şey olmadı. Üstelik son haftalarındaydim. Doğuma hazırlık temizliği gibi bir şey yapıyordum 🙈🙈

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte solvent bazlı kimyasallara maruz kalmak bebeğe zarar verir mi?
Kısa süreli ve düşük miktarlı kimyasal maruziyetleri genellikle bebek üzerinde ciddi bir olumsuz etki yaratmaz. Ancak solvent bazlı ürünlerin yoğun solunması veya cilde teması durumunda, kullanılan kimyasalın türü ve maruziyet süresi önem taşır. Belirgin bir zehirlenme belirtisi yaşamıyorsanız genellikle endişelenecek bir durum yoktur, yine de doktorunuzu bilgilendirmeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 14. haftasında kimyasala maruz kalınca ne yapmalı?
Kimyasala maruz kaldığınız ortamı hemen terk ederek temiz havaya çıkmalı ve üzerinizdeki kimyasal bulaşmış giysileri değiştirmelisiniz. Cildinize temas ettiyse bol su ve sabunla yıkanmalı, ardından durumun takibi için kadın doğum uzmanınıza danışmalısınız. Özellikle baş dönmesi, mide bulantısı veya nefes darlığı gibi semptomlar gelişirse vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte solventli boya sökücü solumak bebek için riskli midir?
Solventli ürünlerin uzun süreli ve kapalı alanda solunması risk teşkil edebilir ancak kısa süreli bir temas genellikle bebeği doğrudan etkilemez. Hamileliğin ikinci üç aylık döneminde vücut dış etkenlere karşı daha dirençlidir; yine de ürünün içeriğindeki uçucu organik bileşiklerin etkisini azaltmak için ortamın hızla havalandırılması yeterli olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasala maruz kaldığımı nasıl anlarım ve belirtiler nelerdir?
Kimyasal maruziyetinde en yaygın belirtiler arasında şiddetli baş ağrısı, baş dönmesi, gözlerde yanma, boğaz tahrişi ve bulantı yer alır. Eğer bu belirtilerden herhangi birini yaşamıyorsanız ve genel sağlık durumunuzda bir değişiklik yoksa, maruziyet düzeyi düşük kabul edilebilir. Yine de vicdanen rahatlamak için bir uzmana danışıp kan değerlerinizi kontrol ettirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yanlışlıkla kimyasal maruziyeti yaşayınca nereye başvurulur?
Yanlışlıkla kimyasala maruz kaldığınızda öncelikle kendi doktorunuzu arayarak durumu anlatmalı ve tavsiyelerini almalısınız. Eğer acil bir durum söz konusuysa Ulusal Zehir Danışma Merkezi 114 hattını arayarak kullandığınız ürünün içeriği hakkında detaylı bilgi ve ilk yardım desteği alabilirsiniz. Doktorunuz, yapılan maruziyetin şiddetine göre gerekli görürse ek tetkik isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 410 göst.
12 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 909518 (28 puan) sordu
0 oy
3 cevap 527 göst.
4 Aralık 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Kayseri99 (98 puan) sordu
0 oy
4 cevap 1,033 göst.

1,512,782 soru

24,673,749 cevap

367,417 kullanıcı

...