39+4 haftalık hamileyim, sezaryen için geç mi kaldım?

0 oy
913 göst.
25 Nisan Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (152 puan) sordu

Sorum yukarda 🙂

Gebelik haftası 37+2

9 Cevap

0 oy
25 Nisan (2,614 puan) cevapladı

Hayır neden olsun canmm

25 Nisan (152 puan) yorumladı
İlk sezeryanım 38 olmadan oldu acildi biraz şimdi doğuran birçok anne gönderisi görünce doktorun verdiği günden endişelendim biraz sezeryan için geç bir zaman mı diye
-Reklam-
0 oy
25 Nisan (677 puan) cevapladı

42ye kadar sezeryana alıyorlar. Merak etmeyin

25 Nisan (152 puan) yorumladı
Maşallah size
0 oy
25 Nisan (701 puan) cevapladı

Bebeğin sağlığı iyiyse zamanın pek de önemi yok ben 42 de oldum 🤣

25 Nisan (152 puan) yorumladı
İyi gibi bazı değerler yüksek protein kaçağı gibi
25 Nisan (701 puan) yorumladı
Eğer öyleyse zaten bekletmezler ki
0 oy
25 Nisan (304 puan) cevapladı

İkinci ise eğer geç kalınmış  ama niye bu zamana kadar beklettiki doktor 

25 Nisan (152 puan) yorumladı
37 haftadayım şuan randevuda yok gideyim iki kere sordum aynı günü dedi açıklama yapmadı pek
0 oy
25 Nisan (304 puan) cevapladı

Genelde 38 civarı alıyorlar yani o açıdan geç kalınmış yoksa ne kadar kalırsa anne karnında o kadar iyi 

25 Nisan (152 puan) yorumladı
İnşallah o güne sağ Salim geliriz hepimiz ❤️
0 oy
25 Nisan (576 puan) cevapladı

İlk gebeliğimde 40+3 te sezeryan doğum oldu şimdi 2 ciye gebeyim 37 haftalığım pazartesi gün alıcam doktorum 39 a kadar gün veriyoruz dedi ilkinde bekletiyorlar 

25 Nisan (152 puan) yorumladı
4 gün fazla vermiş o zaman bana yanlış mı hesapladı acaba sağlıkla kavuş canım bebeğine hayırlısıyla
27 Nisan (576 puan) yorumladı
39+2 ye verdiler bana bugün hayırlısı olsun sağlıkla alalım kucağımıza
28 Nisan (152 puan) yorumladı
Amin inşallah son günler en zoruymuş ❤️
0 oy
25 Nisan (137 puan) cevapladı

Benim ikinci sezeryanım ilki 38+3 filandı galiba şimdi de  39+1 e gün verdiler ilki özeldi ve plesantadan dolayı 38 e verildi şimdi devlete gidiyorum devlet sorun olmadığı sürece 39 içerisinde alıyor 

0 oy
25 Nisan (137 puan) cevapladı

Bebeğin gelişim 40 haftada tamamlanır anne bebek dostu hastaneler 39 dan önce almıyor artık sezeryanı ama özeller 38 de alır 

0 oy
25 Nisan (498 puan) cevapladı

Devlette 38-39 dan önce sezeryana almıyor mecburi 2. Sezeryansa ve eğer sorun yoksa bekletiyorlar gecen doktorum söyledi eger sorun olmazsa bebek sağlıklı ilerlediği müddetçe 38-39 dan önce sezeryan günü vermiyoruz dedi bana bende kendime 37+5  gibi dogum olur diye düşünüyordum ama oyle değilmiş devlette bekletme sorunu var malesef ilk kızımı 37+5 10 gun gelişim geriliği vardi anne karnında 36 haftalık doğmuş olduydu bunda bende merak ediyorum kac haftalık dogum yaparım diye sağlıklı şekilde kucağımıza alalım evlatlarımızı yeter ki 

26 Nisan (152 puan) yorumladı
Amin inşallah iyi olsunlar yeter

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+4 haftalık hamileyken sezaryen olmak için geç mi kaldım?
39+4 haftalık hamilelikte sezaryen olmak için geç kalınmış sayılmaz, zira gebeliğin 39. haftası itibarıyla bebek miadına ulaşmış kabul edilir. Planlı sezaryenler genellikle 39. haftadan itibaren güvenle gerçekleştirilebilir ve bu süreç hekiminizin takibinde ilerlediği sürece tıbbi bir risk teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumu için en uygun hafta aralığı nedir?
Planlı sezaryen doğumlar için en uygun ve tercih edilen aralık genellikle 39 ile 40. haftalar arasındadır. 39. haftadan önce yapılan planlı sezaryenlerde bebekte solunum sıkıntısı riski bir miktar daha yüksek olabildiği için, tıbbi bir zorunluluk yoksa doktorlar genellikle 39. haftanın tamamlanmasını beklerler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftadan sonra sezaryen kararını hangi faktörler belirler?
39 haftadan sonra sezaryen kararını bebeğin tahmini kilosu, amniyon sıvısının durumu, plasentanın işlevselliği ve annenin genel sağlık durumu gibi faktörler belirler. Ayrıca annede doğum sancılarının kendiliğinden başlaması veya suyun gelmesi gibi durumlar, sezaryen zamanlamasının öne çekilmesini gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftaya yaklaşırken sezaryen olmanın bebeğe etkisi nedir?
40 haftaya yaklaşırken gerçekleştirilen sezaryen, bebeğin akciğer gelişimini tamamlamış olması ve dış dünyaya daha hazır bir şekilde doğması açısından avantajlıdır. 39-40. haftalarda doğan bebeklerde, daha erken doğanlara kıyasla yenidoğan yoğun bakım ihtiyacı ve solunum desteği gereksinimi istatistiksel olarak daha düşüktür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen için 40. haftayı beklemek riskli midir?
Sezaryen için 40. haftayı beklemek, düzenli doktor kontrolleri yapıldığı sürece genellikle riskli değildir. Ancak 40. haftadan sonra plasentanın yaşlanmaya başlaması ve bebeğin içinde bulunduğu ortamın besleyiciliğinin azalma ihtimali nedeniyle, doktorlar genellikle 40+0 veya 41. haftaya kadar beklemeyi tercih etmeyebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 225 göst.
0 oy
19 cevap 1,395 göst.

1,512,325 soru

24,667,746 cevap

367,080 kullanıcı

...