Şeker yüklemesi sonrası değerlerim normal mi?

0 oy
285 göst.
25 Şubat Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu

75 gr şeker yüklemesi yapıldı Değerlerim normal mi kızlar. 

Açlık;87mg

1 saat;182

2 saat;128

Gebelik haftası 24

3 Cevap

0 oy
25 Şubat (14,026 puan) cevapladı

1.saat değeri yüksek çıkmış, açlık kan şekeri normal sayılır 

25 Şubat (6 puan) yorumladı
Teşekkürler doktara gösteremedim sonuçları merak ettim
-Reklam-
0 oy
25 Şubat (380 puan) cevapladı

1. Saat yüksek çıkmış 150 nin altında olmalıydı. 

25 Şubat (6 puan) yorumladı
Teşekkürler
0 oy
25 Şubat (298 puan) cevapladı

1. Saat 140

2. Saat 120 altında olması gerekir.

En kısa sürede gösterin sonuçlarınızı

25 Şubat (6 puan) yorumladı
İnşallah göstereceğim teşekkürler.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yüklemesi sonrası açlık ve 1-2 saatlik değerlerim normal mi?
Şeker yüklemesi sonrası açlık değerinizin 87 mg/dL, 1 saat sonrası değerinizin 182 mg/dL ve 2 saat sonrası değerinizin 128 mg/dL olması genellikle normal kabul edilir. Ancak, bu değerlerin yorumlanması kişisel sağlık durumunuza ve doktorunuzun değerlendirmesine bağlıdır. Doktorunuz, gebelik diyabeti taraması veya benzeri bir durum için bu değerleri referans aralıklarıyla karşılaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
75 gram şeker yüklemesi sonrası ölçülen kan şekeri değerleri hangi aralıklarda olmalı?
75 gram glukoz tolerans testi (şeker yüklemesi) sonrası kan şekeri değerleri için genel kabul görmüş referans aralıkları şöyledir: Açlık < 95 mg/dL, 1. saat < 180 mg/dL, 2. saat < 155 mg/dL. Sizin değerleriniz (Açlık: 87, 1 saat: 182, 2 saat: 128) 1. saat değeriniz üst sınıra yakın olsa da genel olarak bu aralıklara uyuyor gibi görünmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testinde çıkan sonuçlar gebelik diyabetini nasıl gösterir?
Gebelik diyabeti (gestasyonel diyabet) tanısı için şeker yüklemesi testi yapılır. Eğer açlık kan şekeri 95 mg/dL'yi aşarsa veya testin herhangi bir saatindeki (1. veya 2. saat) değerler gebelik diyabeti için belirlenmiş sınırları geçerse gebelik diyabeti şüphesi oluşur. Doktorunuz bu değerlere bakarak kesin tanıyı koyacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sonrası kan şekerinin düşmesi neden önemlidir?
Şeker yüklemesi sonrası kan şekerinin zamanla düşmesi, vücudunuzun insülini etkili bir şekilde kullanarak şekeri hücrelere aldığına işaret eder. Testin 2. saat sonunda kan şekerinin 155 mg/dL veya altına düşmesi, normal glukoz toleransının bir göstergesidir. Bu düşüşün sağlanamaması diyabeti düşündürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sonrası değerlerim yüksek çıkarsa ne yapmalıyım?
Eğer şeker yüklemesi sonrası değerleriniz gebelik diyabeti sınırlarını aşıyorsa, öncelikle doktorunuzun tavsiyelerine uymanız çok önemlidir. Doktorunuz size özel bir beslenme programı ve yaşam tarzı önerileri sunacaktır. Gerekirse insülin tedavisi de planlanabilir. Sabırlı olmak ve doktorunuzla yakın iletişimde kalmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,234 soru

24,666,656 cevap

367,028 kullanıcı

...