Gebelikte Tansiyonum 14 Üstünde, Acile Gitmeli miyim?

0 oy
405 göst.
14 Mart Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (50 puan) sordu

Kizlar dünden beri tansiyonum 14 un üstünde çıkıyor bazen 13 e iniyor hiç tuzlu bişey yememe rağmen az öncede 143 çıktı sizce acile gitmeli miyim

Gebelik haftası 37

5 Cevap

0 oy
14 Mart (159 puan) cevapladı

14 iyi değil bir doktorunuza sorun ulaşabiliyorsanız

-Reklam-
0 oy
14 Mart (124 puan) cevapladı

14ü geçtiğiniz an doktora gidin hemen yoksa erken doğum olur bebeğe zarar veriyor o tansiyon 

0 oy
14 Mart (226 puan) cevapladı

Doktorum bana 13-14 olursa hemen gel demişti sizin ve bebeginiz icin tehlikeli

0 oy
14 Mart (152 puan) cevapladı

Sen gider gitmez doğuma alırlar git bence 

0 oy
15 Mart (63 puan) cevapladı

Hamilelikte tansiyon yüksekliği iyi değil, hemen Dr unuza gidin. Doğuma bile alınabilirsiniz, hazırlıklı gidin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte tansiyonum 14'ün üstünde çıkarsa acil servise gitmeli miyim?
Gebelikte tansiyonunuzun 14'ün üzerinde seyretmesi durumunda acil servise başvurmanız önemlidir. Yüksek tansiyon, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) gibi ciddi durumların belirtisi olabilir ve erken teşhis ile müdahale anne ve bebek sağlığı için kritik öneme sahiptir. Tuzsuz beslenmenize rağmen tansiyonunuzun yüksek seyretmesi, tıbbi değerlendirme gerektiren bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyonun belirtileri nelerdir ve ne zaman endişelenmeliyim?
Gebelikte yüksek tansiyonun belirtileri arasında şiddetli baş ağrısı, görme bozuklukları (bulanık görme, ışık çakmaları), ani kilo alımı, el ve yüzde şişlik, karın ağrısı ve mide bulantısı yer alabilir. Tansiyonunuzun sürekli olarak 140/90 mmHg veya üzerine çıkması, bu belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız veya endişe duyuyorsanız vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Preeklampsi nedir ve gebelikte tansiyon yüksekliği ile ilişkisi nasıldır?
Preeklampsi, gebelikte ortaya çıkan ve yüksek tansiyon ile birlikte idrarda protein atılımı ile karakterize ciddi bir durumdur. Genellikle gebeliğin 20. haftasından sonra başlar. Yüksek tansiyon, preeklampsinin en önemli belirtilerinden biridir ve bu durumun erken teşhis edilmemesi anne ve bebek için hayati riskler taşıyabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon yüksekliği için evde ne gibi önlemler alabilirim?
Gebelikte tansiyon yüksekliği için evde alabileceğiniz önlemler arasında doktorunuzun önerdiği şekilde tuz tüketimini kısıtlamak, dengeli ve sağlıklı beslenmek, yeterli sıvı almak, stresten uzak durmaya çalışmak ve düzenli olarak tansiyonunuzu kontrol etmek yer alır. Ancak, tansiyonunuzun sürekli yüksek seyretmesi durumunda mutlaka doktorunuza danışmalı ve tıbbi tavsiyelere uymalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon ölçümü ne sıklıkla yapılmalı ve normal değerler kaç olmalı?
Gebelikte tansiyon ölçümü, doktorunuzun önerdiği sıklıkta yapılmalıdır; genellikle her doktor kontrolünde ölçülür. Normal tansiyon değerleri genellikle 120/80 mmHg civarındadır. Ancak gebelikte 140/90 mmHg ve üzeri değerler yüksek kabul edilir ve bu durumun bir sağlık profesyoneli tarafından değerlendirilmesi gerekir. Doktorunuz, sizin özel durumunuza göre normal kabul edilen değerleri belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 247 göst.
0 oy
1 cevap 258 göst.

1,512,223 soru

24,666,428 cevap

367,008 kullanıcı

...