Gebelikte kalp çarpıntısı yaşıyorum, normal mi?

0 oy
445 göst.
31 Ocak Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (400 puan) sordu

Merhaba kızlar son zamanlarda ara ara kalp çarpıntım düzensiz oluyor.bu gün uzandığımda güm güm diye çarpıyordu kalktıktan sonra geçti.yaşayan varmı? normalmi? normal doğum yapmak istiyorum etkilermi acaba

Gebelik haftası 20

8 Cevap

0 oy
31 Ocak (154 puan) cevapladı

Bazen bende de oluyor. Ama sürekli degil. Geçen doktorada sordum. Nabız 120 üzerine düzenli olarak cikmiyorsa bir sorun olmaz dedi.

31 Ocak (400 puan) yorumladı
Çarpıntı bendede oluyordu doktora sordum gebelikte normal dedi.şimdi bazen düzensiz çarpıntı oluyor bi qarip oluyorum
-Reklam-
0 oy
31 Ocak (270 puan) cevapladı

Sadece güm güm diye mi hisetin yoksa ağrın felan da mı oldu çünkü bende yorgun uzandigimda öyle hisediyorum haftamız da aynı 

1 Şubat (400 puan) yorumladı
Ağrıda oluyor evet her çarpıntı zamanı diğil ama oluyor
1 Şubat (270 puan) yorumladı
Bana da iki defa oldu ama çok yorgunken oldu ama kalp atisimin çok hızlı ve sesli olduğunu bende hisediyorum bazen
0 oy
31 Ocak (192 puan) cevapladı

Bendede oluyo aynısı oturdugum yerde aniden kalp atışımı hissediyorum 

0 oy
31 Ocak (18 puan) cevapladı

Valla bende de ara ara çok oluyor dün gece hiç uyuyamadım göğüs arası güm güm diye atıyordu hatta ağrısı sol göğsüme ve kolumada vuruyordu öyle olunca birazda panik yaptım artık sabaha kadar bı uyuyup bı uyaniyordum

0 oy
31 Ocak (327 puan) cevapladı

Demir eksikliği de çarpıntı yapıyor. Bende sanırım öyle oldu. Bir anda kalbim hızlı atıp birkaç saniye aonra normale dönüyordu. Rutin tahlillerde demirimin eksildiği  görüldü. Bir süredir demir hapı kullanıyorum. Çarpıntım olmadı. Sonra demir eksikliği belirtilerine bakarken rastladım çarpıntıya. Doktora bir sorun isterseniz. 

1 Şubat (400 puan) yorumladı
Şimdiye kadar demir eksikliğim olmadı bu ay kontrolde belkide çıkar ondanda ola bilir doğru söylüyorsun
0 oy
31 Ocak (1 puan) cevapladı

Bende de oluyor hamilelikten önce de kalbimde düzensiz atımlar vardı şimdi gene aynı oluyor yoruldum artık gitmedigim doktor kalmadı 

1 Şubat (400 puan) yorumladı
Kaçıncı gebeliğin canım
0 oy
31 Ocak (4 puan) cevapladı

Ben de 19 haftalıkken yaşadım o durumu,9 gün hastanede kaldım. Büyük ihtimalle yorgunluk tetikliyor, çünkü ara tatilde çok gezdim, dönüşte de okul ev işi yordu. Yemek düzenine de dikkat etmek gerekiyor 

0 oy
31 Ocak (919 puan) cevapladı

Bana Bi kaç gün önce öyle oldu birden bire sol tarafım ve belimde çok şidetli bir ağrı oluştu doktora gitim tansiyonun düşmüş kalp atışını ve nabzın yüksek dedi 2 tane serumm verdi tahlil yaptı tahlillerim iyi çıktı çok şükür ama oturarak uyursan daha iyi olur dedi çünkü gerçekten düz uyuduğumda sanki organlarım ağzımda öyle hissediyorum  o yüzden doktorun dediğini yaptım ve bol bol su iç dedi   artık daha iyi uyuyabiliyorum 

1 Şubat (400 puan) yorumladı
Evet bende sırt üstü uzandığımda his ettim.bol su içmeye bende özen gösteriyorum pıhtılaşmadan dolayı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte kalp çarpıntısı neden olur ve ne zaman doktora gidilmelidir?
Gebelikte kalp çarpıntısı, artan kan hacmi ve değişen hormon seviyeleri nedeniyle vücudun kalbe binen iş yükünün artmasından kaynaklanır. Ancak dinlenme halindeyken kalp atışında düzensizlik, nefes darlığı, göğüs ağrısı veya baygınlık hissi gibi durumlar eşlik ediyorsa mutlaka bir kardiyoloji uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kalp çarpıntısı normal doğum yapmama engel olur mu?
Gebelikte görülen hafif kalp çarpıntıları genellikle normal doğum yapmaya engel teşkil etmez. Eğer kalp çarpıntısının altında yatan ciddi bir ritim bozukluğu veya yapısal bir kalp hastalığı yoksa, uzman doktorunuzun onayıyla normal doğum süreci planlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte uzanırken kalp çarpıntısı neden artar?
Hamilelikte uzanırken, özellikle sırt üstü yatıldığında büyüyen uterusun ana toplardamara baskı yapması kan dolaşımını etkileyerek geçici çarpıntılara yol açabilir. Bu durumdan kaçınmak için sol tarafa yan yatış pozisyonunu tercih etmek kan akışını rahatlatır ve çarpıntı hissini azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte çarpıntı atakları nasıl yönetilir ve ne yapılmalıdır?
Çarpıntı başladığında öncelikle sakinleşmeye çalışmalı, derin nefes egzersizleri yapmalı ve vücudu rahatlatacak bir pozisyona geçilmelidir. Kafein tüketimini sınırlandırmak, yeterli sıvı almak ve demir eksikliği gibi tetikleyici unsurların kontrol edilmesi çarpıntı sıklığını önemli ölçüde azaltır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte çarpıntı bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yaşanan basit çarpıntılar genellikle bebeğe doğrudan zarar vermez ancak çarpıntıya neden olan temel faktörün teşhis edilmesi önemlidir. Eğer çarpıntı ciddi bir anemi, tiroid düzensizliği veya kardiyak bir sorundan kaynaklanıyorsa, bu durumun tedavi edilmemesi dolaylı olarak bebeğin gelişimini etkileyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...