13 haftalık gebeyim, kasık ve bel ağrım var normal mi?

0 oy
299 göst.
12 Şubat Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (403 puan) sordu

Kasıklarımda agırlik ve agrı hissediyorum bel agrimda var 13+6 inci haftamdayim yaşayanlar varmı

Gebelik haftası 13+6

3 Cevap

0 oy
12 Şubat (84 puan) cevapladı

Normalmiş bende bu hafta sordum doktora kasık ağrım idrar yolu enfeksiyonum varmış ondanmış sırt ağrım da bebek büyüyo kilo alıyoruz felan filan 

13 Şubat (84 puan) yorumladı
Bize de haber ver normal mi diye
13 Şubat (403 puan) yorumladı
Tamam haber vericem
13 Şubat (403 puan) yorumladı
Enfeksiyon için ilaç verdi ama rahim damarları cekiliyo bu aylarda ondan da agriyodur dedi
13 Şubat (84 puan) yorumladı
Hm çok geçmiş olsun
13 Şubat (403 puan) yorumladı
Tşk ederim
-Reklam-
0 oy
12 Şubat (220 puan) cevapladı

Evet normal dinlenmeye çalış 

13 Şubat (403 puan) yorumladı
Yoğun bir ay geçiriyorum etsikisi var sanrm biraz
0 oy
12 Şubat (3 puan) cevapladı

Seninle aynı haftamız var hatta gece on iki geçti tam 14 oldum aynısı bende yaşıyorum amaben bir haftadır bu haldeyim yavaş yavaş azalıyor kanama olmadığı sürece bir sıkıntı yok hiç doktora bile gitmedim bebek tam bu haftada rahimle birlikte yukarı doğru çıkıyormus normalmiş 

13 Şubat (403 puan) yorumladı
Tşk ederm bilgi icin evet 4 ay olduk çok şükür

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamilelikte kasık ağrısı ve ağırlık hissi normal midir?
13. haftada hissedilen kasık ağrısı ve ağırlık hissi, genellikle rahmin büyümesi ve bağların gerilmesi nedeniyle çoğu hamilede normal kabul edilir. Bu dönemde vücut genişlemeye başladığı için pelvik bölgedeki bağ dokularında hafif çekilmeler olması beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık gebelikte bel ağrısı neden olur?
13. haftada bel ağrısı, vücuttaki hormon değişimlerinin eklemleri gevşetmesi ve rahmin ağırlık merkezini değiştirmesi sonucu ortaya çıkar. Özellikle progesteron hormonunun etkisiyle bağlar esnerken, omurganın artan baskıya uyum sağlamaya çalışması bu ağrıları tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasık ve bel ağrısı ne zaman doktora danışılmalıdır?
Kasık ve bel ağrısı yoğunlaştığında, ağrıya vajinal kanama, ateş, yoğun akıntı veya şiddetli kramplar eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Ayrıca ağrının tek taraflı ve çok keskin olması durumunda da tıbbi bir değerlendirme yapılması önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 13. haftasında ağrıyı hafifletmek için neler yapılabilir?
13. haftada yaşanan ağrıları hafifletmek için ağır kaldırmaktan kaçınmalı, ani hareketlerden uzak durmalı ve uygun pozisyonda dinlenilmelidir. Gün içinde uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya çalışmak, gebelik yastığı kullanarak yan yatarak destek sağlamak ağrıları azaltmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık hamilelikte rahim büyümesi kasık ağrısına yol açar mı?
Evet, 13. haftada rahim pelvik boşluktan karın boşluğuna doğru yükselmeye başlar ve bu süreçte çevre dokular üzerinde baskı oluşturur. Rahim bağlarındaki bu hızlı gerilme süreci, alt karın bölgesinde ve kasıklarda çekilme tarzında ağrılara veya baskı hissine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,180 soru

24,665,974 cevap

366,976 kullanıcı

...